FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Gij vertelt ook maar wat verhaaltjes afhankelijk van hoe de wind staat...

Eerst ligt het aan de batterij. Want je weet als piloot niet hoe vol die is, en je hebt er op de koop toe geen invloed op. Beiden kloppen al niet

Als er dan wordt opgemerkt dat de elektrische motor niet eens iets doet de eerste 50km/h dan is er iets anders met de auto.

Gelieve eens een beetje met gegronde feiten te negeren want dit slaat nergens op anders.

De feiten zijn:
De auto's hebben geen launch control
De elektrische motor helpt pas vanaf 50km/h
Er zijn 4 RBPT motoren op de grid.
Er is één wagen die 3 keer zijn start mist.

Kan toeval zijn. Kan ook aan de piloot liggen. Feit is dat wij dat niet weten.
Feit is dat jij denkt of wilt dat het aan de piloot ligt 😅

Lijkt mij eerder dat Verstappen een probleem heeft met de turbo op zijn wagen.

De reden waarom ze revven in de pre-start, is om de turbo te spoolen en ik dacht dat de batterij ook gebruikt wordt om de turbo te spoolen?

Lijkt mij iedere keer dat Verstappen start zonder iets van turbo en dan zit hij in anti-stall.

Zou mij verbazen dat dat veroorzaakt wordt door driver error. Moest het een verkeerde input zijn dan zou dat via telemetrie duidelijk moeten zijn. . Er lijkt iets te zijn dat zijn turbo niet in gang schiet bij race starts en dat kan wel een sensor/software issue te zijn.

Geweldige foto na de finish :biglaugh:

sllp1tL.png

En hoe kom je daar bij?
Dat slaat echt nergens op. Auto's hebben geen launch control.

Dat hij er niks aan kan doen dat die 'bogged' wil ik nog geloven. Maar er zijn 3 anderen die met die motor wel kunnen starten.

Max is het grootste talent. Maar dat neemt niet weg dat hij een gigantische *BLEEP* is.

Na deze race weer dat gezaag over "Dit is niet racen. Dit is niet plezant"... Ge hebt uw punt gemaakt Max. Stop met zagen.
of hij heeft gewoon gelijk. Zet uw anti-max-bril af.
Als iemand gas geeft, de andere niet, daardoor kan inhalen , volgende bocht juist omgekeerd, dat maakt toch geen deftige race?
Als kind op mijn fiets deed ik dat ook met mijn vriendjes, dat is een beetje spelen
Wat is er juist plezant aan het racen nu? dat Ferrari eindelijk is kan volgen?
Of dat Mercedes terug van voor is?
Persoonlijk vind ik de 'return' van Lewis wel leuk om te zien, ik gun het hem zo hard
We hebben toch geen echte racing gezien?
Ik ben precies naar een YouTube-promo aan het kijken van rally tegen f1, tegen MotoGP en zo.

Ps: die start is al 2x een motormanagementissue.
Is trouwens bijna letterlijk een launch control vandaag.
Zelfde als in een straat ferrari en lambo.
Ik denk dat je overschat hoeveel de rijders zelf kiezen met de nieuwe regs.
Bijna alles is op voorhand ingesteld.
Zelf de rijders weten niet altijd waar en wanneer ze vol power hebben. (dat was namelijk ook iets wat Max 4jaar geleden al zei dat dit gevaarlijk is).
Vorige week nog iemand van de baan hierdoor.

Laatst bewerkt:
Is trouwens bijna letterlijk een launch control vandaag.
Stop eens met onzin te verkopen man.

Geen launch control.
Manuele koppeling.
Manueel gas doseren.
Manueel op schakelen.
Ook geen traction control.

En zoals ik zei: ligt niet noodzakelijk aan Max.
Maar ik wil ook niet zeggen dat het niet aan Max ligt. En zeker niet met de argumenten die jullie aanbrengen want die zijn gewoon volledig fout. "Het ligt aan de batterij" terwijl die niet wordt gebruikt in de start, "De auto's launchen volledig automatisch" terwijl dat ook absoluut niet waar is, ....

Trouwens iedere Ferrari of Lamborghini die je koopt heeft launch control. Heeft in de verste verte niet te maken hoe een F1 start... Zelfs mijn VW 8 jaar terug had launch control.
Al die 4 punten hierboven doet die vol automatisch. En het vijfde punt is al jaren verplicht op iedere auto.

Daarnet The Paddock Podcast eens bekeken. Het woord is gevallen. Het "puur" racen is niet meer aanwezig. In race trim kan je nog zeggen dat strategie/managen over lange afstand altijd een onderdeel is geweest. Maar in Qualy wil je toch autosport op de limiet zien. Hoewel dat ze in de podcast nog wel positief waren dat de balans entertainment en puur racen nog wel goed komt mettertijd.

Daarom besloten om mijn Google agenda aan te vullen met data waarbij mens en "machien" nog wel buitenaardse prestaties leveren :p Want op de eerste plaats ben ik nog altijd fan van topsport, in eender welke sport waarbij een mens zichzelf moet overstijgen om de beste te zijn.

- MotoGP Calendar 2026
- 5 april Ronde van Vlaanderen
- 12 april Parijs Roubaix
- 17 mei 24u van Nurburgring

Het probleem van april is al opgelost :LOL:

Heb hem ook gehoord, de podcast, en ben aangenaam verrast!

Bas Leinders is gematigd positief, al vind hij dat er wel enkele aanpassingen mogen komen en zeker op de Qualy.. Verder zijn ze daar gelukkig in staat om niet een bende kindjes te lopen roepen dat het nu allemaal slecht is en de sport om zeep is zoals zovelen hier. Er wordt nuance gegeven en er komen begot deftig geargumenteerde meningen uit.

Ik vond het amusant op naar te kijken. Om die gevechten te hebben die de Ferrari's gedaan hebben voorbije weekend komt een pak MEER stuurmanskunst bij kijken als nekeer laat remmen, u ervoor schieten en dan weer wegrijden. Met DRS was dat ook niet alles.

of hij heeft gewoon gelijk. Zet uw anti-max-bril af.
Als iemand gas geeft, de andere niet, daardoor kan inhalen , volgende bocht juist omgekeerd, dat maakt toch geen deftige race?
Als kind op mijn fiets deed ik dat ook met mijn vriendjes, dat is een beetje spelen
Wat is er juist plezant aan het racen nu? dat Ferrari eindelijk is kan volgen?
Of dat Mercedes terug van voor is?
Persoonlijk vind ik de 'return' van Lewis wel leuk om te zien, ik gun het hem zo hard
We hebben toch geen echte racing gezien?
Ik ben precies naar een YouTube-promo aan het kijken van rally tegen f1, tegen MotoGP en zo.

Ach ja, en Leclerc en Hamilton vonden hun duel fantastisch leuk, volgens Hamilton zelfs het meeste plezier dat hij sinds lang of zelfs ooit heeft gehad in een F1 auto.

Had Max een auto gehad waarmee hij voor een podium laat staan de overwinning kon meedoen, hij zou wel anders hebben gepiept. En dat zeg ik als Vestappen fan.

Heb hem ook gehoord, de podcast, en ben aangenaam verrast!

Bas Leinders is gematigd positief, al vind hij dat er wel enkele aanpassingen mogen komen en zeker op de Qualy.. Verder zijn ze daar gelukkig in staat om niet een bende kindjes te lopen roepen dat het nu allemaal slecht is en de sport om zeep is zoals zovelen hier. Er wordt nuance gegeven en er komen begot deftig geargumenteerde meningen uit.

Ik vond het amusant op naar te kijken. Om die gevechten te hebben die de Ferrari's gedaan hebben voorbije weekend komt een pak MEER stuurmanskunst bij kijken als nekeer laat remmen, u ervoor schieten en dan weer wegrijden. Met DRS was dat ook niet alles.

Hallelujah!

Dat mensen deze en de vorige race saai noemen gaat er bij mij toch echt niet in. Ja, dat super clipping moeten ze een oplossing voor vinden en ja, vnl in de qualifying moeten ze iets vinden waardoor ze meer op de limiet kunnen rijden ipv te moeten managen, maar in de races zorgen de huidige regels tenminste voor animo en leuke duels én maakt de piloot en hoe hij omgaat met al die middelen wel degelijk een groot verschil.

We zeggen niet dat het saai is. Het is best leuk om naar (de race) te kijken maar het is gewoon geen racen.

Sorry dat ik oldskool racen beter vind dan battery yoyo racen.

Laatst bewerkt:
We zeggen niet dat het saai is. Het is best leuk om naar (de race) te kijken maar het is gewoon geen racen. Dat is wel iets anders.

Sorry dat ik oldskool racen beter vind dan battery yoyo racen.
Was het met DRS de afgelopen 15 jaar dan wel oldskool racen? Akkoord dat er nog een paar zaken beter kunnen, maar er zijn 2 races geweest van een nieuwe generatie wagens. Geef het nog even tijd om wat aanpassingen te doen.

Daarnet The Paddock Podcast eens bekeken. Het woord is gevallen. Het "puur" racen is niet meer aanwezig. In race trim kan je nog zeggen dat strategie/managen over lange afstand altijd een onderdeel is geweest. Maar in Qualy wil je toch autosport op de limiet zien. Hoewel dat ze in de podcast nog wel positief waren dat de balans entertainment en puur racen nog wel goed komt mettertijd.

Daarom besloten om mijn Google agenda aan te vullen met data waarbij mens en "machien" nog wel buitenaardse prestaties leveren :p Want op de eerste plaats ben ik nog altijd fan van topsport, in eender welke sport waarbij een mens zichzelf moet overstijgen om de beste te zijn.

- MotoGP Calendar 2026
- 5 april Ronde van Vlaanderen
- 12 april Parijs Roubaix
- 17 mei 24u van Nurburgring

Het probleem van april is al opgelost :LOL:
9 mei WEC Spa.

Want dit weekend is er geen treintje geweest?
Allé kom, zowel in China als in Melbourne waren er toch heel wat inhaalacties, zeker in het begin van de race én ook voor de 1ste- en podiumplaatsen. In China lag alles min of meer in zijn plooi vanaf ronde 33, maar dan moest het duel Leclerc/Hamilton nog komen.

Door de nieuwe aero regels kunnen ze ook dichter achter elkaar rijden, maar enkel dat is echt niet voldoende om voor voldoende inhaalmogelijkheden te zorgen.

Allé kom, zowel in China als in Melbourne waren er toch heel wat inhaalacties, zeker in het begin van de race én ook voor de 1ste- en podiumplaatsen. In China lag alles min of meer in zijn plooi vanaf ronde 33, maar dan moest het duel Leclerc/Hamilton nog komen.

Door de nieuwe aero regels kunnen ze ook dichter achter elkaar rijden, maar enkel dat is echt niet voldoende om voor voldoende inhaalmogelijkheden te zorgen.
In het midden was het zondag toch (soms) moeilijker om in te halen en er was een treintje.

Niet dat ik daarover klaag want dat zal altijd zo zijn.

Mijn punt is gewoon dat treintjes in deze regs zeker niet verdwenen zijn.

Terug
Bovenaan