FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
There you have it.
Ik ga niet zeggen dat ik niet heel benieuwd ben hoe dit gaat lopen.
Perez wist van in 't begin goed dat hij support driver zou gaan zijn naast Max. Een rol die Lawson snel van zich af gaat willen schudden.

zal nogal arrogant zijn, in uw eerste full season de koppositie van Max te willen afpakken.
Lawson heeft nog níks bewezen he. maar had wel al de arrogantie om te vragen dat het Nieuw-Zeelandse volkslied gespeeld zou worden als een McLaren wint.

Yuki is toch vermoedelijk naar de top van Fuji gelopen om daar de hemel bij elkaar te schelden.

Is Lawson daar nu gezet omdat ze op korte termijn iemand anders daar verwachten te zetten? Want hij heeft echt helemaal niets bijzonders laten zien voorlopig.

Toch jammer dat er nooit echt toppers naast Max gezet worden. Lewis heeft 3 verschillende wereldkampioenen langs zich gehad.

En Lawson. Sorry maar dat is toch compleet niks?

Toch jammer dat er nooit echt toppers naast Max gezet worden. Lewis heeft 3 verschillende wereldkampioenen langs zich gehad.

En Lawson. Sorry maar dat is toch compleet niks?
we shall see, zeker? 't is een heel risky move, zeker als je zo'n junior-team hebt.

soit, als ze nu Hadjar in die VCARB zetten, is 25% van de grid een rookie. als je Lawson meetelt, is dat nu zelfs al het geval.

- Antonelli
- Doohan
- Bortoleto
- Bearman
- Hadjar
(- Lawson)

Yuki is toch vermoedelijk naar de top van Fuji gelopen om daar de hemel bij elkaar te schelden.

Is Lawson daar nu gezet omdat ze op korte termijn iemand anders daar verwachten te zetten? Want hij heeft echt helemaal niets bijzonders laten zien voorlopig.

Is dat zo moeilijk om te accepteren voor iedereen dat Tsunoda "overrated" is :p

Helmut heeft het echt niet voor Tsunoda :p. een paar uitspraken van Helmut over Tsunoda tijdens 2024:

- Helmut Marko says the Japanese racer lacks the required “continuity” and “stability”.
- “The spin in the final practice session, on the other hand, was doubly annoying because he not only ruined his own lap, but also Lawson’s. I think Yuki feels the pressure from Lawson; there is no other explanation for this mistake.”
- Red Bull motorsport advisor Helmut Marko has blasted RB Formula 1 duo Yuki Tsunoda and Daniel Ricciardo as “too slow” in races, as he laments their lack of points.

Tsunoda was nooit kandidaat voor Red Bull. Zijn enigste kleine kans is, als Lawson het zo miserabel doet bij Red Bull dat die na 10 races wordt ingeruild. En zelfs dan, verwacht ik mij nog aan dat ze Ricciardo erin droppen of zelfs Perez terughalen in plaats van Tsunoda :p.

Is dat zo moeilijk om te accepteren voor iedereen dat Tsunoda "overrated" is :p

Helmut heeft het echt niet voor Tsunoda :p. een paar uitspraken van Helmut over Tsunoda tijdens 2024:

- Helmut Marko says the Japanese racer lacks the required “continuity” and “stability”.
- “The spin in the final practice session, on the other hand, was doubly annoying because he not only ruined his own lap, but also Lawson’s. I think Yuki feels the pressure from Lawson; there is no other explanation for this mistake.”
- Red Bull motorsport advisor Helmut Marko has blasted RB Formula 1 duo Yuki Tsunoda and Daniel Ricciardo as “too slow” in races, as he laments their lack of points.

Tsunoda was nooit kandidaat voor Red Bull. Zijn enigste kleine kans is, als Lawson het zo miserabel doet bij Red Bull dat die na 10 races wordt ingeruild. En zelfs dan, verwacht ik mij nog aan dat ze Ricciardo erin droppen of zelfs Perez terughalen in plaats van Tsunoda :p.
Ik vind Tsunoda dead average hoor, maar die moet het toch compleet beu zijn nu? Permanent filler bij gratie van Honda.

Binnekort hebben we terug jong Belgisch talent he. Dries van langendonck.

Zie net dat em nog maar 13j jaar is -.- Nog 5j te vroeg dus, tegen dan is Verstappen al wel op pensioen :’)

Red Bull gaat van P1 naar P3 bij de constructeurs door een rampjaar van Perez. Wat doen ze? Lawson in de auto zetten. Die heeft een paar goeie races gereden en evenveel slechte. En is behoorlijk arrogant met nothing to show for. Die gaat zoals de rest in de vernieling gereden worden door Verstappen. Je kan voor of tegen Max zijn, maar ik denk dat het intussen duidelijk is dat het 1 van de compleetste rijders ooit is die elke concurrent met huid en haar opeet en bovendien zelden of nooit een fout maakt. Ga daar maar eens aanstaan met nog geen vol seizoen op de teller. Ik snap dat niet van Red Bull.

