Fire: vroeg op pensioen

Ik kan mij echt niet van het feit ontdoen dat die "Stijn" eruit ziet als Bert Janssens van De Ideale Wereld.
Ik zit precies constant naar een sketch te kijken...
 
Is Wout niet de laatste die lacht? Als je naar het artikel op de morgen kijkt dan lijkt die mensen te "ronselen". Als je enkel zelf mensen aanbrengt of laat deelnemen aan je ponzi scam dan zit je natuurlijk goed. Hij krijgt er ook nog eens media aandacht bovenop.
 
Ik kan mij echt niet van het feit ontdoen dat die "Stijn" eruit ziet als Bert Janssens van De Ideale Wereld.
Ik zit precies constant naar een sketch te kijken...
Ik vond die Stijn net super hard lijken op Filip Dewulf. In Bert Janssens herken ik hem toch niet meteen...
 
Is Wout niet de laatste die lacht? Als je naar het artikel op de morgen kijkt dan lijkt die mensen te "ronselen". Als je enkel zelf mensen aanbrengt of laat deelnemen aan je ponzi scam dan zit je natuurlijk goed. Hij krijgt er ook nog eens media aandacht bovenop.
Misschien heeft hij die ponzi idd zelf opgezet.
 


Hoe je met enkele muisklikken de utopie van de VRT-docu ‘Fire’ doorprikt.

Edit Crew: geen heel artikel delen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor zij die er niet genoeg van krijgen: vanavond ook Charlotte De Brabander op De Afspraak.

Charlotte De Brabander is iemand die ik al een tijdje 'volg' en die waarschijnlijk de meest realistische persoon is in deze serie.
Heeft nog een eigen job, maar haar nevenactiviteiten brengen haar al een mooi bedrag op. Haar online webinars zijn misschien goed van kwaliteit, maar voor een particulier nu ook niet bepaald goedkoop.
Ook haar fysiek boek doet het goed, dus ze is zich vooral aan het profileren als de nieuwe Paul D'hoore.

Geen of-of-verhaal, maar een job en een zelfstandige nevenactiviteit en slim beleggen lijkt mij de sleutel tot succes.
 
Charlotte springt gewoon van hype naar hype. Gamen => poker => crypto.
Het kan goed zijn dat ze zich nu wil omturnen naar de nieuwe Paul D'Hoore maar als je wat hln podcasts hebt gehoord dan was het één groot crypto promoverhaal. Waar ze enkel maar pushte om mensen aan te zetten om te beginnen met crypto, hoe klein ook, buy the dip! Bitcoin is een hedge tegen inflatie 🤡

Dat ze in De Afspraak zegt maar 5% crypto te hebben is toch om mee te lachen. Eerst een hoop mensen richting crypto pushen en als haar coins nergens naartoe gaan vertellen dat het eigenlijk toch maar een mini positie was. Als BTC aan 5k staat zal ze wel verkondigen dat ze het meeste verkocht heeft aan 20k. Haar marketing is in orde maar het is gewoon een vals mens (zoals er zoveel zijn).
 
Charlotte De Brabander is iemand die ik al een tijdje 'volg' en die waarschijnlijk de meest realistische persoon is in deze serie.
Heeft nog een eigen job, maar haar nevenactiviteiten brengen haar al een mooi bedrag op. Haar online webinars zijn misschien goed van kwaliteit, maar voor een particulier nu ook niet bepaald goedkoop.
Ook haar fysiek boek doet het goed, dus ze is zich vooral aan het profileren als de nieuwe Paul D'hoore.

Geen of-of-verhaal, maar een job en een zelfstandige nevenactiviteit en slim beleggen lijkt mij de sleutel tot succes.
Maar het boek is toch niet goed heb ik al gehoord.

Ze werkt gwn bij sd Worx en ze pusht vooral het crypto verhaal van haar vriend.
 
Maar het boek is toch niet goed heb ik al gehoord.

Ze werkt gwn bij sd Worx en ze pusht vooral het crypto verhaal van haar vriend.
Natuurlijk is het boek niet goed, wat had je dan verwacht?
De truc van zo finfluencer is om mensen te overtuigen in iets te stappen en met het verlies dat zij lijden zelf winst te maken.
 
Charlotte springt gewoon van hype naar hype. Gamen => poker => crypto.
Het kan goed zijn dat ze zich nu wil omturnen naar de nieuwe Paul D'Hoore maar als je wat hln podcasts hebt gehoord dan was het één groot crypto promoverhaal. Waar ze enkel maar pushte om mensen aan te zetten om te beginnen met crypto, hoe klein ook, buy the dip! Bitcoin is een hedge tegen inflatie 🤡

Ja, goed mogelijk. Maar ik bedoel gewoon dat zij misschien het meest transparant (en geloofwaardig) is van alle getuigen in dat programma.
Haar business model is niet zozeer gebaseerd op crypto, maar wel op de persoon 'Charlotte'.
Door haar meer en meer te gaan profileren als experte, moeten die nevenactiviteiten haar geen windeieren leggen.
Als er 10 personen per maand die online cursus volgen, heeft ze enkel hier al een omzet van een kleine 5000 EUR.
Paul D'hoore deed dat eigenlijk vroeger ook al, met zijn boeken en betalende nieuwsbrief. Er werd dan geen term 'financiële influencer' opgeplakt, maar eigenlijk was hij dat wel.

De reeks intussen uitgekeken. Vind het vooral een programma dat blijkbaar snel gemaakt is, maar eigenlijk weinig educatieve waarde heeft. Wat focus op een paar levens, waarbij ze vooral getracht hebben om verschillende profielen samen te brengen (luxeleventje, basic-leven, natuurmeisje, ...).

