Sim PC PS5 XBOX Football Manager 2024

Vidago is geen succesverhaal geworden, qua challenge waarschijnlijk het moeilijkste dat er is want de enige spelers die je kan aantrekken zijn spelers die geen enkele andere ploeg wil aanraken. Uiteindelijk ontslagen rond maart.

Seizoen 3 is gestart en ik heb een job gekregen bij Gloucester in de Vanarama North.
Na Seizoen 1 bij Eastbourne in de Vanarama South te falen ben ik nu beter voorbereid. Het budget is laag en ik had 12 spelers beschikbaar, uiteindelijk 10 extra spelers erbij gehaald door zo zuinig mogelijk te zijn.

Na 16 speeldagen sta ik 3e met 33 punten. Het doel is top 7 halen en dus playoffs. Hopelijk kan ik hier ook mijn eerste coaching badge halen. Ik zie me hier wel in het 2e seizoen mikken op promotie maar voorlopig is het doel dus niet ontslagen worden.
 
Seizoen 3:
Plottwist. De 'yes-man' die ik ben heb ik een aanbod van Lille aanvaard.
Ik wens OHL veel succes in hun eerste CL campagne maar ik wil me graag een stapje hogerop meten in de Franse Ligue 1.

LOSC dus, een ploeg met veel jeugd traditie. Ik hoop deze traditie verder te zetten.
Met een budget van 20 miljoen valt er zeker iets te doen. En gezien Jonathan David in de spits rondloopt, daar kan je al is mee onder de mensen komen...
Verder is de ploeg een mix van jonge talenten en enkele mannen met ervaring (oa. Umtiti).
Gezien de ploeg redelijk goed gestoffeerd is heb ik ervoor gekozen geen noemenswaardige transfers te doen. De enige hier is 'Moro'. Omdat er naast David geen goeie spits meer was heb ik bij OHL men oude topspits gaan halen die met zijn release clause van 12,5 miljoen zeker een haalbare kaart was.
Ik zoek wel nog ML en MR spelers, maar die heb ik niet gevonden...
We proberen het met deze ploeg en kijken hoe ver we komen.

Na 8 matchen sta ik op een 7e plaats. Want op zich zeer goed is gezien onze dramatische start met twee verloren wedstrijden.
Men keeper (hoewel op vier sterren gerate) krijgt echt veel goals om zijn oren. Daarom na tweede match besloten keeper trainers en verdedigingstrainers te vervangen.
Nu enkele maanden geven om te zien of dit effect heeft.
Een plek in de bovenste helft van de competitie was het doel, voorlopig op koers dus.
 
Hoe zit dat eigenlijk met de Saudi league? Op Reddit zie ik wel eens posts waar mensen hoge boden krijgen, maar ik kan die natie precies niet selecteren bij de start?
 
Hoe zit dat eigenlijk met de Saudi league? Op Reddit zie ik wel eens posts waar mensen hoge boden krijgen, maar ik kan die natie precies niet selecteren bij de start?
Je kan die niet laden, ik zie wel de stats van de spelers in die competitie maar je kan niet de standen zien of iets dergelijks. Geen licentie dus maar wel op één of andere manier achter de schermen opgezet om het toch wat realistisch te houden.
 
Hoe zit dat eigenlijk met de Saudi league? Op Reddit zie ik wel eens posts waar mensen hoge boden krijgen, maar ik kan die natie precies niet selecteren bij de start?

Hier ook net Sané die voor 150 miljoen naar Al Ahli is verscheept. Kan niet zeggen dat het onrealistisch is :unsure:
 
Zowaar kampioen geworden bij Gloucester in de Vanarama North en dus volgend jaar een avontuur in de Vanarama. Dat zal waarschijnlijk met het laagste budget van de league zijn en het bestuur wil een midtable finish. Wage budget is wel opgetrokken van 7 naar 12K dus ik kan hier beginnen scouten.

Zal nodig zijn want een volledig nieuw team nodig op enkele na.
 
Eerste seizoen met Dortmund zit erop, bij de start geen aankopen gedaan wegens het beperkte budget van 8 miljoen. Tijdens de winterstop Kiwior (DC) en nog een nieuwe tweede doelman (Fruchtl) gehuurd met aankoopoptie aangezien mijn reservekeeper een transfer wou en deze geen probleem heeft met een rol als tweede doelman. Ook nog geprobeerd om nog een linksback te huren maar tweemaal afgeketst bij de onderhandelingen. Dan maar eens in de jeugd gekeken en daar ene van gepromoveerd (Aning) en die deed het meer dan voortreffelijk. Zal eens wat meer naar de jeugd moeten kijken want daar lopen best wel wat talenten rond.

