FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik heb niet echt een probleem met Russel.

Het is wat een "Queen". Maar rijden kan hij zeker. En meestal wel fair ook.

Overigens is er wel een gigantisch verschil tussen "ik ben geen fan" en "hater".

Ik snap de Russel haat niet echt? Ik vind hem ook niet per se sympathiek en vaak vervelend in radio berichten etc. Maar het is toch gewoon een prima driver die vandaag een mooi duel met Antonelli heeft geleverd en er door pech uitlag.
Haat is het niet echt, velen (waaronder mezelf) mogen hem niet door een aantal zaken uit het verleden.
Wou persé het zitje van Bottas en liet dat ook duidelijk blijken na hun clash in Imola. Alsof hij daar "recht op had".
Ook het imago van "matennaaier" om zwaardere penalties uit te lokken voor concurrenten.
Op mij komt hij over alsof hij zichzelf de beste van het hele veld vindt, wat totaal niet het geval is. En bij elke pech voelt hij zich meteen verongelijkt. Niet meteen het soort mens waar ik voor kan supporteren.
Na zijn overwinning in Melbourne ook meteen "I like this car, I like this engine". Hij zag zich al met de vingers in de neus kampioen worden in de dominante Mercedes. 5 races later staat het 1-4 voor hem tegen zijn teammaat...

om eerlijk te zijn, als ik Russell zie vieren met de anderen, voelt dat altijd zo geforceerd aan. volgens mij is die gewoon totaal niet populair onder de piloten zelfs.

best wel opvallend, want in zijn tijd bij Williams was dat zowat de chouchou van de paddock én de fans.

dat hij geen penalty krijgt voor die headrest... daar moet je echt anti voor zijn om dat niet te begrijpen, imo. VSC was al uit, headrest lag vóór de wagen, van de racing line, en de wagen was mogelijk "unsafe", dus er zo snel mogelijk uit was belangrijker dan die headrest netjes op een mooie plaats te deponeren. mensen vinden F1 te veel beïnvloed door regels en penalties, maar voor zoiets vinden ze het dan echt nergens op slaan dat er geen penalty komt
Met "ongestraft ervan afkomen" bedoel ik geen grid penalty voor de volgende race. Dat is echt wel zwaar overdreven.
Hij had er (serieus) over mogen aangesproken worden en eens op de vingers getikt mogen worden. Die 5.000 euro boete met uitstel valt daar imo toch nie onder. Ik vind dat gewoon geen goed signaal. Niks meer, niks minder.

Wat ge over heel die situatie zegt klopt niet.
Zo snel mogelijk uit de wagen geraken door potentiële unsafe wagen is incorrect.
Ja, hij gooit juist die head rest weg als er rook komt, maar hij heeft alles behalve haast.

Hij blijft een paar seconden stil zitten als de wagen stil staat, slaat vervolgens op de halo omdat ie beseft wat dit voor de titel betekent, demonteert vervolgens zijn stuur, demonteert dan de head rest waardoor er ook (meer) rook uit de wagen komt, om vervolgens nog even te pauzeren bij het uitstappen om nog eens op de wagen te slaan.

Het was trouwens ook nog maar juist gele vlag toen hij dat deed met de head rest. Toen hij zijn stuur demonteerde was het niet eens gele vlag.
Zo snel zijn ze niet met VSC :unsure: De VSC is er pas gekomen als hij over de muur wilt klimmen.

Laatst bewerkt:
Haat is het niet echt, velen (waaronder mezelf) mogen hem niet door een aantal zaken uit het verleden.
Wou persé het zitje van Bottas en liet dat ook duidelijk blijken na hun clash in Imola. Alsof hij daar "recht op had".
Ook het imago van "matennaaier" om zwaardere penalties uit te lokken voor concurrenten.
Op mij komt hij over alsof hij zichzelf de beste van het hele veld vindt, wat totaal niet het geval is. En bij elke pech voelt hij zich meteen verongelijkt. Niet meteen het soort mens waar ik voor kan supporteren.
Na zijn overwinning in Melbourne ook meteen "I like this car, I like this engine". Hij zag zich al met de vingers in de neus kampioen worden in de dominante Mercedes. 5 races later staat het 1-4 voor hem tegen zijn teammaat...

Ja akkoord hoor, dat zijn dezelfde redenen waarom ik geen fan ben van de persoon. Ik vond gewoon sommige reacties nogal sterk op zijn uitvallen en (imo begrijpelijke) frustratie en reactie op dat moment.

Ik vond overigens ook dat het weer een tikkeltje te lang duurde voor de VSC werd aangekondigd. Een stilstaande auto op de straight zou dat toch meteen moeten geven.

Dat was heel bizar, ik zou denken dat een stilstaande wagen op de baan altijd een SC is. Als iemand de chicane mist, is een aanrijding niet te vermijden.

Dat was heel bizar, ik zou denken dat een stilstaande wagen op de baan altijd een SC is. Als iemand de chicane mist, is een aanrijding niet te vermijden.
Volgens mij is de regel: een hulpvoertuig op de baan = SC

Maar die VSC was inderdaad veel te laat.

Gucci wordt hoofdsponsor van Alpine in 2027 ipv BWT. Gedaan met dat roze dus.

gucci-alpine-2027.webp

Finale van The Floor op VTM daarnet... F1 piloten. De laatste 2 kandidaten moesten de namen van de foto's raden.
Verstappen, Hamilton, Schumacher, ... zie ik daar ineens Anthony Kumpen verschijnen. Dat is toch een billenkletser van jewelste :scream:

Finale van The Floor op VTM daarnet... F1 piloten. De laatste 2 kandidaten moesten de namen van de foto's raden.
Verstappen, Hamilton, Schumacher, ... zie ik daar ineens Anthony Kumpen verschijnen. Dat is toch een billenkletser van jewelste :scream:
Inderdaad....

Ik had wel de eerste vier op voorhand al juist gegokt. En zelfs in volgorde.

Ferrari zeer snel onderweg in Monaco, maar Max zit ook dichtbij met minder risico zelfs.
Bottas opnieuw heel traag in vergelijking met Perez, hoe zou dat toch komen?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan