Sim PC PS5 XBOX Football Manager 2024

fomix

Well-known member
fm2024.png


release: 6 november 2023
genre: sim
dev: Sports Interactive

Met nu ook de Japanse J.League.

Step into the shoes of a real boss and write your own football story in Football Manager 2024, the most complete edition in the series yet.

Whether you’re a manager who likes to build from the bottom or prefers to chase immediate glory, the perfect challenge awaits. The arrival of the new Meiji Yasuda Insurance Ltd J. League licence unlocks J1 League, J2 League, J3 League for the first time ever, giving you the opportunity to explore new horizons in Japan.

Start a new story or import your existing career from FM23 - the choice is yours.

 
Is er een topic voor FM 2024 ?

Serieus ah twijfelen om hem te kopen of te spelen op game pass.

Hangt ervan af indien ik >5 maand zal spelen dit jaar :)
 
Is er een topic voor FM 2024 ?

Serieus ah twijfelen om hem te kopen of te spelen op game pass.

Hangt ervan af indien ik >5 maand zal spelen dit jaar :)
Nog geen topic.
Maar uit eerste reacties blijkt dat de optimalisatie alvast veel beter is. Spelers vliegen door de seizoenen in de beta.
 
Is er een topic voor FM 2024 ?

Serieus ah twijfelen om hem te kopen of te spelen op game pass.

Hangt ervan af indien ik >5 maand zal spelen dit jaar :)
Ga em spelen via gamepass, gewoon weer een reskin van vorig jaar.
Volgend jaar mogen ze wel met wat beter afkomen op hun nieuwe engine ( Unity )
 
Hier zeker en vast ook via Gamepass.
Zal vermoedelijk eerst men huidige save is importeren en zien hoe die feature werkt en eens alle kinken aan de uit de kabel zijn is een nieuwe save starten.

Bij FM merk ik vaak dat je in de eerste maanden ongeveer met elke club de CL kan winnen. Vanaf januari is het vaak een pak minder en hebben ze volgens mij de engine wat getuned.
 
Nog tweetal uurtjes en FM24 is eindelijk ook via game pass beschikbaar. Benieuwd hoeveel er veranderd is ten opzichte van de vorige versie.
En ook benieuwd naar de mobiele versie die beschikbaar is via de netflix app.
 
Nog tweetal uurtjes en FM24 is eindelijk ook via game pass beschikbaar. Benieuwd hoeveel er veranderd is ten opzichte van de vorige versie.
En ook benieuwd naar de mobiele versie die beschikbaar is via de netflix app.
Blijkbaar toch een serieuze vooruitgang op gebied vd. match engine
 
Blijkbaar toch een serieuze vooruitgang op gebied vd. match engine
Idd, iedereen bevestigd dit. Jammer genoeg heeft SI het gebrek aan boden van AI vorig jaar als je met kleinere teams speelde waarin de reputatie van je spelers niet hoog was opgelost door de Saudi league op alles en iedereen te laten bieden die op een bal kan trappen. Van wat je zo wat leest, enorm storend. Talenten en spelers in hun prime die gewoon allemaal voor vele miljoenen en hoge salarissen nr daar gaan.. Breekt natuurlijk de immersie enorm.
 
Nog tweetal uurtjes en FM24 is eindelijk ook via game pass beschikbaar. Benieuwd hoeveel er veranderd is ten opzichte van de vorige versie.
En ook benieuwd naar de mobiele versie die beschikbaar is via de netflix app.
Blijkbaar zijn er 2 mobiele versies, op Netflix is het FM 24 mobile. En via Apple Arcade is het FM 24 Touch
 
Idd, iedereen bevestigd dit. Jammer genoeg heeft SI het gebrek aan boden van AI vorig jaar als je met kleinere teams speelde waarin de reputatie van je spelers niet hoog was opgelost door de Saudi league op alles en iedereen te laten bieden die op een bal kan trappen. Van wat je zo wat leest, enorm storend. Talenten en spelers in hun prime die gewoon allemaal voor vele miljoenen en hoge salarissen nr daar gaan.. Breekt natuurlijk de immersie enorm.
Ik vrees dat dit gewoon de werkelijkheid is hoor ...
Enkele jaren geleden waren er ook mensen die niet wilden dat Corona in FM gestoken werd maar FM wil zo realistisch mogelijk zijn en helaas is wat er nu gaande is in Saudi net zoals zij tonen.

Het gaat niet enkel meer over Ronaldo en Benzema hoor..

Malcom (26) Ex-Barca
Milinkovic Savic (28)
Jota (24) Stond op het punt een topclub te kiezen maar koos dan maar voor Arabie
Gabri Veiga (21) Kon naar Barca of Real maar koos Arabie
Saint-Maxim (26)
Demiral (25)
Laporte (29) Was nog goed om een champions league binnen te halen in de komende jaren
Roger Ibanez (24) Kon naar Tottenham
Kessie (26) Was vaste waarde bij Barca vorig jaar


Ik kan nog eventjes doorgaan maar zoals je ziet gaat het hier niet alleen om 30+ ers
 
Ik vrees dat dit gewoon de werkelijkheid is hoor ...
Enkele jaren geleden waren er ook mensen die niet wilden dat Corona in FM gestoken werd maar FM wil zo realistisch mogelijk zijn en helaas is wat er nu gaande is in Saudi net zoals zij tonen.

Het gaat niet enkel meer over Ronaldo en Benzema hoor..

Malcom (26) Ex-Barca
Milinkovic Savic (28)
Jota (24) Stond op het punt een topclub te kiezen maar koos dan maar voor Arabie
Gabri Veiga (21) Kon naar Barca of Real maar koos Arabie
Saint-Maxim (26)
Demiral (25)
Laporte (29) Was nog goed om een champions league binnen te halen in de komende jaren
Roger Ibanez (24) Kon naar Tottenham
Kessie (26) Was vaste waarde bij Barca vorig jaar


Ik kan nog eventjes doorgaan maar zoals je ziet gaat het hier niet alleen om 30+ ers

Uhu maar gaat er in het spel wel los over. Dood normale spelers die voor miljoenen worden aangetrokken. In het echt zouden deze zeker niet in aanmerking komen. Nu is natuurlijk niet makkelijk voor SI om die competitie te implementeren.
 
Wel benieuwd wat voor impact het gaat hebben op de europese competities na een aantal seizoenen als alle goede spelers opgekocht worden door de Saudi's. Transferprijzen zouden wel eens de hoogte kunnen inschieten voor zelfs normale spelers gezien de honderden miljoenen oliedollars die de Europese clubs zullen ontvangen.
 
Mijn zoon wil het op zijn gsm, maar da lukt nu blijkbaar niet terwijl elk jaar mobile en console dezelfde release hebben. Iemand idee wrm ?
 
Ik vind het momenteel ook niet in de google play store noch in de netflix app terug. Vraag mij af of het wel al gereleased is. Misschien dat het later op de avond nog beschikbaar komt. Het is nu juist installed op mij pc dus zal morgen wel nog eens kijken naar de mobile versie.
Vandaag iets gelezen dat het normaal gratis in de google play store ging staan maar dat je een actief netflix abo nodig hebt om te spelen.
 
Eerste seizoen met OHL bezig en halfweg de reguliere competitie toch op een mooie 4e plaats.
RSCA met hun topploeg staat 11e en Riemer is mogen vertrekken.

Het was trouwens de eerste keer dat het mij opviel dat je bij de start van een spel de optie 'echte wereld' kon kiezen voor het eerste transferwindow.
Bij OHL kwamen er dan nog enkele spelers bij zonder dat men transferbudget aangetast was, top :) .
 
Met welke ploeg starten jullie? Ik was aan het denken om te starten met Knokke of Winkel.
Nog niet kunnen opstarten, is 3e klasse terug de laagste competitie available ?

Vroeger met de Claassen packs kon je terug gaan tot divisie 5 in België, was wel tof om met de ploeg om de hoek in 1e klasse te raken.


Hoop dat er rap toch 2e nationale bijkomt, road to glory met Eendracht Aalst lijkt wel leuk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan