Sim PC PS5 XBOX Football Manager 2024

Maar je uitspraken daar hebben wel invloed toch op bepaalde zaken zoals moraal van de spelers? En dan zie ik mijn assistent soms uitspraken doen tijdens zo een persconferentie die ik toch anders zou gedaan hebben. Zeker bij die voor de match.
Nee hoor, de invloed is vrij klein gezien alle andere teams ook een CPU sturen naar de media.
Het enige dat je krijgt is dat je media handling niet bijzonder goed zal zijn maar ploegen kijken daar nauwelijks naar.
 
Ik vind de match engine dit jaar wel echt goed, het lijkt allemaal logischer ook hoe de spelers onderling met elkaar samenwerken
 
De Home Grown Rules zijn me serieus aan het nekken hier.

Er moeten er 6 in de selectie zitten per speeldag en er moeten er 8 geregistreerd worden aan het begin vh seizoen.


Mignolet - OK
Vanaken - Begint achteruit te gaan, is al niet de snelste en past hierdoor niet echt in mijn systeem. Ook een lage natural fitness waardoor hij sneller achteruit gaat.
Mechele - OK
De Cuyper - OK
Odoi - 35j en krijgt daardoor ook geen nieuw contract.
Jackers - Geleend dus is terug weg volgend jaar.

Ik heb er dus 3 over wat betekent dat ik beter alle transfers die ik nu doe laat bestaan uit HGN spelers ... Daar zit een prijskaartje aan vast dat ik nu niet beschikbaar heb.

Nusa wordt wel HGN op het einde vh jaar maar is zowaar de slechtste speler uit mijn selectie gezien zijn work rate zo laag ligt.
Die is dan ook nog 25m waard waardoor ik hem liever zou verkopen.
 
De Home Grown Rules zijn me serieus aan het nekken hier.

Er moeten er 6 in de selectie zitten per speeldag en er moeten er 8 geregistreerd worden aan het begin vh seizoen.


Mignolet - OK
Vanaken - Begint achteruit te gaan, is al niet de snelste en past hierdoor niet echt in mijn systeem. Ook een lage natural fitness waardoor hij sneller achteruit gaat.
Mechele - OK
De Cuyper - OK
Odoi - 35j en krijgt daardoor ook geen nieuw contract.
Jackers - Geleend dus is terug weg volgend jaar.

Ik heb er dus 3 over wat betekent dat ik beter alle transfers die ik nu doe laat bestaan uit HGN spelers ... Daar zit een prijskaartje aan vast dat ik nu niet beschikbaar heb.

Nusa wordt wel HGN op het einde vh jaar maar is zowaar de slechtste speler uit mijn selectie gezien zijn work rate zo laag ligt.
Die is dan ook nog 25m waard waardoor ik hem liever zou verkopen.
Nusa laten begeleiden door iemand met hoge work rate en hij schiet de hoogte in.
 
De Home Grown Rules zijn me serieus aan het nekken hier.

Er moeten er 6 in de selectie zitten per speeldag en er moeten er 8 geregistreerd worden aan het begin vh seizoen.


Mignolet - OK
Vanaken - Begint achteruit te gaan, is al niet de snelste en past hierdoor niet echt in mijn systeem. Ook een lage natural fitness waardoor hij sneller achteruit gaat.
Mechele - OK
De Cuyper - OK
Odoi - 35j en krijgt daardoor ook geen nieuw contract.
Jackers - Geleend dus is terug weg volgend jaar.

Ik heb er dus 3 over wat betekent dat ik beter alle transfers die ik nu doe laat bestaan uit HGN spelers ... Daar zit een prijskaartje aan vast dat ik nu niet beschikbaar heb.

Nusa wordt wel HGN op het einde vh jaar maar is zowaar de slechtste speler uit mijn selectie gezien zijn work rate zo laag ligt.
Die is dan ook nog 25m waard waardoor ik hem liever zou verkopen.
Ja dat is elke keer een beetje het geval. In u squad is easy want ge kunt gewoon plaatsen vrijlaten. Maar de matchselectie is idd moeilijker..
 
Einde transfer periode OHL seizoen 2:
Spelers uit:
- Santiago Ramos Mingo : Vorig jaar gratis gehaald, nu weg voor 19.25M naar West Brom. Verzwakking in de verdediging , maar te goeie deal
- Keita: Naar Antwerp voor 5M zoals in real life

Spelers in:
- Sava Cestic : 3M , centrale verdediger die het vertrek van Mingo moet opvangen
- Kylian Fisher: Rechts back van Wolfsburg voor 2,3M
- Leo Leroy : middenvelder die in mijn systeem als CVM komt te spelen voor 2,5M van PSG
- Olivier Deman: 850K SV Werder. Ik had dringend een ML nodig. Olivier heeft in de eerste matchen leuke dingen laten zien. Ik vermoed goed voor de pintjes liga maar op een hoger niveau gaat hij net te kort schieten.
- Luca Moro: Versterking in de spits. Ik speel met twee spitsen en had er tot op heden maar twee. Altijd dikke miserie als er één van de twee out was. Komt voor 4,3M van Sassuolo. Fun fact, heeft er in zijn eerste (en enige tot nu toe) match gelijk drie in het netje gelegd... :) .

