Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    62
  • Opiniepeiling gesloten .
Toch maar voor 8 gekozen.

Een titel verwerken in de foto zou inderdaad wel handig zijn. Of je zou automatisch een nummer moeten kunnen laten genereren op iedere foto.
 
1) Jaren '90 in Scandinavië. Het spiegelbeeld op het water richting Hel donkerder dan het reëele beeld :thumb:.
2) Het zware arbeidersleven is toch redelijk zwart-wit. Lijkt me Fabricom te zijn. Gelukkig mag je hier nog foto's van nemen zonder in de bak te vliegen.
3) Ben geen fan van kindermishandeling (wat hier beoogd wordt). Het kind dat in de duisternis wordt gezwierd (na de foto). Een verlichtende smeekbede: "Pa / Ma, niet terug in de wasmachine!"
4) Een stukje strand dat werd gladgestreken met een laag beton. De betonstop kent geen grenzen. Onschuld begraven en geëtst in harde realiteit. Gelukkig is er nog de stiefelende dame in de achtergrond met haar selfie, die ik moet opzoeken op Instagram.
5) Oude-wijvenharen van 'The Witch'. Zet er een schedel achter en je zou haar niet opmerken.
6) Had gehoopt op een stel priemende ogen in het bos. Teleurstelling troef. Netjes hoe de bomen de donkerte indelen met hun rechtlijnige onderdelen.
7) Een crime-scene foto. Eindelijk zit 'Billy the puppet' niet meer op die verrekte driewieler. Beetje donkere urine (bloed) ergens had de foto krachtiger gemaakt.
8) De foto met de houten brug kennen we allemaal. Een alternatief erop. Grietje op zoek naar Hans in het bos. Misschien komt ze foto vijf tegen...
9) Terug een kerkhof. Vrolijke mensen zijn jullie niet bepaald. Wel gepast voor het onderwerp. Met mos bedekte kruisen aan rietstengels. Een zachte aanraking van Madame Natuur, om het verdwijnen van de aarde te verzachten.
10) Dat is nu eens een boom om 'U' tegen te zeggen. Omgeven door troebelheid in een laagje mist, zodat we haar niet volledig mogen verkennen. Vind ik niet tof :(.
11) Zou een illusie kunnen geweest zijn, als de welvingen verder doorliepen. Gaan we naar de inkom van een kerker, waar licht geen factor van betekenis meer is?
12) De reconstructie van een weggeblazen dak na Tsjernobyl '86. Jullie begrijpen het onderwerp goed, want terug geen zon te bespeuren. +1 voor de weerspiegeling van de bomen in de drie ramen.
13) Hahaha. De wasdraad van het wasknijpertje? In Hel is het belangrijk om in elkaar verstrengeld te zitten, want alleen ontsnap je niet aan de horreur met het dertienmartelgangenmenu.
14) Zeer goed. Rechts volledig donker; links de kille stenen. Kinneke Jezus half bedekt door hetgeen wat hij moest verduren; half gezegend met de gekende nasleep van zijn martelgang. Maria zag het met lede ogen aan in een schaduw en toch geeft het licht haar genoeg warmte.
15) Maria zien we terug, links van het hoofdpersonage op het station, met de vraag om hem te stoppen, want deze man lijkt niet veel goeds van plan, volgens de regisseur. Zal hij de terreur stoppen in Berchem op de volgende halte?
16) De biechtende kat' onderstel lijkt me computer gegenereerd :oops:. In kleur was het minder impactvol. De vergroting en de zware last op de rug van de Duivelskast. Zeer bien.

Foto 12 gekozen. Reconstructie / afgebrand dak + bomen is perfect voer voor zwart-wit. Foto 16 op plek twee. Maria op drie.

