Fire: vroeg op pensioen

Onze kameraad Wout blijft goed bezig.

FedRWdPWAAI5LeP.jpg
 
Ik raad bovenstaande zever ten stelligste af.

Je moet ook altijd wel zien dat je voorzichtig bent als je ergens geld in steekt, zelfs al is het een 'legale' business.

Zo heb ik 20 jaar geleden, geld gestoken in een opstartend bedrijf. De eigenaar had toen extra geld nodig en hij was zo slim via e-gold extra geld binnen te rijven in de hoogdagen van ponzi schema's. Ik had er 200€ ingestoken want de business leek legaal (en dat was ze ook), maar daarna ging e-gold op de fles. Ik heb nog jaren gevraagd achter mijn geld (ook toen e-gold nog bestond), want dat bedrijf maakt gemiddeld 2-3% winst per jaar en ik had dus recht op 4-6€ per jaar (gemiddeld).

Het enige dat ik van die eigenaar terug kreeg was steeds een middelvinger in de lucht, en hij zei dat ik hem niets kon maken (ik had hem zogezegd gesponsord). Die business bestaat trouwens nog steeds en maakt miljoenen omzet per jaar. Maar ik kan dus die investering niet recupereren. Dat is dus wel zuur. :frown:

Ik vind dit toch wel erg dat er zo'n mensen bestaan. Die gast verdient letterlijk miljoenen per jaar, is mij een paar tientjes verschuldigd, maar ipv dit bedrag gewoon te betalen om er vanaf te zijn, begint hij nu te zagen tegen mij, dat ik na al die jaren, zijn familie en vrienden, moet met rust laten, en dat hij geen dief is. :unsure:

Opmerking: Ik was het alweer jaren vergeten, zo hard sta ik er niet meer bij stil, maar nu heb hem terug opgezocht (dit topic spoorde mij aan lol), en ik heb zijn vrouw even gezegd dat hij mij nog geld moet (op een vriendelijke manier), omdat hijzelf toch niet zou reageren. Zijn laatste reactie is gewoon degoutant nadat hij al mijn emails in het verleden negeerde.

Maar ja rijk worden word je niet door vrienden te maken en altijd eerlijk te zijn zeker?
 
Laatst bewerkt:
Je moet eigenlijk maar durven om na al die heisa nog op instagram te pronken met alles. Ik zie net dat hij een tweede pand in Dubai heeft gekocht met 'enkel maar cryptomunten'. Zijn huidige instagram stories zijn echt degoutant. Alsof oplichting nog niet genoeg was, begint hij nu ook nog een wappie te worden.

Alles is mogelijk, maar niet met een gewone job.
Je moet andere wegen inslaan die we niet leren in het onderwijs, dingen die de overheid bewust niet zegt om ons klein te houden zodat ze zelfs de macht kunnen houden.
Je moet echt investeren in laagdrempelige investeringen.
Sommige mensen denken dat het oplichting is, maar ik ben het levende bewijs. Echter kan het niet zijn.
Kijk NIET naar het journaal. Staatsmedia = overheid = corruptie = irrelevante belangen = manipulatie om de massa rustig te houden.
Er komt een geplande black-out. Dit zal het perfecte excuus zijn voor banken om online documenten kwijt te raken.
:puke:
 
Je moet eigenlijk maar durven om na al die heisa nog op instagram te pronken met alles. Ik zie net dat hij een tweede pand in Dubai heeft gekocht met 'enkel maar cryptomunten'. Zijn huidige instagram stories zijn echt degoutant. Alsof oplichting nog niet genoeg was, begint hij nu ook nog een wappie te worden.







:puke:
Snel geld verdien je zelden door slimme mensen te bedotten he.

Door zulke onzin te verkopen filter je meteen het soort mensen die daadwerkelijk vatbaar zijn voor je lulkoek.
 
Onze kameraad Wout blijft goed bezig.

Ik snap de bedoeling van je post niet. Die screenshot is gewoon bijna letterlijk wat hij vóór die FIRE reportage ook al aan het verkondigen was. Ook die TFT en zogezegde 7% winst per week (dat er überhaupt iemand zoiets gelooft ?!?!) is al breed in de pers gekomen als zijnde een pyramide-spel.
Of bedoel je dat hij nog altijd verder doet met zijn slachtoffers ronselen ? (want op de screenshot staat ook geen datum, dus ook geen idee of dat een bericht is dat jij nu gekregen hebt van hem).
 
