Fire: vroeg op pensioen

Wat mij stoort aan die Fire gasten, is dat ze allemaal hun inkomen (groot deel?) halen uit het schrijven over Fire, of 'advies' verkopen over precies diezelfde financiële doelen.

Nogal meta voor mij.
 
Wat mij stoort aan die Fire gasten, is dat ze allemaal hun inkomen (groot deel?) halen uit het schrijven over Fire, of 'advies' verkopen over precies diezelfde financiële doelen.

Nogal meta voor mij.
Klopt maar is ook wel perceptie.

Je kan perfect een fictieboek schrijven ofzo als passief inkomen (moet wel gepubliceerd raken ofc) of nog iets helemaal anders.

Maar de mensen die aan het woord komen zijn wel altijd de mensen die er een boek over schreven/cursussen geven enz.

Nu veel info is gwn online te vinden (waar die gasten het zelf haalden) dus ik zou ze zeker niet aanraden.
 
Ik ben die Ine eens tegengekomen op een event voor ondernemers. Dat was nogal een vage persoon, ze begon tegen mij over horoscopen en de kracht van de kosmos en dan ben je mij kwijt. Ze runt een bedrijfje, Inforcrypt, dat... dure cursussen verkoopt om mensen te leren traden in crypto. Zie je een trend? Met deze karikatuur als "hoofdlesgever": https://www.inforcrypt.com/team?lang=BE
Van de 35 jaren die ik al op de wereld rondloop, heb ik deze al 15 jaar serieus onder de loep genomen en ben ik mij bovendien gaan verdiepen in ons corrupte monetaire stelsel. Ook heb ik een enorme kennis uitgebouwd over de extreem machtige personen die alles binnen dit stelsel runnen. Door de zoektocht naar kennis rond deze thema’s ben ik zo’n zeven jaar geleden op Bitcoin gebotst.
Ik herinner me nog heel duidelijk hoe één van haar personeelsleden mij uitvoerig probeerde te overtuigen over de wonderen van technische analyse en hoe je enorm veel geld kan verdienen op korte tijd, ongeacht of de crypto's omhoog of omlaag gaan want ja je kan shorten he. Ik had er toen al een slecht gevoel bij. Allemaal Kjell Fruytierkes.
 
Wat een schande dat dit op de VRT komt. Ongelooflijk.
"De reeks is géén how-to, we tonen wat leeft en waar jongeren over spreken", zegt woordvoerder van VRT, Yasmine Van der Borght.

Daar zakt uw broek toch van af... Van dezelfde makers van 'Temptation Island VIPS' kunnen we moeilijk verwachten dat ze de keerzijde van de medaille gaan laten zien, maar wat doet dit op dezelfde zender die Pano aanbiedt???

Kennis van een vriend geeft cryptoworkshops, ik heb die stap voor stap zien veranderen in een heks, heel akelig... Zolang crypto in serieuze beleggingsportefeuilles blijft zitten zal het piramide-effect fout volk aantrekken.
 
Misschien de paar relevante zinnen eruit halen want nu kan je enkel de titel lezen.

Wout Schrijvers uit Diepenbeek beweert dat hij dagelijks 1,4 procent winst haalt, zonder er enige moeite voor te doen.​

Paepen: “Ik heb medelijden met hem, want waarschijnlijk beseft hij zelf niet waar hij in verzeild is geraakt. Het is erg dat de openbare omroep hem misbruikt voor een programma. Hij heeft begeleiding nodig, geen podium.”

Willems: “Als iemand mij vraagt of anderhalve procent winst per dag haalbaar is, kan ik met daar met alle zekerheid nee op antwoorden. Dat bestaat gewoonweg niet. Met zo’n winst zou je na enkele jaren miljarden euro’s rijk zijn. Wij deden voor Humo enkele jaren geleden een onderzoek naar Questra Holding. Die beloofde ook 6 procent winst per week, maar dat was natuurlijk pure oplichting. Net zoals iedereen die zulke winsten belooft.”

Paepen: “Ik vrees dat Wout al zijn geld kwijt is, maar hij heeft het zelf nog niet door. Hij is het slachtoffer, niet de winnaar.”

Op sociale media pronkt hij wel met gefotoshopte vakantiefoto’s in luxueuze hotels.​

Paepen: “Op die manier wil hij anderen overtuigen om zijn advies op te volgen, en misschien krijgt hij daar zelfs een commissie voor. Dan zit hij in een piramidespel en is hij zowel slachtoffer als dader. Het is jammer dat we zelfs na een documentaire over zijn financiën nog altijd niet weten wat hij precies doet.
 

Wout Schrijvers uit Diepenbeek beweert dat hij dagelijks 1,4 procent winst haalt, zonder er enige moeite voor te doen.​

Paepen: “Ik heb medelijden met hem, want waarschijnlijk beseft hij zelf niet waar hij in verzeild is geraakt. Het is erg dat de openbare omroep hem misbruikt voor een programma. Hij heeft begeleiding nodig, geen podium.”

Willems: “Als iemand mij vraagt of anderhalve procent winst per dag haalbaar is, kan ik met daar met alle zekerheid nee op antwoorden. Dat bestaat gewoonweg niet. Met zo’n winst zou je na enkele jaren miljarden euro’s rijk zijn. Wij deden voor Humo enkele jaren geleden een onderzoek naar Questra Holding. Die beloofde ook 6 procent winst per week, maar dat was natuurlijk pure oplichting. Net zoals iedereen die zulke winsten belooft.”

Paepen: “Ik vrees dat Wout al zijn geld kwijt is, maar hij heeft het zelf nog niet door. Hij is het slachtoffer, niet de winnaar.”

Op sociale media pronkt hij wel met gefotoshopte vakantiefoto’s in luxueuze hotels.​

Paepen: “Op die manier wil hij anderen overtuigen om zijn advies op te volgen, en misschien krijgt hij daar zelfs een commissie voor. Dan zit hij in een piramidespel en is hij zowel slachtoffer als dader. Het is jammer dat we zelfs na een documentaire over zijn financiën nog altijd niet weten wat hij precies doet.

Wout heeft gezegd dat hij investeert via the future trader.
Dit is gekend als zijnde een scam. Wout lijkt dat dus voorlopig zelf nog niet door te hebben...

Dien gaat wenen als hij hoort dat hij tot zijn 67ste gaat moeten werken om van die scam te herstellen...
 
  • Haha
Waarderingen: ugar
Nja, dat zijn drama's natuurlijk. Misschien kan hij zelf nog zijn put dempen, maar hij trekt vooral zijn omgeving en andere goedgelovingen met zich mee naar beneden.
 
Vraag me wel af - want hij claimt dat hij al geld er vanaf heeft gehaald - of hij de ponzi te snel af kan zijn?
 
Ik ben die Ine eens tegengekomen op een event voor ondernemers. Dat was nogal een vage persoon, ze begon tegen mij over horoscopen en de kracht van de kosmos en dan ben je mij kwijt. Ze runt een bedrijfje, Inforcrypt, dat... dure cursussen verkoopt om mensen te leren traden in crypto. Zie je een trend? Met deze karikatuur als "hoofdlesgever": https://www.inforcrypt.com/team?lang=BE

Ik herinner me nog heel duidelijk hoe één van haar personeelsleden mij uitvoerig probeerde te overtuigen over de wonderen van technische analyse en hoe je enorm veel geld kan verdienen op korte tijd, ongeacht of de crypto's omhoog of omlaag gaan want ja je kan shorten he. Ik had er toen al een slecht gevoel bij. Allemaal Kjell Fruytierkes.
De jaarrekening van hun bedrijf beziend toch geen vetpot.
2020 negatief resultaat -0.5k, 2021 6k profits, etc.
BVBA heette vroeger Casa Bocquero, en op hetzelfde adres/verschillende adressen van Lendelede tot Leopoldsburg vroeger ook nog een BVBA Cuban Concepts/La Terrazza Buenavista, failliet. Oud café blijkbaar: https://www.facebook.com/LaTerrazaBuenavista/
 
Laatst bewerkt:
Dit is toch wel een heel opvallend programma. Het lijkt wel alsof ze helemaal geen back-up checks van alle personen hebben gedaan.
Daarnaast ook bijzonder dat zelfs andere deelnemers erop wijzen dat ze niet achter de boodschap staan.
 
Dit is toch wel een heel opvallend programma. Het lijkt wel alsof ze helemaal geen back-up checks van alle personen hebben gedaan.
Daarnaast ook bijzonder dat zelfs andere deelnemers erop wijzen dat ze niet achter de boodschap staan.
Er is iets grondig mis met de VRT de laatste jaren. De kwaliteit gaat pijlsnel achteruit. Mogelijk te maken met de herschikking van de raad van bestuur met NVA en Vlaams Belang leden die VRT uit willen kleden? Al is dit een topic apart waard.
 
Er is iets grondig mis met de VRT de laatste jaren. De kwaliteit gaat pijlsnel achteruit. Mogelijk te maken met de herschikking van de raad van bestuur met NVA en Vlaams Belang leden die VRT uit willen kleden? Al is dit een topic apart waard.
Is wel een beetje goedkoop om het op hen te steken. Elk klein kind met een beetje verstand weet dat die snel-rijk verhalen nooit kunnen kloppen. Ligt in mijn ogen dan eerder aan de opleidingen journalistiek. Wat is het volgende, dat ze een docu-reeks maken over iemand die rijk is geworden omdat hij erfgenaam is van een Nigeriaanse prins? Is dat dan ook de schuld van de NVA en VB?
 
Is wel een beetje goedkoop om het op hen te steken. Elk klein kind met een beetje verstand weet dat die snel-rijk verhalen nooit kunnen kloppen. Ligt in mijn ogen dan eerder aan de opleidingen journalistiek. Wat is het volgende, dat ze een docu-reeks maken over iemand die rijk is geworden omdat hij erfgenaam is van een Nigeriaanse prins? Is dat dan ook de schuld van de NVA en VB?
Vind ik niet overdreven.

Dat NVA en Vlaams Belang een probleem hebben met de VRT is al lang geweten, zie bv. https://www.bruzz.be/politiek/n-va-en-vlaams-belang-leveren-helft-bestuur-vrt-2019-06-03 of https://palnws.be/2022/08/theo-fran...-met-250-miljoen-euro-belastinggeld-per-jaar/ of https://newsmonkey.be/kabinetschef-...hard-uit-naar-de-vrt-dit-is-erover-degoutant/ of read://https_www.knack.be/?url=https%3A%2F%2Fwww.knack.be%2Fnieuws%2Fhoe-gevaarlijk-is-de-aanval-op-de-vrt-wat-de-n-va-doet-is-niet-nieuw%2F

Ik zeg niet dat deze reeks een direct gevolg is maar dat de kwaliteit zakt door allerhande beslissingen van de rvb, dat lijkt me niet ver gezocht. :smurf:
 
Terug
Bovenaan