FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Max heeft goed gereden en die rode vlag heeft in zijn voordeel gespeeld. Daarvoor was hij in het nadeel Lando, Russel en nog een paar onder de VSC hebben kunnen pitten en hij niet.
Er is ook al een race geweest waarbij de rode vlag valt en Max net gepit heeft. Weet niet meer de welke het was, maar het is al voorgekomen dit seizoen. De ene keer is dat een voordeel, de andere keer een nadeel. Toch bizar hoe sommige mensen zich fixeren op 1 race en niet eens uitzoomen naar het hele seizoen.
Pitten onder safety car kan ook 10-15sec winst opleveren. Gaan we dit ook afschaffen?
Starten op koude versleten banden na een rode vlag lijkt mij zelfs gevaarlijk...

En vergeet ook niet dat Lando geluk had in Q2 en Max daar dikke pech. Had die in Q3 gezeten, dan starte die wellicht tussen P6 of P7.
Kan er misschien terug op een volwassen manier gereageerd worden in dit topic?

Al pagina's lang onzin complot theorieën over de meest belachelijke zaken...
Haha, inderdaad. Ik heb hier 3 dagen niet gelezen en opeens 25 pagina's er bij met de meest gekke theorieën.

Eindelijk ook de "super Sunday" ingehaald. Het was wel genieten met deze baan en de weersomstandigheden en de voortdurend wisselende verhoudingen. Interlagos stelt toch nooit teleur.
Ben geen Verstappen van omwille van zijn karakter en manier van rijden soms maar dit was toch wel klasse met een grote K. Zet op zijn eentje een fout van het team 's morgens recht. Zij het met een gelukje bij de rode vlag maar zoals al gezegd dat zijn de regels. Er zijn races waar dat tegenzit, nu zit dat mee. 's morgens zit de rode vlag hem tegen, 's namiddags is het in zijn voordeel. En uiteindelijk moet hij hem nog altijd op de baan weten te houden in die natte omstandigheden met versleten banden. Ik heb er 19 fouten zien maken, de ene al wat meer dan de andere, maar er was er gisteren maar 1 die echt foutloos was. Pure klasse.

Max heeft goed gereden en die rode vlag heeft in zijn voordeel gespeeld. Daarvoor was hij in het nadeel Lando, Russel en nog een paar onder de VSC hebben kunnen pitten en hij niet.
Russel en Norris hebben niet gepit onder VSC. De VSC was ending en de track clear net voor dat ze over de witte streep van de pits reden. Omdat enkele seconden ervoor de VSC nog wel actief was zijn ze "geforceerd" om de pits binnen te rijden. Dus nee, in tegendeel tot wat hier hier gezegd wordt. Russel en Norris hebben geen gratis pitstop gedaan.

Draai die situatie om en de usuals hier zouden weer staan roepen dat de FIA opzettelijk de VSC zou enden op het moment Verstappen de pits in reed.

Laatst bewerkt:
En niemand die iets zegt over het feit dat McLaren met een high downforce/low topspeed afstelling reed vanwege de voorspelde regen. (als ik me niet vergis higher downforce setting dan alle andere teams?). Waardoor Norris tijdens de race vaak dicht kon komen op een ronde, maar niet kon inhalen op de rechte stukken. Was ook zichtbaar tijdens de race.
Op F1TV zeiden ze het inderdaad ook, dat de McLarens niet zijn afgesteld om in te halen. Maar het zou dan wel gemakkelijker zijn om in de regen te rijden. Piastri had alle moeite met Lawson, terwijl die die wellicht op een droge track makkelijk voorbij gegaan zou zijn.

Ik heb ook gezien dat Verstappen veel tijd verloor in fase voor dat Safety Car deployed werd op Ocon en niet alleen op hem maar ook op Russell,Norris en Leclerc.
Bijna seconde per ronde in wat de moeilijkste omstandigheden waren,hij zou met vingers in de neus gewonnen hebben,my *****
Zonder rode vlag wint Verstappen deze wedstrijd nooit zonder pech of crashes van anderen.
Norris was tenminste eerlijk dat de zege in Miami handed was terwijl Verstappen dat zelden zal zeggen.
Eigen verdienste definieer ik op ander manier.

Ik heb ook gezien dat Verstappen veel tijd verloor in fase voor dat Safety Car deployed werd op Ocon en niet alleen op hem maar ook op Russell,Norris en Leclerc.
Bijna seconde per ronde in wat de moeilijkste omstandigheden waren,hij zou met vingers in de neus gewonnen hebben,my *****
Zonder rode vlag wint Verstappen deze wedstrijd nooit zonder pech of crashes van anderen.
Norris was tenminste eerlijk dat de zege in Miami handed was terwijl Verstappen dat zelden zal zeggen.
Zet uw anti brilleke toch eens af. Het is juist Verstappen die anderen complimenteert zoals in Miami of andere races. Norris is net diegene die altijd met de vinger naar anderen wijst zoals afgelopen race en nooit naar zichzelf.

