Fire: vroeg op pensioen

Airjinx

Well-known member
Crowdfunder FE
Serie van 4 afleveringen op vrt nu. In het beurstopic werd de serie al eens aangehaald.
Ondertussen heb ik de eerste 2 afleveringen bekeken en het is nogal een mix aan persoonlijkheden. Het kroonjuweel van de serie moet wel Wouter zijn, op zijn 25e beslist dat hij Fire wou worden en op zijn 26e op pensioen gegaan. In aflevering 2 vertelt hij dat hij zijn geld aan traders geeft en zo een gegarandeerd rendement heeft van 7% per week! Op een jaar kan je zo van 10.000 euro naar 300.000 euro gaan, where do i sign :D?

De man heeft 122k volgers op instagram ondanks zijn profiel met de slechtst mogelijke photoshops op die je je kan inbeelden :laugh:
https://www.instagram.com/wottystravels/

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/fire--vroeg-op-pensioen/
 
Die instagram is wel heel erg :laugh: Ook echt duizenden likes op een foto, maar geen enkele comment.
Het maakt me wel nieuwsgierig naar de serie :laugh:
 
Ik zou denken dat die als gepensioneerde nu meer tijd heeft om PhotoShop te leren. :laugh:
 
Voor zij die er niet genoeg van krijgen:





(zelfde artikel als Het Nieuwsblad)


(zit achter de betaalmuur)
 
Financiële onafhankelijkheid kan ik goed begrijpen: niet meer leven van loonbriefje naar loonbriefje en een ruim budget hebben om je leven te leiden. Iedereen wenst dat wel, denk ik. Maar "retire early" kan ik toch moeilijker plaatsen. In feite is dat eerder rentenieren, maar vanaf je 25ste je hele leven doorbrengen als rentenier in een fake omgeving zoals Dubai lijkt me toch zinloos. Voor zo'n kerels als die Wout die een Insta-account vol fakevolgers heeft is dat toch puur exhibitionisme van "kijk naar mij! kijk naar mij!" in een artificiële omgeving waarin iedereen dorst naar zelfbevestiging.

Pour vivre heureux, vivons cachés zou dan toch bij mij van toepassing zijn mocht ik financieel onafhankelijk zijn.
 
Financiële onafhankelijkheid kan ik goed begrijpen: niet meer leven van loonbriefje naar loonbriefje en een ruim budget hebben om je leven te leiden. Iedereen wenst dat wel, denk ik. Maar "retire early" kan ik toch moeilijker plaatsen. In feite is dat eerder rentenieren, maar vanaf je 25ste je hele leven doorbrengen als rentenier in een fake omgeving zoals Dubai lijkt me toch zinloos. Voor zo'n kerels als die Wout die een Insta-account vol fakevolgers heeft is dat toch puur exhibitionisme van "kijk naar mij! kijk naar mij!" in een artificiële omgeving waarin iedereen dorst naar zelfbevestiging.

Pour vivre heureux, vivons cachés zou dan toch bij mij van toepassing zijn mocht ik financieel onafhankelijk zijn.
Is ook wel een extreem geval.

Er is een deel van fire die juist gaat om ook u eigen kosten laag te houden en zo sneller op pensioen te kunnen.

Op zich is financieel onafhankelijk ook een vorm van pensioen in de zin dat je niet full time moet gaan werken voor u inkomen.

Niet per se rentenieren. Maar stel dat je een aantal appartementen verhuurt en je hebt zelf een huisje dan kan je daar eventueel van leven. Afhankelijk van hoe je wilt leven.

Puur rentenieren lijkt me toch ook wel saai
 
Is ook wel een extreem geval.

Er is een deel van fire die juist gaat om ook u eigen kosten laag te houden en zo sneller op pensioen te kunnen.

Op zich is financieel onafhankelijk ook een vorm van pensioen in de zin dat je niet full time moet gaan werken voor u inkomen.

Niet per se rentenieren. Maar stel dat je een aantal appartementen verhuurt en je hebt zelf een huisje dan kan je daar eventueel van leven. Afhankelijk van hoe je wilt leven.

Puur rentenieren lijkt me toch ook wel saai
Nu ja, zo'n documentaire laat ook maar een deel zien van hun leven. Het begrip "pensioen" associeer ik zelf met zestigplussers die pensioengerechtigd zijn. In zekere zin rentenieren geslaagde FIRE-aanhangers wel, maar de ene zal die financiële onafhankelijkheid beschouwen als een levenslange vakantie terwijl de andere hierdoor tijd kan vrijmaken voor passies en projecten. "Passief" rentenieren en "actief" rentenieren ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Patj
Nu ja, zo'n documentaire laat ook maar een deel zien van hun leven. Het begrip "pensioen" associeer ik zelf met zestigplussers die pensioengerechtigd zijn. In zekere zin rentenieren geslaagde FIRE-aanhangers wel, maar de ene zal die financiële onafhankelijkheid beschouwen als een levenslange vakantie terwijl de andere hierdoor tijd kan vrijmaken voor passies en projecten. "Passief" rentenieren en "actief" rentenieren ofzo.
Ja klopt.

En zelf vind ik dat fire juist neigt naar actief rentenieren. Passieve inkomens maar ook actieve.

Vaak is het doel toch juist om tijd te krijgen voor u passies ipv werken.

Daarom spijtig dat ze zo een figuren tonen ivm fire.

Terwijl dat meer de typische influencer is die snel geld wil verdienen met roem en reizen voor niets. En fire is eerder gewoon de ‘angle’ voor zijn influencer ding dat hij wil proberen.
 
Ja klopt.

En zelf vind ik dat fire juist neigt naar actief rentenieren. Passieve inkomens maar ook actieve.

Vaak is het doel toch juist om tijd te krijgen voor u passies ipv werken.

Daarom spijtig dat ze zo een figuren tonen ivm fire.

Terwijl dat meer de typische influencer is die snel geld wil verdienen met roem en reizen voor niets. En fire is eerder gewoon de ‘Angie’ voor zijn influencer ding dat hij wil proberen.
Dat is ook weer de impact van sociale media: influencers die je betoveren met dollartekens en je honderden euro's doen betalen voor "workshops" of wat dan ook en je de hemel op aarde beloven met duizelingwekkende rendementen. Met de Lambo in Dubai cruisen. Yolo.
 
Die Wout is toch pure scam? Elke dag 1,4% winst? Laat maar eens zien dan.

Fake it till you make it.
Toch is het volgens hem ook een goede investering om een apartment te kopen in Dubai en dat te verhuren.
Dus vastgoed verhuren in Dubai brengt ook zo'n 1,4% op op dagbasis???
 
Terug
Bovenaan