FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hamilton is sinds middernacht officieel Ferrari rijder. Benieuwd hoe snel we daar iets van gaan zien. Zijn loon gaat moeten opbrengen.

Een heel knap filmpje van Sainz Sr en Sainz Jr die samen F1 hebben mogen rijden op Fiorana.

Het was niet heel netjes en misschien ook niet verstandig hoe Ferrari Sainz aan de deur heeft gezet, maar ze hebben hem alleszins een prachtig afscheid gegeven voor zijn enorme inzet dit jaar. De deur lijkt wel open te staan voor een terugkeer in de toekomst.

Ik ben enorm benieuwd wat Lewis Hamilton kan waarmaken in een volledige andere omgeving tegen een zeer snelle rijder die z'n eigen level opgekrikt heeft in de 2de helft van 2024.

Ik wil het gerust wel nog doen, super veel werk is het niet :) mss vanavond nog, maar zal eerder tegen dit weekend zijn

Hamilton is sinds middernacht officieel Ferrari rijder. Benieuwd hoe snel we daar iets van gaan zien. Zijn loon gaat moeten opbrengen.

Een heel knap filmpje van Sainz Sr en Sainz Jr die samen F1 hebben mogen rijden op Fiorana.

Het was niet heel netjes en misschien ook niet verstandig hoe Ferrari Sainz aan de deur heeft gezet, maar ze hebben hem alleszins een prachtig afscheid gegeven voor zijn enorme inzet dit jaar. De deur lijkt wel open te staan voor een terugkeer in de toekomst.

Ik ben enorm benieuwd wat Lewis Hamilton kan waarmaken in een volledige andere omgeving tegen een zeer snelle rijder die z'n eigen level opgekrikt heeft in de 2de helft van 2024.
Gaat zijn loon moeten opbrengen?
Alleen zijn signing heeft de aandelen al 7 billion laten omhoog gaan. Ik denk dat dat contract van 100 miljoen zichzelf al lang heeft terugbetaald :)
Nuja, ik ben ook wel benieuwd hoe hij het gaat afbrengen bij Ferrari, inderdaad een heel andere setting en ik had gedacht dat Adrian Newey zou volgen maar die heeft uiteindelijk gekozen gehad voor AM. Echt benieuwd naar het nieuwe jaar en hopelijk vele spannende races :-D

Gaat zijn loon moeten opbrengen?
Alleen zijn signing heeft de aandelen al 7 billion laten omhoog gaan. Ik denk dat dat contract van 100 miljoen zichzelf al lang heeft terugbetaald :)
Nuja, ik ben ook wel benieuwd hoe hij het gaat afbrengen bij Ferrari, inderdaad een heel andere setting en ik had gedacht dat Adrian Newey zou volgen maar die heeft uiteindelijk gekozen gehad voor AM. Echt benieuwd naar het nieuwe jaar en hopelijk vele spannende races :-D
Als de resultaten niet komen zoals het afgelopen 3 seizoenen bij Mercedes ook maar magertjes was, zal de invloed op dat aandeel op lange termijn eerder beperkt zijn. Lewis is meer dan ooit een merk natuurlijk en je moet 'm nooit onderschatten. Maar er moet dit jaar wel echt wat op de tabellen komen, want sinds de verloren titel van '21 is het echt veel te mager geweest.

Leeftijd moogt ge toch niet onderschatten. Ik denk dat de Prime van Hamilton ook wel een beetje voorbij is.

Een beetje zoals Alonso, die in het begin van seizoen 2023 een winnende wagen had maar het toch niet kon afmaken.

Ivm Hamilton bij Ferrari heeft dit vooral te maken met zijn commerciële waarde.
Hamilton is heel populair in de USA en dit is tevens de grootste afzetmarkt voor Ferrari.
Verder moet je niet zoeken.
Logische keuze van Ferrari.
Hamilton verkoopt de auto’s en Leclerc wereldkampioen 😉

Ik ben denk ik niet slim genoeg om te snappen hoe commerciële waarde van een persoon op die manier zodanig veel geld kan opbrengen.
Kan Ferrari dan in theorie genoeg merchandise enzo verkopen om zelfs winst te maken op het contract van Hamilton?
Meer auto's verkopen gaan ze hierdoor toch alvast niet doen, dus moeten ze het wel hebben van merchandise enzo? Wie een Ferrari kan betalen, weet al goed genoeg wat een Ferrari is, en dan kan ik mij niet voorstellen dat de aanwezigheid van Hamilton in dat team doorslaggevend kan zijn in de aankoop van een Ferrari.

als Ferrari meer wagens wilt verkopen, gaan ze vooral meer wagens moeten maken. merch is iets anders, maar ik denk ook niet dat Ferrari F1 daarvoor een Hamilton of zelfs een Verstappen nodig heeft. Ferrari is Ferrari, dat verkoopt zichzelf.

Ik ben denk ik niet slim genoeg om te snappen hoe commerciële waarde van een persoon op die manier zodanig veel geld kan opbrengen.
Kan Ferrari dan in theorie genoeg merchandise enzo verkopen om zelfs winst te maken op het contract van Hamilton?
Meer auto's verkopen gaan ze hierdoor toch alvast niet doen, dus moeten ze het wel hebben van merchandise enzo? Wie een Ferrari kan betalen, weet al goed genoeg wat een Ferrari is, en dan kan ik mij niet voorstellen dat de aanwezigheid van Hamilton in dat team doorslaggevend kan zijn in de aankoop van een Ferrari.

Merchandising, sponshorship en merkrechten was 15% van de omzet in het derde kwartaal van 2024 voor Ferrari.
In 2023 in totaal is die categorie 527 millioen euro omzet.

Ik weet nu niet of Hamilton's loon volledig gedekt kan worden door extra merchandising maar dat kan wel een goed deel dekken. Merchandising is al gestegen met 15 tot 20% gestegen in 2024 tov 2023 voor Ferrari. (Misschien al een Hamilton effect?. Dat is 100miljoen extra en Hamilton heeft nog niet eens een Ferrari overall aangetrokken.)

Gaat serieus wat extra stress zijn bij Scuderia :p. En zij zijn verre van de meest stressbestendige F1 team op de grid.

Morgen nog een schoon prentje opzoeken en dan post ik de nieuwe thread, de rest vd post is klaar :)
Tenzij iemand al een ander prentje in gedachten zou hebben, dat in dezelfde afmetingen past als in de openingspost van deze thread

Alleen zijn signing heeft de aandelen al 7 billion laten omhoog gaan.

Het feit dat Ferrari die dag recordwinsten over het boekjaar 2022 bekend maakte die de meest optimistische verwachtingen nog overstegen had er waarschijnlijk ook wel een heel klein beetje mee te maken hoor.

als Ferrari meer wagens wilt verkopen, gaan ze vooral meer wagens moeten maken. merch is iets anders, maar ik denk ook niet dat Ferrari F1 daarvoor een Hamilton of zelfs een Verstappen nodig heeft. Ferrari is Ferrari, dat verkoopt zichzelf.

In het DNA van Ferrari zit racen. Dat is echt van onschatbare waarde voor jaren dat ze het WEC hebben gewonnen, dat ze legendarisch zijn in het racen algemeen etc.

AIG heeft zo eens Manchester United gesponsord voor 180 miljoen over enkele jaren heen. Dat heeft hen een paar miljard aan gains opgeleverd in de Aziatische markt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan