Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    62
  • Opiniepeiling gesloten .
11. Een moeilijke. Ik ga hier akkoord met @Loser : ik had meer willen zien van die kandelaar rechts en ook een soort drang om meer naar onderen te willen doorscrollen.
Elf was dus de mijne, en ik ga ook akkoord met de commentaar op mijn eigen foto :) Er was echter geen andere mogelijkheid om deze te nemen zonder mensen en met een even lange gang. Het is echt een bos van pilaren daar. Het is de Mezquita in Cordoba:

Edit: En gefeliciteerd aan @shiftyke !
 
Elf was dus de mijne, en ik ga ook akkoord met de commentaar op mijn eigen foto :) Er was echter geen andere mogelijkheid om deze te nemen zonder mensen en met een even lange gang. Het is echt een bos van pilaren daar. Het is de Mezquita in Cordoba:

Edit: En gefeliciteerd aan @shiftyke !
Da's daar wel prachtig! Een paar jaar geleden ook geweest. Zoals je zegt: het is daar wel druk, dus niet ideaal om een perfecte compositie te krijgen zonder te veel storend volk.

Iets wat @Avondland wel gelukt is in Antwerpen Centraal. Maar daar hebt ge iets meer ruimte. Ik blijf erbij: die had meer verdiend, al waren er wel veel goeie foto's. Zoals de winnende kat en @Tanuki_ : knap dat dat zonder enige bewerking is gedaan (ook al is het misschien wat per toeval :p )
 
Da's daar wel prachtig! Een paar jaar geleden ook geweest. Zoals je zegt: het is daar wel druk, dus niet ideaal om een perfecte compositie te krijgen zonder te veel storend volk.

Iets wat @Avondland wel gelukt is in Antwerpen Centraal. Maar daar hebt ge iets meer ruimte. Ik blijf erbij: die had meer verdiend, al waren er wel veel goeie foto's. Zoals de winnende kat en @Tanuki_ : knap dat dat zonder enige bewerking is gedaan (ook al is het misschien wat per toeval :p )
Klopt, die van Avondland was ook mijn keuze. En die van Tanuki was mijn nr2. Ik ben dol op die pinhole-camera-foto's ook, en lo-fi infraroodfoto's. Had het wel iets van weg.
 
Elf was dus de mijne, en ik ga ook akkoord met de commentaar op mijn eigen foto :) Er was echter geen andere mogelijkheid om deze te nemen zonder mensen en met een even lange gang. Het is echt een bos van pilaren daar. Het is de Mezquita in Cordoba:

Edit: En gefeliciteerd aan @shiftyke !
Vond ik ook wel een mooie. Inderdaad wel jammer van die hoop toeristen, maar ik had die zelf wellicht symmetrisch getrokken. Als ik me in kathedralen of moskeeën bevindt, vertrek ik altijd met nekpijn van naar boven te kijken of breek ik mijn hoofd hoe ik de compositie het best kan "vangen".

Zoals hier bijvoorbeeld in de Sjeikh Lotfollahmoskee in Esfahan, een meesterwerk van Safavidische architectuur:


Had ik daar mijn huidige toestel met lenzen maar bij, dan had ik een ultrabreedhoek ter beschikking.
 
Vond ik ook wel een mooie. Inderdaad wel jammer van die hoop toeristen, maar ik had die zelf wellicht symmetrisch getrokken. Als ik me in kathedralen of moskeeën bevindt, vertrek ik altijd met nekpijn van naar boven te kijken of breek ik mijn hoofd hoe ik de compositie het best kan "vangen".

Zoals hier bijvoorbeeld in de Sjeikh Lotfollahmoskee in Esfahan, een meesterwerk van Safavidische architectuur:


Had ik daar mijn huidige toestel met lenzen maar bij, dan had ik een ultrabreedhoek ter beschikking.
Ja, haha. Hetzelfde. Mijn vrouw zei in die vakantie dus: Allee, het zijn weer muren en plafonds...
Ik heb deze ook symmetrisch, en er waren nog wel een paar mogelijkheden. Maar ik moest kiezen, en die schuine gaf meer diepte.

Prachtig plafond inderdaad. Maar ik moet zeggen dat een UWA voor die hoge ook vaak niet ideaal is. Allee, ik heb 'm vaak wel op staan, maar ofwel wordt het desoriënterend, ofwel staat er toch nog iets niet op. Ik merk dat ik dan toch vaak grijp naar iets om in te zoomen op een detail.
 
Ja, haha. Hetzelfde. Mijn vrouw zei in die vakantie dus: Allee, het zijn weer muren en plafonds...
Ik heb deze ook symmetrisch, en er waren nog wel een paar mogelijkheden. Maar ik moest kiezen, en die schuine gaf meer diepte.

Prachtig plafond inderdaad. Maar ik moet zeggen dat een UWA voor die hoge ook vaak niet ideaal is. Allee, ik heb 'm vaak wel op staan, maar ofwel wordt het desoriënterend, ofwel staat er toch nog iets niet op. Ik merk dat ik dan toch vaak grijp naar iets om in te zoomen op een detail.
In een kerk wissel ik meestal tussen 18 op FF of 85 op FF. Met een 35 heb ik dan meer moeite. In Rome was het quasi continu kerken bezoeken, maar mijn vrouw werd het een beetje beu na een tijd.

Maar de Sant'Ignazio di Loyola in Campo Marzio in Rome is écht onmisbaar.

800px-Andrea_pozzo%2C_gloria_di_sant%27ignazio%2C_1685-94%2C_02.jpg
 
Wie heeft er foto 8 genomen? Zitten we nu naar een soort sterrenhemel te kijken bovenaan? Ik ben er al de hele tijd m'n hoofd over aan het breken...

Aanwezig, met het zoontje op wandel door een bos in Affligem (Essene). Ik maak gebruik van Luminar 4 qua fotobewerking, 'k vond het scary effect van 'kind alleen in het donkere bos' wel iets hebben :)
De regel van ''Geen foto manipulaties (waarbij je dan een totaal ander beeld krijgt)'' lijkt me niet het geval. Was eerder een bepaalde sfeerschepping...
Al bij al tevreden met de 2e plaats om dan geen interview te moeten doen 😁😂


Origineel:
 
foto 9 was de mijne, getrokken op wat in het wereldje "het krankzinnigenkerkhof" genoemd wordt
Wel een beetje lui geweest in de zin dat ik letterlijk op de zwart/wit knop in lightroom geklikt had bij een reeds bewerkte foto van een paar weken terug., desondanks mijn eigenlijk foto's altijd vrij gedesatureerd zijn ligt zwart wit me zo niet.

proficiat aan de winnaar, deze had ook mijn stem!
 
Bij mij het mishandelde kind in de droogkast. Ze kroop er overigens zelf in.
Wat betreft de scherpte: die is bewust manueel gefocust op de trommel met een lensbaby velvet 28mm. Open diafragma (2.5), dus echte scherpte kan je daarmee niet verkrijgen op. Het gaat em bij dat objectief om die waas. Het was wel een vluchtig moment om de foto te nemen. Dat het in kleur mooier zou zijn, ga ik niet akkoord gezien de waas, maar smaken kunnen verschillen uiteraard :wink:
 
Terug
Bovenaan