Alle spelers (buiten Deman) worden door men scouts gerate op 4 sterren. Ze hebben maximum 2 negatieve punten.
Buiten Deman vermoed ik dat ik op de meeste binnen enkele jaren een schone duit zal verdienen.

Totale salarislast zit nu op 1,15M.

Tenslotte nog eentje uit de eigen jeugd naar eerste team gezet. Zocht nog een linksback en deze jongen heeft volgens men coaches toch een goed potentieel:

save.png


Na 7 matchen een gemiddelde rating van 6.87.


Voorlopig na 7 matchen op kop in de pintjes liga met twee punten meer dan Gent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Dit nog nooit meegemaakt ...

Ik had 10m transfer budget en zat zowaar nog 100K onder mijn wage budget.

Opeens verlaagt de club het wage budget waardoor ik nu niets meer kan investeren, ik kan zelfs geen spelers een nieuw contract geven. Ondertussen beginnen er velen te klagen dat ze een nieuw contract willen.

Ook immens veel moeite met sommige spelers te verkopen. Niemand kan Yaremchuk of Vanaken gebruiken ... Zelfs een speler als Romeo Vermant raakt niet verkocht wat wel straf is.
 
Dit nog nooit meegemaakt ...

Ik had 10m transfer budget en zat zowaar nog 100K onder mijn wage budget.

Opeens verlaagt de club het wage budget waardoor ik nu niets meer kan investeren, ik kan zelfs geen spelers een nieuw contract geven. Ondertussen beginnen er velen te klagen dat ze een nieuw contract willen.

Ook immens veel moeite met sommige spelers te verkopen. Niemand kan Yaremchuk of Vanaken gebruiken ... Zelfs een speler als Romeo Vermant raakt niet verkocht wat wel straf is.
Kun je niet meer spelen met budget en lonen? Vroeger kon je daarmee schuiven.
 
Mijn laatste gekochte versie is 2018. De indruk dat het allemaal vele uitgebreider is geworden. En het langer duurt. Ik laat het passeren.

Fm 12 is nog altijd mijn topversie.
 
Ik heb me eens gewaagd aan de Touch versie die je via Netflix (Wtf trouwens) kan installeren op Android.

Dat is gewoon compleet onspeelbaar.
 
Vind de mobile versie ook totaal niet gebruiksvriendelijk op een gsm. Dat scrollen bij ploegopstellingen lukt voor geen meter, gaat ofwel helemaal naar boven of helemaal naar onder. Die slider in het midden zetten naar uw subs is bijna onmogelijk. Waarschijnlijk enkel gebouwd voor tablets.
Heb het de eerste dag even opgestart en sindsdien niet meer, had nochtans leuk geweest voor op het werk tijdens mijn uur middagpauze.
 
Ben aan mijn journeymansave begonnen. Ca. 15 landen loaded tot aan bottom league.
Geen badges of spelerservaring dus ik moet echt aan de bodem beginnen.

1e job kreeg ik halfweg het seizoen bij Eastbourne Borough in de Vanarama South (6th tier).
Ik kreeg ze van 15 e plaats naar de 11 e. Helaas werden er playoffs verwacht wat naar mijn gevoel onmogelijk was en dus ook mijn eerste ontslag.

Seizoen 2024-2025 een nieuwe kans bij Vidago. 12K Transfer budget & 5K Wage budget wat nog vele malen lager is dan bij Eastbourne. Vidago speelt in de 4e klasse van Portugal en is een degradatiekandidaat. Ze zijn ook semi-professioneel dus geen FT contracts.

Ik zie me hier dan ook max. 2 seizoenen zitten als het al zo lang zal duren. De stap terug naar een professionele club is nu mijn eerste doel.
 
Om eventjes te stellen hoe erg het gesteld is met Vidago. Ze komen uit de 5e klasse en zijn dan ook niet beschikbaar aan het begin vd. game.

Er is dan ook geen staff en de spelers die er zitten zijn beneden alle peil.
Ik zocht een scout maar de club vindt scouts een overbodige luxe bij de ploeg :D

Alle spelers die ik in de transfermarkt kan zien hebben dus geen stats. Ik probeer uit te zoeken hoe ik met deze situatie kan omgaan want niemand is geinteresseerd om deze ploeg te joinen en ik kan niet filteren op 'interested in transfer' gezien ik geen staff heb.

EDIT: ondertussen een coach bij de ploeg en die kan ervoor zorgen dat ik geinteresseerde spelers zie, het is op goed geluk dat ik spelers aankoop maar gezien ik hier echt het laagste van het laagste zit kan zelfs Marc Vertonghen in deze ploeg passen.
 
Eerste save begonnen met Olympic Charleroi in eerste amateur, meteen ook kampioen gespeeld met een droge 4-4-2. Twee goeie flankverdedigers, dus langs de flanken laten opkomen en voorzetjes droppen. Simon Dia in de spits maakte er 42, beide backs stonden 1 en 2 qua assists. Nu het eerste seizoen in 1B, en draai mooi mee in de middenmoot. Wel heel lastig om een competitiewaardige brede kern bijeen te zoeken, daar heb ik de middelen niet voor. Op een bepaald moment (door blessures) met 4 16-jarigen in de basis aan 't spelen :unsure:. Tegelijkertijd ook al een verlies van een miljoen gedraaid. Over het financiële aspect van FM zal ik toch nog veel moeten opzoeken.

Een groot deel van m'n budget gaat trouwens naar personeel, aangezien ik nog niet goed begrijp hoeveel en welke coaches ik extra moest aannemen heb ik dat voorlopig gedelegeerd, maar nu zit ik met een volle staf bij zowel de U18, U21 en eerste ploeg. Iemand een idee of dat echt nodig is? Of welke staf nemen jullie aan en welke niet?
 
Een groot deel van m'n budget gaat trouwens naar personeel, aangezien ik nog niet goed begrijp hoeveel en welke coaches ik extra moest aannemen heb ik dat voorlopig gedelegeerd, maar nu zit ik met een volle staf bij zowel de U18, U21 en eerste ploeg. Iemand een idee of dat echt nodig is? Of welke staf nemen jullie aan en welke niet?
Je kan het aannemen van personeel delegeren of zelf volledig in handen nemen. Als je het zelf in handen neemt kan je kiezen om geen personeel aan te nemen. Natuurlijk gaat het niveau van je training en jeugd dan omlaag. Dit budget komt trouwens niet uit je loonbudget.

Tegelijkertijd ook al een verlies van een miljoen gedraaid. Over het financiële aspect van FM zal ik toch nog veel moeten opzoeken.
Zolang je loonbudget niet in de min staat niet te veel van wakker liggen. Weinig ploegen kunnen onder het jaar winst maken.

Om eventjes te stellen hoe erg het gesteld is met Vidago. Ze komen uit de 5e klasse en zijn dan ook niet beschikbaar aan het begin vd. game.

Er is dan ook geen staff en de spelers die er zitten zijn beneden alle peil.
Ik zocht een scout maar de club vindt scouts een overbodige luxe bij de ploeg :D

Alle spelers die ik in de transfermarkt kan zien hebben dus geen stats. Ik probeer uit te zoeken hoe ik met deze situatie kan omgaan want niemand is geinteresseerd om deze ploeg te joinen en ik kan niet filteren op 'interested in transfer' gezien ik geen staff heb.

EDIT: ondertussen een coach bij de ploeg en die kan ervoor zorgen dat ik geinteresseerde spelers zie, het is op goed geluk dat ik spelers aankoop maar gezien ik hier echt het laagste van het laagste zit kan zelfs Marc Vertonghen in deze ploeg passen.
Klinkt mij als een leuke missie! Veel succes gewenst :) .


OHL Seizoen 2 update:
Met nog twee matchen respijt kampioen geworden :) . In de Europa League in 1/16e finale eruit tegen Atalanta. In de beker in de halve finale eruit tegen Kortijk. Beide uitschakelingen zeker te wijten aan te dunne kern.
Met Bulut en Gulerce (regen) twee spelers uit eigen jeugd toch redelijk wat speelminuten laten opdoen.
Met een gemiddelde score van 6.89 heeft Dienena niet teleurgesteld. Ik vond geen linksback (geld op) en hij was eigenlijk nog iets te jong om al mee te draaien in de eerste ploeg. Maar heeft zeker goed zijn streng getrokken.
Hier zit een trotse manager voor u .

Doelen voor transferperiode:
- Ploeg zo goed mogelijk bij elkaar houden maar ik verwacht dat er voor enkele van mijn beste spelers wel wat Europese subtop zich zal melden.
- Een nieuwe keeper en rechts mid.
- Met Meupiyou van Nantes en Huseinbašić van Keulen wel al een centrale verdediger en verdedigende middenvelder met veel potentieel gratis kunnen halen (beiden einde contract).
 
Terug
Bovenaan