Sim PC PS5 XBOX Football Manager 2024

Met welke ploeg starten jullie? Ik was aan het denken om te starten met Knokke of Winkel.
Ik start voor de eerste keer altijd met Anderlecht. Puur omdat ik die ploeg het beste ken en zo het spel en de veranderingen gemakkelijk kan ontdekken.

Daarna start ik een paar saves die ik door elkaar speel.

- Lokeren
- een major team (Man City, Real, Bayern,...)
- een LLM (meestal in de laagst mogelijke klasse in Engeland)


Maar ik weet nog niet of ik de 24 ga aanschaffen. Op de 23 maar 1 save (559u) gespeeld.
Tegenwoordig zit ik ook heel weinig achter m'n PC.
 
Dit jaar nog eens gekozen om direct met een topclub te beginnen, namelijk Dortmund. Heb voor de meest realistische database gekozen waardoor het transferbudget voor de beginperiode grotendeels gespendeerd is. Zit nu aan speeldag 14 en begin wat problemen te krijgen met tekort aan middenvelders. Heb er maar 4 beschikbaar voor drie plaatsjes waardoor roteren moeilijk is en ze allen stilaan vermoeid zijn. Ook maar kleine 10 miljoen meer aan transferbudget dus word nog een uitdaging om voor dat geld een extra mid en linksachter te vinden. Want ook linksachter is de spoeling dun.
Plan is om een seizoen of drie, vier Dortmund te trainen en daarna in een nieuwe save unemployed te starten en mij zo terug opwerken van in de lagere reeksen tot ik aanbiedingen krijg van de europese top.
 
Dit jaar nog eens gekozen om direct met een topclub te beginnen, namelijk Dortmund. Heb voor de meest realistische database gekozen waardoor het transferbudget voor de beginperiode grotendeels gespendeerd is. Zit nu aan speeldag 14 en begin wat problemen te krijgen met tekort aan middenvelders. Heb er maar 4 beschikbaar voor drie plaatsjes waardoor roteren moeilijk is en ze allen stilaan vermoeid zijn. Ook maar kleine 10 miljoen meer aan transferbudget dus word nog een uitdaging om voor dat geld een extra mid en linksachter te vinden. Want ook linksachter is de spoeling dun.
Plan is om een seizoen of drie, vier Dortmund te trainen en daarna in een nieuwe save unemployed te starten en mij zo terug opwerken van in de lagere reeksen tot ik aanbiedingen krijg van de europese top.
Sounds like you need a loan...
Of een middenvelder op retour :)
 
wat is de laagste competitie die je kan spelen in belgie?
1e nationale -> 3e divisie dus.

Ik verwacht wel binnen de maand een update voor 2e nationale (4e divisie) via een mod en ik hoop zelf op 3e nationale al is dat wrs te diep.

Er is wel al een mod uit voor de 2e klasse in Lesotho of 1e klasse in Montserrat moest je dat iets zeggen :rofl:
 
1e nationale -> 3e divisie dus.

Ik verwacht wel binnen de maand een update voor 2e nationale (4e divisie) via een mod en ik hoop zelf op 3e nationale al is dat wrs te diep.

Er is wel al een mod uit voor de 2e klasse in Lesotho of 1e klasse in Montserrat moest je dat iets zeggen :rofl:

Ok dan wacht ik wel nog even met te kopen. Wil met een amateurclub naar de top, ofwel doe ik een journeyman challenge.
Had gezien dat die in xbox pc game pass zit, is dat interessant? wat als die game pass verloopt?
 
Ok dan wacht ik wel nog even met te kopen. Wil met een amateurclub naar de top, ofwel doe ik een journeyman challenge.
Had gezien dat die in xbox pc game pass zit, is dat interessant? wat als die game pass verloopt?
Als je gamepass stop zet kan je de games uiteraard niet meer spelen. U saves blijven wel behouden, dus als je op een later moment abonnement terug activeert of de game koopt kan je terug verder waar je gestopt was.
 
Met Club Brugge begonnen.

Gegenpress systeem in een 4-3-3 waarbij ik vooral op zoek zal gaan naar spelers met high work rate, stamina op de eerste plaats. Op de tweede plaats is passing, first touch, anticipation, acceleration, pace, en de rest vd mentals belangrijk.

Transfers

OUT: Boyata -> Standard (275K) .. Meer krijg ik er niet voor maar ben gewoon blij dat hij van de loonlijst is. 55.000/week is schandalig.

IN: Harold Moukoudi (5,25M)

Op papier misschien wel top 5 in België. Hoge stamina & work rate voor een centrale verdediger en daarnaast nog goed met de voeten. Erg sterk wat ruimte open laat voor een extra voetballende verdediger. Was een nobrainer.

Schermafbeelding-2023-11-09-083050.png



IN: Marcel Ratnik (2M)

19 jaar en ik vrees dat Club niet zijn eindstation zal zijn. Op dit moment al goed genoeg om naast Moukoudi te starten (of naast Mechele) maar helaas een release clause van om en bij de 17M. Veelzijdige speler die goed in het plaatje past.

Schermafbeelding-2023-11-09-083345.png



Helaas zal ik met mijn volgende transfers wel wat rekening moeten houden met de home grown rule.


Matches


H 3-1 Mechelen
A 2-3 Westerlo

6/6 dus maar het vlot niet. Op xg had ik niet moeten winnen.

In de conference league thuis tegen het onbekende Progres uit Luxemburg zowaar 2-2 gespeeld om het daarna goed te trekken in Luxemburg met 0-5.
 
Einde seizoen 1 met OHL:
- Croky cup gewonnen voor het eerst in de clubgeschiedenis.
- 3e plaats in PO1 , hoogste ooit in de clubgeschiedenis
- Meest noemenswaardige inkomende transfer: Jesse Lingard op free transfer voor ~80k/m
- Tactiek is een 442 diamant met CVM , ML, MR en AMC.

Grootste uitdaging volgend seizoen:
- Alleman wil meer loon en loonmassa is ongeveer 870k met nog 40k budget.
- Loonmassa naar beneden krijgen door overbodige spelers te verpatsen/verhuren
- Joren Dom heeft top seizoen gespeeld maar is met zijn 34j wel helemaal leeggeknepen... Op de MR moet er dus iemand bij komen.
- Links en rechts back geen tot dunne spoeling, moet eigenlijk versterkt worden
- Eens de loonmassa onder controle is kijken waar er mogelijkheden zijn om gratis te tekenen. Met 1 miljoen transferbudget ga je niet ver springen.
 
Aan het einde van mijn eerste seizoen met Anderlecht moet nog 3 wedstrijden spelen maar sta 9 punten op kop dus ik moet er nog maar 1 winnen.
-Croky Cup gewonnen tegen Union

Het valt mij op dat de Belgische ploegen het goed doen in Europa. Stonden na het seizoen op de 5de plaats voor de coëfficiënt.

Diawarra verkocht voor 6Mil in het begin van het seizoen wat ervoor heeft gezorgd dat ik toch een paar goedkope transfers kon doen want het is gene vette naast de 11 starters als ge begint. Veel te veel middenvelders wel.

Grootste uitdaging voor volgend seizoen. Ik ga zowiezo een paar spelers moeten verkopen om de astronomische geldput proberen te vullen.
Het CL geld zal daar ook wel mee helpen. Ik hoop op een zwakke groep zodat ik toch een paar wedstrijden kan winnen voor de cash!

@fomix Ik heb bij Sundowns in Afrika ne goeie AML gevonden(Marcelo Allende) met nen buyout van 425k. Heeft nog geen wedstrijd gespeeld want den transfer is pas in juli een feit. Maar ik verwacht er veel van :p
 
Laatst bewerkt:
Het kriebelt toch ook weer om deze dan toch aan te schaffen. Laatste save waarmee ik bezig was tot eind vorig jaar, was nog in FM2016 met Arsenal :crazy:. Gek eigenlijk, ik kocht vroeger elke nieuwe FM maar nu al zoveel jaren niet meer.

Vroeger trok ik mij niks aan van jeugdontwikkeling ed, ik startte met Club Brugge en probeerde op x-aantal seizoen bij een Europese topclub te geraken (meestal max 2 of 3 jaar bij elke club).

Nu bouw ik liever een (kleinere) club uit met eigen jeugd en blijf ik dus een gans spel bij 1 club. In het begin moet je wel wat transfers doen voor de A-ploeg, maar voor de rest koop ik enkel 16-17 jarigen die ik als home grown kan opleiden. Zelfs 18 jarigen koop ik niet wegens te oud daarvoor. Fantastisch om die te zien groeien in de jeugdploeg en dan de B-ploeg, om uiteindelijk in de A-ploeg te belanden. De echte toppers gebruik ik meteen vanaf ze 18-19 jaar zijn, de iets mindere leen ik soms uit van zodra ze home grown zijn, sommige worden uiteraard ook gewoon verkocht wegens net niet goed genoeg of een betere op hun positie. Maar ik ga dus steeds voor mijn jeugd- en reserveteams echt op zoek naar minstens 2 of 3 spelers met voldoende potentie per positie.
 
De laatste FM die ik gekocht heb was 17 en die heb ik eigenlijk nauwelijks gespeeld (amper 40 uur). Ik heb me het meest geamuseerd met FM12 en 13.

Het kriebelt wel echt om nog eens te spelen, maar enerzijds is het spel zo veel complexer en uitgebreider geworden dan 10 jaar geleden met heel wat zaken die mij minder boeien (persconferenties, sociale media, ... SKIP), en anderzijds kan ik het me nu echt niet meer veroorloven om uren aan een stuk "one more turn" te zeggen :unsure:

Ben nu eens begonnen met FM Touch, niet ideaal op een kleine smartphone, maar ook daar merk ik alweer hoe fucking verslavend het is :laugh:
 
De laatste FM die ik gekocht heb was 17 en die heb ik eigenlijk nauwelijks gespeeld (amper 40 uur). Ik heb me het meest geamuseerd met FM12 en 13.

Het kriebelt wel echt om nog eens te spelen, maar enerzijds is het spel zo veel complexer en uitgebreider geworden dan 10 jaar geleden met heel wat zaken die mij minder boeien (persconferenties, sociale media, ... SKIP), en anderzijds kan ik het me nu echt niet meer veroorloven om uren aan een stuk "one more turn" te zeggen :unsure:

Ben nu eens begonnen met FM Touch, niet ideaal op een kleine smartphone, maar ook daar merk ik alweer hoe fucking verslavend het is :laugh:

Het is idd verslavend, mijn vrouw vond het ook storend dat ik een ganse avond in de zetel naast haar zat met mijn laptop op de schoot. :frown:

Maar op de gsm ga ik het echt niet proberen, dan zit ik wss overal constant op mijn telefoon bezig, ik zou echt moeite hebben om me de discipline op te leggen dat niet pakweg op café ofzo te zitten spelen dan.
 
De laatste FM die ik gekocht heb was 17 en die heb ik eigenlijk nauwelijks gespeeld (amper 40 uur). Ik heb me het meest geamuseerd met FM12 en 13.

Het kriebelt wel echt om nog eens te spelen, maar enerzijds is het spel zo veel complexer en uitgebreider geworden dan 10 jaar geleden met heel wat zaken die mij minder boeien (persconferenties, sociale media, ... SKIP), en anderzijds kan ik het me nu echt niet meer veroorloven om uren aan een stuk "one more turn" te zeggen :unsure:

Ben nu eens begonnen met FM Touch, niet ideaal op een kleine smartphone, maar ook daar merk ik alweer hoe fucking verslavend het is :laugh:
Ik doe geen persconferenties, je kan perfect kiezen welke aspecten je wil doen en welke niet.
 
Ik doe geen persconferenties, je kan perfect kiezen welke aspecten je wil doen en welke niet.
Maar je uitspraken daar hebben wel invloed toch op bepaalde zaken zoals moraal van de spelers? En dan zie ik mijn assistent soms uitspraken doen tijdens zo een persconferentie die ik toch anders zou gedaan hebben. Zeker bij die voor de match.
 
Terug
Bovenaan