Kampioen geworden op de laatste speeldag met 78 punten na een nek aan nek race met Red Bull Leipzig die stranden op 76 punten. De 0-3 overwinning op Leipzig op drie speeldagen van het einde heeft uiteindelijk de doorslag gegeven. Freiburg was derde en Bayern Munchen heeft zich pas op de laatste speeldag nog naar de vierde plaats geknokt met slecht 65 punten ten koste van Frankfurt.

In de duitse beker finale bereikt tegen Red Bull Leipzig maar deze keer het onderspit moeten delven. Het was alweer een gelijkopgaande wedstrijd maar deze keer wisten ze met 2-1 te winnen van ons.

In de Champions League gesneuveld in de kwartfinales tegen Napoli. In de heenmatch de kansen verzuimt, 80 minuten lang tegen 10 man gespeeld en slechts 1-0 gewonnen ondanks de 19 schoten op doel. In de terugmatch op Napoli met 1-5 verloren. Op voorsprong gekomen en dan rond minuut 70 de gelijkmaker tegen gekregen om vervolgens goal na goal binnen te krijgen. Had toen ook maar vier bankzitters door een combinatie van blessures en geschortste spelers.

Die terugmatch was ook in een periode waarin mijn ploeg in een dipje zat, in de competitie toen ook 3 matchen op rij verloren (wel alle drie ploegen uit de top 5 die ik trof) en 1 gelijkgespeeld waardoor ook de competitie nog razend spannend werd tot het einde. Dipje werd mede veroorzaakt door redelijk wat blessures en spelers die vermoeid waren omdat ik ze niet kon roteren. Nadien was de trein wel terug vertrokken en hebben we een haast foutloos parcours afgelegd.

Nu aan het twijfelen om nog verder te doen of aan een journeyman carriere te beginnen.
 
Einde seizoen 3:
LOSC is onder mijn leiding derde geworden in de Ligue 1. Prognose was 10e, dus zeker de verwachtingen overtroffen!
In de beker onder de verwachtingen gebleven en eerste ronde eruit geknikkerd. Totale offday van de ploeg.
Dit gaf natuurlijk wel de kans om volop in te zetten op de competitie wat zijn vruchten heeft afgeworpen.

Jonathan David wil weg maar is akkoord gegaan met een prijskaartje van 105 miljoen. Als iemand dat wil geven mag ie vertrekken :) . Hierop anticiperend Esposito bij Inter gaan halen voor 16 miljoen. Ik hoop dat ie bij mij alsnog ontbolsterd.
Zeer naarstig op zoek naar een ML maar nog geen gevonden die in mijn systeem de nodige skills heeft.
Daar we volgend seizoen CL spelen moet de ploeg op sommige posities toch wat in de breedte gestoffeerd worden. Een VC en VMC zijn zeker welkom.

Op één speler na hebben al in men inkomende transfers een score hoger 7.0 gemiddeld gehaald!
- Ignace van der Brempt: 33m betaald - huidige waarde 49m
- Khlusevich: 15m betaald - huidige waarde 52m -> transfer van het jaar volgens men supporters
- Solomon : 13,25 betaald - huidige waarde 45m -> transfer beslist voor men komst
- Luca Moro: 12,5m betaald - huidige waarde 60m -> Transfer van het jaar voor de Ligue 1. Als je nog een spits zoekt, halen deze man! 32 matchen / 30 doelpunten.
- Merlin : 2,5m betaald - verkocht voor 1,8m - miscast.
 
S1: Eastbourne Borough (Vanarama South League) -> 15th Fired
S2: Vidago (Campeonata De Portugal) -> N/A Fired
S3: Gloucester (Vanarama North League) -> 1st
S4: Gloucester (Vanarama National League) -> 7th Defeated in play-offs

Klein vraagje, in een journeymansave kom je soms in de sollicitatie terecht en vragen ze waarom je vaak een club verlaat terwijl je onder contract ligt. Daarom ben ik nu mijn contract aan het laten uitlopen tot 30 juni om zo een nieuwe ploeg te kiezen. Is dat de goeie manier of maakt dit weinig uit en kan ik beter direct na het seizoen ontslag nemen om zo meer keuze te hebben qua clubs en meer tijd om veranderingen door te voeren ?

S5 zal ik dus bij een nieuwe ploeg beginnen, Gloucester was leuk maar het is een journeymansave en ik wil hier niet in Engeland blijven spelen. Het mag wel iets exotischer zijn.
 
Op drie seizoenen tijd Olympic Charleroi naar eerste klasse gebracht. Daar had ik het zeer lastig, en ben nog voor de winterstop ontslagen toen ik voorlaatste stond. Kakbestuur verdoeme! Meteen na mijn ontslag een jobaanbieding van Cercle gekregen, op dat moment 12e in 1A. Momenteel 12 op 15 en naar een 8e plek gestegen, terwijl OCC gezakt is naar de laatste plek na een 0 op 15. Karma is een bitch! :unsure:
 
Klein vraagje, in een journeymansave kom je soms in de sollicitatie terecht en vragen ze waarom je vaak een club verlaat terwijl je onder contract ligt. Daarom ben ik nu mijn contract aan het laten uitlopen tot 30 juni om zo een nieuwe ploeg te kiezen. Is dat de goeie manier of maakt dit weinig uit en kan ik beter direct na het seizoen ontslag nemen om zo meer keuze te hebben qua clubs en meer tijd om veranderingen door te voeren ?
Hangt er vooral vanaf... Als je zelf solliciteert bij een andere ploeg gaan ze dat natuurlijk vragen omdat je anders misschien bij hen ook snel zou gaan lopen. Maar dan is het beste antwoord hen gewoon even ophemelen 'tis een buitenkans om voor zo'n ploeg te kunnen werken'.
Wanneer zij jou contacteren heb ik die vraag nog niet gehad.

Als ik het beu ben blij een ploeg neem ik gewoon ontslag en zit dan tesnoods enkele maanden zonder ploeg. Met 30k / maand die ik nu verdien kan ik mij dat wel permiteren. :cool:
 
Halverwege men seizoen bij LOSC in Ligue 1 en speel regelmatig haasje over met PSG voor de 1e plaats in het klassement. Op zich zeker geen slechte prestatie gezien ze vorig jaar met 15 punten voorsprong op de 2e kampioen geworden zijn.
Al vermoed ik dat men te kleine kern zich nog wel zal wreken, vaak is het moeite doen om men bank vol te krijgen. Men grote kuis is iets te grondig geweest vrees ik.
één jonkie (regen) bij Genk gaan halen voor 17M en die heeft nu een waarde van meer dan 100M en is plots international. Stelt zeker niet teleur tijdens zijn speelkansen die hij krijgt. Er wou niemand 105M bieden voor Jonathan David (prijs die we overeen gekomen waren) dus in de spits zit ik wel heel goed gestoffeerd nu met David, Moro en Esposito.

Net ook een aanbieding gekregen om bij Inter op gesprek te gaan maar heb deze afgeslagen. Wil graag het LOSC verhaal nog een beetje verder schrijven. Ben ondertussen ook begonnen met de funderingen van de club verder uit te bouwen:
- Investeren in jeugd
- jeugdtrainers van hoog niveau aangetrokken
- hoofd van de jeugd vervangen -> Voor de leut ga ik toch is proberen om Kindermans bij Antwerpen te gaan halen :LOL:
 
Is imo wel straf hoe snel sommigen hier door een seizoen vliegen.
Heb momenteel wat weinig tijd, dus laat deze voorlopig links liggen. Hoewel, hoe meer ik lees en zie hoe meer ik het gewoon wil kopen 😁.

Die domme Facebook herinneringen van tegenwoordig doen er ook geen goed aan. Constant dingen zitten posten over FM 😂
 
Makes no sense maar goed, ik heb een aanbod gekregen van FK Austria Wien in de 1e klasse van Oostenrijk terwijl ik tot nu toe in de Vanarama National zat. Ze staan na 13 speeldagen op een 10e plaats van de 12 ploegen in deze competitie.

Ik zal dat maar aannemen zeker :)
 
Hoe zit het eigenlijk met de B-elftallen in België? Zijn dat steeds dezelfde die in 1B en 1ste amateur mogen spelen? En kunnen die promoveren van 1ste amateur naar 1B?

Ik zou graag een kleine club in België groot maken (mag zelfs een 1B club zijn), maar vind het wel leuk dat mijn 2de elftal in een echte competitie zou spelen.
 
Is imo wel straf hoe snel sommigen hier door een seizoen vliegen.
Heb momenteel wat weinig tijd, dus laat deze voorlopig links liggen. Hoewel, hoe meer ik lees en zie hoe meer ik het gewoon wil kopen 😁.

Die domme Facebook herinneringen van tegenwoordig doen er ook geen goed aan. Constant dingen zitten posten over FM 😂
Ik zit elke avond met de laptop op de schoot in de zetel terwijl vrouwlief haar goesting kijkt op TV.

Zo is FM de sleutel tot een goed huwelijk :) .
 
Zit er veel verschillende op tov de 23 versie op ps5. Ik weet dat pas in 2025 veel veranderd zal worden maar mijn zoon wil hem voor zen Nieuwjaar
 
Zit er veel verschillende op tov de 23 versie op ps5. Ik weet dat pas in 2025 veel veranderd zal worden maar mijn zoon wil hem voor zen Nieuwjaar
Enkel tweaks door bv het introduceren van agents om spelers te kunnen verkopen. Maar op zich niet zo een grote verschillen. Dat zal idd pas volgende jaar zijn volgens de verwachtingen.
 
Terug
Bovenaan