Dan Isack Hadjar bij Racing Bulls... Tjaaaaa, nu heb je daar samen met Tsunoda 2 potjes die regelmatig overkoken...

Dat Sainz niet gewild was zal te maken gehad hebben met de clan Verstappen vs de clan Sainz. Je haalt geen rijders in huis, maar een hele entourage die behoorlijk dominant zijn. Dat past niet in 1 team.

Ik had altijd Hulkenberg naast Verstappen gezet in dit scenario.

Sainz, die een contract heeft bij Williams, of Hulkenberg, die een contract heeft bij Audi?

en tbh, Hulk zou zowat hetzelfde scenario zijn als Perez: lange carriere reeds, nooit een kans bij een topteam. en dan naast Max.

Tja, ze moeten natuurlijk naast Max iemand hebben die wel voldoende punten voor het team haalt, maar er geen van Max afsnoept.

Met een Sainz hebben ze natuurlijk wel het risico dat hij dat laatste wat teveel gaat doen. Uiteraard is Max nog steeds gewoon beter, maar dan krijg je mogelijks een Rosberg scenario, waarbij als alles echt meezit en die op de top van zijn kunnen rijdt, hij toch een WK afsnoept.

Is dat dan slecht voor RB? Niet per sé natuurlijk, een WK is een WK. Maar iets zegt me dat de clan Verstappen dat uiteraard niet zomaar gaat laten passeren.

In dat opzicht zou Perez in principe de ideale teammaat moeten zijn. Net zoals indertijd Irvine, Barrichello, Coulthard, Ricciardo, Massa,... ware het niet dat hij de laatste seizoenen natuurlijk gigantisch door de mand is gezakt.

Maar ik snap wel dat ze dan naar een andere piloot kijken waarvan ze of wij allemaal niet meteen verwachten dat hij Max het vuur aan de schenen gaat leggen, laat staan de overwinningen aaneen gaat rijgen.

En Perez die een contract heeft bij RedBull.

Contracten in F1 zeggen niet zo veel hé.
Voor coureurs buiten te sjotten.
Voor ze aan andere teams te gunnen zijn die iets heiliger.
Bij Williams zijn ze heel fier met een piloot kaliber Sainz, daar gaan ze niet tegen RBR zeggen dat een contract in F1 niet zo heel veel betekent

Natuurlijk ook doordat het jeugdprogramma van RB sinds Verstappen in de F1 zit volledig op zijn gat zit. Er stroomt weinig door naar de F1. De piloten die wel doorstromen worden veel te snel naast Verstappen gezet en compleet in de vernieling gereden en even snel weer gedegradeerd. En het "opleidingsteam" zelf waar die talenten zouden kunnen rijpen wordt al jaren aan een stuk bezet door "anciens" met Tsunoda nu al 4 jaar en Gasly 3 jaar voor hij naar Renault ging. Tussendoor nog allemaal oudere Devries, Ricciardo, gedegradeerde Kvyat, Hartley.

Natuurlijk ook doordat het jeugdprogramma van RB sinds Verstappen in de F1 zit volledig op zijn gat zit. Er stroomt weinig door naar de F1. De piloten die wel doorstromen worden veel te snel naast Verstappen gezet en compleet in de vernieling gereden en even snel weer gedegradeerd. En het "opleidingsteam" zelf waar die talenten zouden kunnen rijpen wordt al jaren aan een stuk bezet door "anciens" met Tsunoda nu al 4 jaar en Gasly 3 jaar voor hij naar Renault ging. Tussendoor nog allemaal oudere Devries, Ricciardo, gedegradeerde Kvyat, Hartley.

Je kan moeilijk Red Bull nog een derde team in de F1 laten opstarten. En het is niet enkel Red Bull. Hoeveel zitten er in het vagevuur zoals Drugovich, Pourchaire,... bijvoorbeeld?
Piastri was een jaar lang reserve terwijl die al bestempeld werd als het toptalent.

Ze zouden beter verplichten om de eerste vrije training altijd door de reserve-rijders te laten doen. (Behalve als je minder dan X races ervaring hebt.). Dan kunnen ze nog iets tonen en is er nog iets tussen F2 en F1.

Haha, Perez zou zelf een break gewild hebben. Right.
''But he reflected after the season and we sat down and discussed it last week about what are the next steps, and he’s decided that he’s going to take a bit of time out.''

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan