Silence
Well-known member
Als ik zie hoe hoog de prijzen intussen in de horeca zijn dan sta er ik wel van te kijken dat de terrassen nog vol zittenIk heb vaak de indruk dat hier een paar goedverdienende profielen zitten, al dan niet in combinatie met de levensstijl van een pater, die graag klaar staan met het vermanende vingertje wanneer "het plebs onnodig geld uitgeeft". Hoe vaak ik op BG nu al niet heb moeten lezen "welke crisis, de horeca zit vol!", liefst met daarachter een statement over hoe het zeker die mensen gaan zijn die in de problemen gaan komen. Het is niet omdat je een spaghetti gaat eten met een pint dat je niet met geld kan omgaan.
4,90€ voor een Duvel in Hasselt afgelopen week.
Voor dat geld zal ik er misschien één drinken, maar die 2e zal ik niet bestellen terwijl ik er voordien echt niet naar keek.
4,8€ voor een glas witte wijn
4,9€ voor een Duvel
Spaghetti met kippenblokjes 21€
29,5€ voor een entrecote
Dan ben je meer dan 60€ kwijt en hebt ge nog maar snel snel gegeten en 1 glas p/p gedronken. Geen dessertje of koffie of aperitief
Daar kunt ge een kleine week voor eten als ge oplet (of een week uw huis verwarmen
)Ik zeg niet dat het die mensen zijn die in de problemen komen of niet met geld kunnen omgaan, maar die horeca prijzen zijn wel belachelijk aan het worden.
, al ga ik dan nog liever naar een speciaal restaurant waarbij het evengoed 20 - 30€ is voor een schotel maar waar het eten iets is wat ik niet direct zelf kan of wil maken.
(of vergis ik mij?)