Ik had een paar jaar geleden een goed opgeleide Thaise vriendin(geen lief) van welvarende afkomst. Die deed aan een passieve forex belegging aan 9% per week.
Ik probeerde langs alle kanten uit te leggen dat je op die manier heel snel rijker bent dan Bill Gates en dat het vrij onmogelijk is dat 100en Thai ineens de rijkste 100 mensen ter wereld gaan worden met een passieve belegging in handen van ne vriend van ne nonkel van u pa.

I got ghosted.
Sommige mensen willen gewoon opgelicht worden.
Funny sidenote, ik heb toen Stefan (Willems uit Fire) nog gebeld om haar op zijn rustige manier uit te leggen waarom het niet kon, ook dat geloofde ze niet :)
 
Als je er vroeg genoeg bij bent en de ponzi heeft veel succes, dan kan je 9% per week halen, tot de hele boel crasht enkele weken later. Maar besef dan wel dat 100 andere mensen hun geld kwijt zijn en dat je winsten van die mensen komen, NIET omdat het een goeie investering is (of beter was).

Mijn raad is dan natuurlijk ook gewoon: Blijf weg van die ponzi scams. 99% kans dat je je geld kwijt bent en 1% kans dat je 100 anderen hun geld onrechtstreeks hebt gestolen.
 
Ik ken er onvoldoende van, maar wat maakt dat zo'n ponzi scams niet aangepakt worden door justitie?
Voor zover ik weet is van die TFT algemeen bekend dat dit een scam is, dus waarom gaan ze hier niet achterna?
 
Ik ken slachtoffers van ponzi schemes (hier ooit eens een topic over gepost 5 jaar geleden - die beloofde iedereen in de buurt hier miljonair te worden)

Uiteindelijk staan ze vandaag de dag voor de rechtbank. Let wel: die gaan geen boete krijgen want als ik een oplichter vrijwillig €25.000 geef, dan is die oplichter NIET in fout.

Anyway, ik ben toch blij dat die gasten al eens een advocaat en dergelijke moeten inschakelen. Als ze een beetje geweten hebben, krijgen ze misschien wat stress 🧐

Of je het nu gelooft er niet, die kregen van sommige mensen 250k en meer he 😒
 

Kan iemand dit lezen?
Wie is die bekende eigenaar van dat productiehuis eigenlijk?
 

Kan iemand dit lezen?
Wie is die bekende eigenaar van dat productiehuis eigenlijk?
Het is 2015 en de toen 61-jarige Erwin Provoost en zijn zoon Alexander - toen 26 - brengen in ‘De Morgen’ het nieuws dat ze samen een productiehuis zullen oprichten.
 
Het is 2015 en de toen 61-jarige Erwin Provoost en zijn zoon Alexander - toen 26 - brengen in ‘De Morgen’ het nieuws dat ze samen een productiehuis zullen oprichten.

Tnx, @Mulan 😙.
Oh ja, Erwin Provoost ken ik wel.
Producer van heel wat Vlaamse films geweest.
Van die man zou je toch wel wat meer onderbouwing verwachten.
 
Ik ken slachtoffers van ponzi schemes (hier ooit eens een topic over gepost 5 jaar geleden - die beloofde iedereen in de buurt hier miljonair te worden)

Uiteindelijk staan ze vandaag de dag voor de rechtbank. Let wel: die gaan geen boete krijgen want als ik een oplichter vrijwillig €25.000 geef, dan is die oplichter NIET in fout.
Piramidefraude is toch een strafrechtelijk misdrijf?
Het is wraakroepend dat zo'n mensen vrij blijven rondlopen en slachtoffers blijven maken. Hallo FSMA, justitie?
 
Piramidefraude is toch een strafrechtelijk misdrijf?
Het is wraakroepend dat zo'n mensen vrij blijven rondlopen en slachtoffers blijven maken. Hallo FSMA, justitie?
Het walgelijk narcistje zit in Dubai, hoe gaan we hem hier krijgen. En het spel zelf wordt georganiseerd vanuit Rusland. Ik snap u he man maar om dit op te rollen of hem te pakken gaan er wel eerst wat dingen moeten gebeuren. Ik denk niet dat we een uitleveringsverdrag hebben met Dubai en Rusland legt zichzelf wel uit
 
Het walgelijk narcistje zit in Dubai, hoe gaan we hem hier krijgen. En het spel zelf wordt georganiseerd vanuit Rusland. Ik snap u he man maar om dit op te rollen of hem te pakken gaan er wel eerst wat dingen moeten gebeuren. Ik denk niet dat we een uitleveringsverdrag hebben met Dubai en Rusland legt zichzelf wel uit

Met Dubai (UAE) is er wel degelijk een uitleveringsverdrag. Maar dan nog is het inderdaad verre van eenvoudig... :(

Echter zijn vriend/man werkt toch in Belgie? Die weet ook overduidelijk hoe de vork in de steel zit, en geniet mee van het fraudegeld. Medeplichtig dus. Dat ze eens beginnen met hem aan de tand te voelen.

Volledig gepluimd worden en zien dat de autoriteiten er niets tegen (willen) beginnen? Om gek van te worden. Vebaast mij dat er niet meer slachtoffers het recht in eigen handen nemen in dat soort situaties.
 
Met Dubai (UAE) is er wel degelijk een uitleveringsverdrag. Maar dan nog is het inderdaad verre van eenvoudig... :(

Echter zijn vriend/man werkt toch in Belgie? Die weet ook overduidelijk hoe de vork in de steel zit, en geniet mee van het fraudegeld. Medeplichtig dus. Dat ze eens beginnen met hem aan de tand te voelen.

Volledig gepluimd worden en zien dat de autoriteiten er niets tegen (willen) beginnen? Om gek van te worden. Vebaast mij dat er niet meer slachtoffers het recht in eigen handen nemen in dat soort situaties.
Ah toch dat wist ik niet, zal mij vergist hebben met Iran. En zijn vriend is misschien een optie, maar zou hij die niet gewoon laten vallen? Als ze geen gezamenlijke rekeningen hebben is er nog altijd geen rekening denk ik waar ze aan kunnen. Misschien dat ze hem bij verstek kunnen veroordelen
 
Met Dubai (UAE) is er wel degelijk een uitleveringsverdrag. Maar dan nog is het inderdaad verre van eenvoudig... :(

Echter zijn vriend/man werkt toch in Belgie? Die weet ook overduidelijk hoe de vork in de steel zit, en geniet mee van het fraudegeld. Medeplichtig dus. Dat ze eens beginnen met hem aan de tand te voelen.

Volledig gepluimd worden en zien dat de autoriteiten er niets tegen (willen) beginnen? Om gek van te worden. Vebaast mij dat er niet meer slachtoffers het recht in eigen handen nemen in dat soort situaties.

Weet Wout dat dit een scam is? Hoogstwaarschijnlijk wel, en indien hij genoeg kan ronselen verdient hij mss ook echt geld.

De vraag is alleen of je kan bewijzen dat Wout dit weet. Hij blijft bij hoog en laag beweren dat het echt is. Indien hij eraan verdient is dat niet eens zo gek dat hij zou zeggen dat hij erin geloofde.

Zelf als ze zo een scam oprollen is de kans groot dat een Wout vrijuit gaat. Het is niet verboden om te investeren, zelf in scams. En het is niet verboden om dat luidop te zeggen.

Er zijn veel mensen die hun vrienden/familie aangemaand hebben om in L&H te investeren. Vaak zonder slechte bedoelingen.

Je moet kunnen bewijzen dat hij dit met slechte intenties deed.
 
Laatst bewerkt:
De reeks ‘Is crypto het nieuwe goud?’ komt op 18 december pas op Streamz, maar de FSMA heeft de reeks al van het productiehuis Het Konijn gekregen. Eerder had de beurswaakhond kritiek geuit op ‘Fire’, een andere reeks van hetzelfde productiehuis. De openbare omroep VRT haalde dat programma uiteindelijk offline toen bleek dat sommige personages zich met onfrisse praktijken bezighielden.
De nieuwe reeks geeft volgens de FSMA “een vrij eenzijdig beeld van de cryptowereld”.

Ze maken naam en faam precies, dat productiehuis...
 
Terug
Bovenaan