Trouwens, dat natuurmeisje zegt op een bepaald moment dat een crypto opeens 'maal 164' is gegaan voor haar.
Dus een 10.000 EUR wordt opeens 1.640.000 EUR.., benieuwd welke cryptomunt dit geweest is, want zo'n spectaculaire stijging zie ik in geen enkele grafiek terug de voorbije 5 jaar...
 
Los daarvan zijn er ook coins die x164 zonder leverage posities nodig te hebben x164 gegaan zijn hoor de laatste jaren.
Heb je toevallig een voorbeeld?
Heb al heel wat grafieken bekeken en ik vind niet zo onmiddellijk een dusdanig rendement terug de voorbije 5 jaar...
 
Ja, goed mogelijk. Maar ik bedoel gewoon dat zij misschien het meest transparant (en geloofwaardig) is van alle getuigen in dat programma.
Haar business model is niet zozeer gebaseerd op crypto, maar wel op de persoon 'Charlotte'.
Door haar meer en meer te gaan profileren als experte, moeten die nevenactiviteiten haar geen windeieren leggen.
Als er 10 personen per maand die online cursus volgen, heeft ze enkel hier al een omzet van een kleine 5000 EUR.
Paul D'hoore deed dat eigenlijk vroeger ook al, met zijn boeken en betalende nieuwsbrief. Er werd dan geen term 'financiële influencer' opgeplakt, maar eigenlijk was hij dat wel.

De reeks intussen uitgekeken. Vind het vooral een programma dat blijkbaar snel gemaakt is, maar eigenlijk weinig educatieve waarde heeft. Wat focus op een paar levens, waarbij ze vooral getracht hebben om verschillende profielen samen te brengen (luxeleventje, basic-leven, natuurmeisje, ...).

Trouwens, dat natuurmeisje zegt op een bepaald moment dat een crypto opeens 'maal 164' is gegaan voor haar.
Dus een 10.000 EUR wordt opeens 1.640.000 EUR.., benieuwd welke cryptomunt dit geweest is, want zo'n spectaculaire stijging zie ik in geen enkele grafiek terug de voorbije 5 jaar...
Goh transparant?

Van waar komt haar expertise? En vooral is ze eigenlijk wel een expert? Dat is al heel erg ontransparant.

Ik heb niets tegen crypto maar dat is wel vooral gwn speculeren. Iedereen heeft een mening of ze omhoog of omlaag gaan.

Het feit dat ze gwn full time blijft werken zal wel betekenen dat die nevenactiviteiten nu ook niet zo winstgevend zijn.

Anders zou ze beter haar tijd daarin steken dan in gwn gaan werken aangezien er daar meer rendement in zit (ale zou je denken)

In mijn ogen is dat veel termen gooien en los zand strooien in de mensen hun ogen om ze wat geld te ontfutselen.

Het is eig al triestig dat mensen dat mogen doen zonder dat iemand hun feitelijke kennis eens nader bekijkt.

wat is haar actieve ervaring dan in de financiële sector?
 
Goh transparant?

Van waar komt haar expertise? En vooral is ze eigenlijk wel een expert? Dat is al heel erg ontransparant.

Ik heb niets tegen crypto maar dat is wel vooral gwn speculeren. Iedereen heeft een mening of ze omhoog of omlaag gaan.

Het feit dat ze gwn full time blijft werken zal wel betekenen dat die nevenactiviteiten nu ook niet zo winstgevend zijn.

Anders zou ze beter haar tijd daarin steken dan in gwn gaan werken aangezien er daar meer rendement in zit (ale zou je denken)

In mijn ogen is dat veel termen gooien en los zand strooien in de mensen hun ogen om ze wat geld te ontfutselen.

Het is eig al triestig dat mensen dat mogen doen zonder dat iemand hun feitelijke kennis eens nader bekijkt.

wat is haar actieve ervaring dan in de financiële sector?

Ja, met transparant bedoel ik vooral dat ze een gewiekste zakenvrouw is die geld verdient met en door crypto (waarbij dan die 'door' betrekking heeft op de nevenactiviteiten). Vrij transparant imo hoe ze haar inkomsten nu genereert...
En in mijn ogen blijft die waarschijnlijk haar normale full time job behouden tot haar pensioen.

Wanneer word je een expert? Connecties in de media? Geluk? ...
Waarom zij en niet iemand anders?
Ik maakte mij ook die bedenking bij psychotherapeuten die mensen met mentale problemen helpen aan 60 euro per uur.
Cursusje gevolgd of gewoon wat ervaringsdeskundige, en ze hangen een bordje therapeut aan de deur... én ze komen aan de bak!
Lijkt mij hier gewoon hetzelfde verhaal...

In elk geval, dan vind ik die andere figuren in die serie toch wat minder transparant, vooral dan die gasten in Dubai.
Zoals nu al in de media was verschenen zijn sommige statements waarschijnlijk fake, maar dat neemt niet weg dat ze daar wel een luxe leven hebben opgebouwd.
Misschien begonnen met een groot startkapitaal uit een erfenis?

Een bepaalde cryptomunt mag dan wel x164 gaan... Als je maar 100 euro geïnvesteerd hebt "om eens te proberen", dan ga je er nog niet rijk van worden...
 
en hebben die uiteindelijk gecashed?

Waarschijnlijk wel. Maar dat is altijd de vraag: wat is het gepaste moment omte verkopen?

Mocht ik 10k geïnvesteerd hebben, zou ik waarschijnlijk bij een stijging van 100% al zijn uitgestapt, omdat ik daarmee tevreden zou zijn.
Maar dat is natuurlijk niet de manier als je duizelingwekkende resultaten nastreeft.
 
Terug
Bovenaan