Halverwege zag ik een verband in de foto's. Zijn ze niet getrokken door een persoon, die een verhaal wou vertellen?
De kat (foto 16) vertelt zijn verhaal tegen ons. Een sprookje over Bella; Elizabeth en de vader.
Bella (foto 3) werd opgeslokt door de duisternis, want pa vond het wel geestig om een foto te trekken van haar in een wasmachine. Tot hij het deksel dichtdeed en per ongeluk op 'start' duwde.
Ze komt wonderwel ongedeerd uit de emmer (foto 4) en zet haar pad verder naar de roep van het bos met wazige ogen door het gerommel en gebots (foto's 10 en 1).
Pa neemt de trein naar Oostende (foto 15), want er werd een meisje gespot dat zichzelf 'hartendief' noemde. Daar zag hij de emmer, waaruit ze werd gespuwd.
De emmer werd gefabriceerd op Fabricom (foto 2) door een ijskoude grapjas met veel vrije tijd, dus ging pa terug naar Antwerpen om meer info te bemachtigen.
Intussen kwam Bella bij een verlaten woonst en moest ze kiezen tussen drie verschillende bossen (foto 12).
Natuurlijk kiest ze voor het doemende bos (foto 6) om in te verdwalen. Het laatste wat we van haar zien...
Zus Elizabeth wou fritten, maar pa was niet thuis en ma was werken, dus koos ze het hazenpad (foto 8) in een bos van foto 12.
In de verte zag ze het lege gebouw staan en ging ze binnen. Tot haar amusement zag ze een driewieler (foto 7), maar kon er niet veel mee uitvoeren en ze was niet gevaccineerd (voor tetanus).
I.t.t. haar zus Bella, koos ze voor het laatste bos en daarin werd ze gelokt door de weelderige haarlokken van een heks die vast staken in de plaatselijke begroeiing (foto 5).
Pa vond het mysterieuze gebouw en ging binnen. Daar vond hij een kelderdeur met bijhorende hal (foto 11), dat leidde naar een koord (foto 13), wiens symboliek vertelde dat de twee zussen op knappen stonden, maar wel bij elkaar waren.
Pa liep verder en zag het beeld van Maria (foto 14), dat niet veel goeds voorspelde, want ze was omhuld in duisternis.
Hij bad om het weerzien met zijn twee dochters. Helaas. Hij moest verderzetten en kwam op het kerkhof terecht (foto 9), om het trieste zwart-witte thema af te sluiten.
 
1) Jaren '90 in Scandinavië. Het spiegelbeeld op het water richting Hel donkerder dan het reëele beeld :thumb:.
2) Het zware arbeidersleven is toch redelijk zwart-wit. Lijkt me Fabricom te zijn. Gelukkig mag je hier nog foto's van nemen zonder in de bak te vliegen.
3) Ben geen fan van kindermishandeling (wat hier beoogd wordt). Het kind dat in de duisternis wordt gezwierd (na de foto). Een verlichtende smeekbede: "Pa / Ma, niet terug in de wasmachine!"
4) Een stukje strand dat werd gladgestreken met een laag beton. De betonstop kent geen grenzen. Onschuld begraven en geëtst in harde realiteit. Gelukkig is er nog de stiefelende dame in de achtergrond met haar selfie, die ik moet opzoeken op Instagram.
5) Oude-wijvenharen van 'The Witch'. Zet er een schedel achter en je zou haar niet opmerken.
6) Had gehoopt op een stel priemende ogen in het bos. Teleurstelling troef. Netjes hoe de bomen de donkerte indelen met hun rechtlijnige onderdelen.
7) Een crime-scene foto. Eindelijk zit 'Billy the puppet' niet meer op die verrekte driewieler. Beetje donkere urine (bloed) ergens had de foto krachtiger gemaakt.
8) De foto met de houten brug kennen we allemaal. Een alternatief erop. Grietje op zoek naar Hans in het bos. Misschien komt ze foto vijf tegen...
9) Terug een kerkhof. Vrolijke mensen zijn jullie niet bepaald. Wel gepast voor het onderwerp. Met mos bedekte kruisen aan rietstengels. Een zachte aanraking van Madame Natuur, om het verdwijnen van de aarde te verzachten.
10) Dat is nu eens een boom om 'U' tegen te zeggen. Omgeven door troebelheid in een laagje mist, zodat we haar niet volledig mogen verkennen. Vind ik niet tof :(.
11) Zou een illusie kunnen geweest zijn, als de welvingen verder doorliepen. Gaan we naar de inkom van een kerker, waar licht geen factor van betekenis meer is?
12) De reconstructie van een weggeblazen dak na Tsjernobyl '86. Jullie begrijpen het onderwerp goed, want terug geen zon te bespeuren. +1 voor de weerspiegeling van de bomen in de drie ramen.
13) Hahaha. De wasdraad van het wasknijpertje? In Hel is het belangrijk om in elkaar verstrengeld te zitten, want alleen ontsnap je niet aan de horreur met het dertienmartelgangenmenu.
14) Zeer goed. Rechts volledig donker; links de kille stenen. Kinneke Jezus half bedekt door hetgeen wat hij moest verduren; half gezegend met de gekende nasleep van zijn martelgang. Maria zag het met lede ogen aan in een schaduw en toch geeft het licht haar genoeg warmte.
15) Maria zien we terug, links van het hoofdpersonage op het station, met de vraag om hem te stoppen, want deze man lijkt niet veel goeds van plan, volgens de regisseur. Zal hij de terreur stoppen in Berchem op de volgende halte?
16) De biechtende kat' onderstel lijkt me computer gegenereerd :oops:. In kleur was het minder impactvol. De vergroting en de zware last op de rug van de Duivelskast. Zeer bien.

Foto 12 gekozen. Reconstructie / afgebrand dak + bomen is perfect voer voor zwart-wit. Foto 16 op plek twee. Maria op drie.

Halverwege zag ik een verband in de foto's. Zijn ze niet getrokken door een persoon, die een verhaal wou vertellen?
De kat (foto 16) vertelt zijn verhaal tegen ons. Een sprookje over Bella; Elizabeth en de vader.
Bella (foto 3) werd opgeslokt door de duisternis, want pa vond het wel geestig om een foto te trekken van haar in een wasmachine. Tot hij het deksel dichtdeed en per ongeluk op 'start' duwde.
Ze komt wonderwel ongedeerd uit de emmer (foto 4) en zet haar pad verder naar de roep van het bos met wazige ogen door het gerommel en gebots (foto's 10 en 1).
Pa neemt de trein naar Oostende (foto 15), want er werd een meisje gespot dat zichzelf 'hartendief' noemde. Daar zag hij de emmer, waaruit ze werd gespuwd.
De emmer werd gefabriceerd op Fabricom (foto 2) door een ijskoude grapjas met veel vrije tijd, dus ging pa terug naar Antwerpen om meer info te bemachtigen.
Intussen kwam Bella bij een verlaten woonst en moest ze kiezen tussen drie verschillende bossen (foto 12).
Natuurlijk kiest ze voor het doemende bos (foto 6) om in te verdwalen. Het laatste wat we van haar zien...
Zus Elizabeth wou fritten, maar pa was niet thuis en ma was werken, dus koos ze het hazenpad (foto 8) in een bos van foto 12.
In de verte zag ze het lege gebouw staan en ging ze binnen. Tot haar amusement zag ze een driewieler (foto 7), maar kon er niet veel mee uitvoeren en ze was niet gevaccineerd (voor tetanus).
I.t.t. haar zus Bella, koos ze voor het laatste bos en daarin werd ze gelokt door de weelderige haarlokken van een heks die vast staken in de plaatselijke begroeiing (foto 5).
Pa vond het mysterieuze gebouw en ging binnen. Daar vond hij een kelderdeur met bijhorende hal (foto 11), dat leidde naar een koord (foto 13), wiens symboliek vertelde dat de twee zussen op knappen stonden, maar wel bij elkaar waren.
Pa liep verder en zag het beeld van Maria (foto 14), dat niet veel goeds voorspelde, want ze was omhuld in duisternis.
Hij bad om het weerzien met zijn twee dochters. Helaas. Hij moest verderzetten en kwam op het kerkhof terecht (foto 9), om het trieste zwart-witte thema af te sluiten.
Dankzij deze post een tekortkoming ontdekt aan ons forum. Ik zou graag het hele scala aan reacties willen geven: 👍 😍 :ROFLMAO: 😲 :unsure:
 
Er zitten enkele goede foto's tussen om op een cliché black metal album te zetten, maar foto 14 (prachtig Mariabeeld zeg, geweldige expressie) en 16 zijn degene die mij echt aanspraken. Toch maar 16 gestemd.
 
Foto 1 😮, deze heeft direct mijn aandacht te pakken gekregen. Om zo een sfeer in een foto te krijgen is toch moeilijk, maar o zo fantastisch als het lukt.

Nummer 16 is voor mij een welverdiende 2e plaats
 
  1. Heel coole, sfeervolle foto. Die grain dat er in zit: enorm fan van. Doet me denken aan oude Opeth album covers.
  2. Wat deprimerend: de natuur die ruimte maken voor vooruitgang. Al vind ik de foto zelf te licht in vergelijking met het onderwerp/mijn connotatie. Een (letterlijk) donkerdere foto had beter gepast.
  3. Schattig kind! Qua compositie ook leuk wel wat onscherp. Al eens gezegd hier: met poppende kleuren had die toffer geweest dan in zwat-wit.
  4. Knappe foto. Mooi opgebouwd: het ondere strand op de voorgrond, het strand in de verte en de lucht een pak lichter en mooi in het midden de emmer en de schop. I like.
  5. Rouwprentje voor dode bloemen. Wat druk rondom de planten, vooral links in beeld. Rechts is het wat rustiger en is er wat meer contrast wat ik beter vind.
  6. Knap beeld, die lijnen van de bomen. Al moet ik hier ook akkoord gaan met @Tanuki_ : niet zo'n fan van die crop. Meer focus op alleen de stammen en minder of geen kruin zou me beter liggen. Al wordt het natuurlijk wel een moeilijkere foto om zo te maken.
  7. Mooi beeld maar doet me weinig. Ik hou van Urbex foto's in een reeks: dan kan je meer verhaal aan individuele foto's hangen. Niet dat elke foto hoeft te vertellen voor mij, soms is een mooi plaatje genoeg maar in dit geval is dus het plaatje alleen niet genoeg.
  8. Mooi beeld maar doet me niet gek veel. Niet in de positieve zin, niet in de negatieve.
  9. Een ietwat onderkomen kerkhof in zwart wit, what's not to like? Al is de foto iets te clean.
  10. Ietwat gelijkaardig met foto 1: mistig, korrelig.. al doet deze me minder. Bv het hek onderaan had ik er zelf af geknipt.
  11. Een moeilijke. Ik ga hier akkoord met @Loser : ik had meer willen zien van die kandelaar rechts en ook een soort drang om meer naar onderen te willen doorscrollen.
  12. Vooral het dak en de lucht maken indruk, die trekken meteen de aandacht. De gevel komt daarna in het oog. Het contrast tussen begroeiing en gevel mocht wat groter maar da's detail commentaar.
  13. Wow! I like, heel minimalistisch en heel goed uitgevoerd. Mede favoriet.
  14. Had imo ook niet misstaan in de textuur challenge: door het zwart-wit en lichtspel zie je goed de texturen van de steen achter het beeld als van het beeld zelf.
  15. Medefavoriet: qua compositie is die perfect. Kan me ook zo een man voorstellen die op z'n gemak naar de trein sloft, wetende dat die tijd genoeg heeft en het zijne denkt van iedereen dat persé als eerste die trein op moet.
  16. Al een paar keer gezegd hier: heel knap spel van licht, contrast en compositie. En dat met zo'n "éénvoudig" onderwerp. Kudos!

Foto's 1, 4, 13, 14, 15 en 16 halen mijn top 5 (I know, het zijn 6 foto's maar laten we zeggen dat er een ex aequo tussen zit).
Als ik daar dan uit moet kiezen ga ik voor foto 15.

In ieder geval proficiat aan alle deelnemers! Heel fijn om jullie werk te bekijken en te zien hoe iedereen hetzelfde onderwerp toch op een andere manier brengt.
 
Ik zou graag stemmen op foto zeven, maar ik heb geen stemknop!
7qnkal.jpg
 
Proficiat Shiftyke! Aangezien hij letterlijk zei dat het de kat ging worden :p Echt een tof beeld!
De mijne was nr1, analoge zwartwit film + mist + backfocus. Quasi volledig het rolletje was dus niet in focus door een foutieve lens (vermoed ik) maar bij deze vond ik het nog iets hebben en andere mensen blijkbaar ook! Maar dus geen bewerking aan :)
 
Laatst bewerkt:
Proficiat Shiftyke! Aangezien hij letterlijk zei dat het de kat ging worden :p Echt een tof beeld!
De mijne was nr1, analoge zwartwit film + mist + backfocus. Quasi volledig het rolletje was dus niet in focus door een foutieve lens (vermoed ik) maar bij deze vond ik het nog iets hebben en andere mensen ook! Maar dus geen bewerking aan :)
Ik vond die wel cool, mooie korrel! En zoals door zovelen gezegd: kan je die niet verkopen aan een of andere black/doom metalband?
 
Terug
Bovenaan