Filmfest Gent

Horse

Well-known member
Zijn er tijdens FilmFest Gent interessante titels? Ik ken daar werkelijk geen enkele film van, nog nooit van gehoord en vraag me af of dit niet allemaal B films zijn. Zijn er aanraders? Of is dit festival gewoon een afrader?

 
De nieuwe releases zijn voor mij ook bijna allemaal onbekende titels maar zitten wel vrij grote regisseurs achter. Wat ze hier voorschotelen valt eerder onder arthouse dan B film. Wenders, Celan, Campion, Haneke, Miyazaki, Greenaway, Payne, Jodorowsky (HOLY MOUNTAIN OP GROOT SCHERM FUCK YEAH!), Mann, Almodóvar, Haynes, Tati, Dolan, Loach, Altman, Resnais, ... Stuk voor stuk gigantische stemmen in cinema. En zelfs diegene die ik niet ken zou ik waarschijnlijk wel moeten kennen. Als ze het programmeren en je houdt wel van niet traditionele cinema zal er sowieso wel iets de moeite zijn om in te ontdekken.

Poor Things van Lanthimos samen met Miyazaki's nieuwe en Mann's Ferrari zijn waarschijnlijk de grootste meer mainstream nieuwe release op hun programma.


also;
mgCqDuZ.png

*added to watchlist.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
De nieuwe releases zijn voor mij ook bijna allemaal onbekende titels maar zitten wel vrij grote regisseurs achter. Wat ze hier voorschotelen valt eerder onder arthouse dan B film. Wenders, Celan, Campion, Haneke, Miyazaki, Greenaway, Payne, Jodorowsky (HOLY MOUNTAIN OP GROOT SCHERM FUCK YEAH!), Mann, Almodóvar, Haynes, Tati, Dolan, Loach, Altman, Resnais, ... Stuk voor stuk gigantische stemmen in cinema. En zelfs diegene die ik niet ken zou ik waarschijnlijk wel moeten kennen. Als ze het programmeren en je houdt wel van niet traditionele cinema zal er sowieso wel iets de moeite zijn om in te ontdekken.

Poor Things van Lanthimos samen met Miyazaki's nieuwe en Mann's Ferrari zijn waarschijnlijk de grootste meer mainstream nieuwe release op hun programma.


also;
mgCqDuZ.png

*added to watchlist.
:biglaugh: :biglaugh: :biglaugh:

Holy Mountain van Alejandro Jodorowsky wordt uitgesteld ?
 
Weinig replies voorlopig.

Jammer genoeg ben ik de laatste paar edities van het FFG niet zoveel kunnen gaan als ik wou. De tijden dat ik een 10ritten kaartje op mijn eentje op kreeg zijn al even voorbij.. Gisteren toch nog eens kunnen gaan, het is La Sirène geworden :

Mooie ingrijpende animatiefilm over de belegering van de Iraanse havenstad Abadan tijdens het conflict tussen Iran en Irak in de jaren '80. Een van de zovele conflicten in het Midden-Oosten in de context van de Koude Oorlog. Vrij zware kost, maar wel heel mooi in beeld gebracht en door de animatie (die kleuren!) en ook de uitmuntende soundtrack best verteerbaar voor een maandagavond.
 
Ik heb uiteindelijk ook maar 2 films kunnen gaan kijken dit jaar.

Vorige week 'Late night with the devil' gezien, zeer vermakelijke horror. Kan ik iedereen aanraden!

En gisteren 'Ferrari' gaan zien, nieuwe film van Michael Mann. Zijn eerste film weer sinds 8 jaar denk ik? En tgoh, beetje mixed feelings, de beelden van de auto's en de races zijn echt goed gedaan. Sowieso die ferrari's in de jaren 50 :drool:
Maar wat me dan wel stoorde is dat ze een film maken over iets dat echt super italiaans is, maar het is dan wel met hollywood acteurs die wat engels met een slecht italiaans accent staan te praten. Vooral bij Adam Driver stoorde het mij echt, terwijl ik dat echt wel een goeie acteur vind. Dat vond ik toch wel een beetje jammer.
 
Hier dit jaar ook maar 2 films: vorige dinsdag "The Royal Hotel" en zaterdag nog Ferrari. Late night with the devil had ik ook graag gezien!

Over The Royal Hotel heb ik deze onsamenhangende review geschreven:
 
Ik heb uiteindelijk ook maar 2 films kunnen gaan kijken dit jaar.

Vorige week 'Late night with the devil' gezien, zeer vermakelijke horror. Kan ik iedereen aanraden!

En gisteren 'Ferrari' gaan zien, nieuwe film van Michael Mann. Zijn eerste film weer sinds 8 jaar denk ik? En tgoh, beetje mixed feelings, de beelden van de auto's en de races zijn echt goed gedaan. Sowieso die ferrari's in de jaren 50 :drool:
Maar wat me dan wel stoorde is dat ze een film maken over iets dat echt super italiaans is, maar het is dan wel met hollywood acteurs die wat engels met een slecht italiaans accent staan te praten. Vooral bij Adam Driver stoorde het mij echt, terwijl ik dat echt wel een goeie acteur vind. Dat vond ik toch wel een beetje jammer.
Ja, van het onderwerp raak ik zelf ook niet meteen warm. Maar een nieuwe Michael Mann, dat wil ik wel echt heel graag zien. Maar het zal niet voor het grote scherm zijn, vrees ik.
 
Terug
Bovenaan