En ja Verstappen was traag toen er bakken regen uit de lucht viel met versleten inters. Voor hem was het een kwestie om op de baan te blijven zonder veel risico met het kampioenschap in het achterhoofd. Het was duidelijk dat er een SC (mogelijks rode vlag) ging volgen omdat er veel rijders op het gevaar wezen.

Ik vond het ook wel straf dat de wedstrijdleiding zoveel risico neemt. Zelfs na de rode vlag niet eens verkenningsronden onder SC. Gewoon 1 outlap en gaan :laugh: Dat is toch ook wel anders geweest. Ik heb onboards gezien na de rode vlag dat je amper iets zag.

Russel en Norris hebben niet gepit onder VSC. De VSC was ending en de track clear net voor dat ze over de witte streep van de pits reden. Omdat enkele seconden ervoor de VSC nog wel actief was zijn ze "geforceerd" om de pits binnen te rijden. Dus nee, in tegendeel tot wat hier hier gezegd wordt. Russel en Norris hebben geen gratis pitstop gedaan.

Draai die situatie om en de usuals hier zouden weer staan roepen dat de FIA opzettelijk de VSC zou enden op het moment Verstappen de pits in reed.
Dan heb ik het verkeerd gezien en hebben ze 2x pech gehad. Maar das onderdeel van het spelleke he. De ene keer zit het mee, de andere keer tegen.
En ja Verstappen was traag toen er bakken regen uit de lucht viel met versleten inters. Voor hem was het een kwestie om op de baan te blijven zonder veel risico met het kampioenschap in het achterhoofd. Het was duidelijk dat er een SC (mogelijks rode vlag) ging volgen omdat er veel rijders op het gevaar wezen.
Die rode vlag was zelfs niet voor de regen. Colapinto stond stil en kapot op het rechte stuk en moest getakeld worden. Zelfs in het droge ging dat een red flag zijn.

Rare comment.
Zonder de rode vlag moesten die ook wel allemaal pitten he. Dan gaat max er gewoon voorbij.
Het enige wat moeilijker ging zijn was effectief Ocan toen het kletsnat was. Die nam zomaar even 3 seconden op MAX. (Hijzelf zei door alle risico's van de wereld te nemen)
Leclerc was al 2 ronden aan het schuiven, Tsunoda ook
En Norris Humble of eerlijk???

Man man... t was Lucky volgens hem
Dat Norris zowel al de Luck als de stewards mee heeft vergeten we dan eventjes.

Indien het geen rode vlag was dan was Norris 100% verplicht voor een stop and go voor zijn fout gedoe in de start
En dan heb ik het nog niet over eventuele unsafe track opkomen die zelfs niet onderzocht zijn geweest na zijn uitstapjes bocht 1

Norris heeft pech dat mclaren hem binnenroept maar ieder kalf weet dat bij meer regen aquaplanning kan komen en het altijd rood is.
Met al die rookies en incidenten kon je daar wel op gokken.
Dat hij het vertrouwen niet heeft om op de baan te kunnen blijven met iets oudere inters is natuurlijk een andere zaak.
Dat begon al met het heen en weer gedoe met zijn engineer 6 ronden voor de pitstop.

Nog niet de mentale capaciteit om rustig na te denken tijdens de race. Wat geen schande is want sommige piloten gaan dat nooit hebben.

Als Max hier 100% krijgt, Stroll een 0, dan krijgt Norris toch maar een 4 zeker?
Volgens Lewis trouwens de best drive dat hij ooit heeft gezien.

Laatst bewerkt:
Die rode vlag was zelfs niet voor de regen. Colapinto stond stil en kapot op het rechte stuk en moest getakeld worden. Zelfs in het droge ging dat een red flag zijn.

Zelfs zonder de crash van Colapinto zou er actie ondernomen zijn. Het was levensgevaarlijk, en blijkbaar werd dit ook door andere rijders gemeld. Colapinto was gewoon het 1ste slachtoffer. Crashte die zelfs niet onder SC?

Zelfs zonder de crash van Colapinto zou er actie ondernomen zijn. Het was levensgevaarlijk, en blijkbaar werd dit ook door andere rijders gemeld. Colapinto was gewoon het 1ste slachtoffer. Crashte die zelfs niet onder SC?
Idd
Die stortbui had altijd rood geweest voor Aquaplanning.
Dat is zo in elke raceklasse

De vraag is, Norris of Leclerc p2?
Gaat nog spannend worden.

Ps.
Er gaan geruchten over de gezondheid van Alsono.
Ziet er al weken minder fit uit en grijs volgens insiders.
( zou ik ook worden van die auto)
Hopelijk geen ernstige langdurige ziekte

Dan heb ik het verkeerd gezien en hebben ze 2x pech gehad. Maar das onderdeel van het spelleke he. De ene keer zit het mee, de andere keer tegen.
Helemaal dit. Sommigen zijn daar hier gewoon blind voor. Ze denken dat alles enkel maar in het nadeel van hun favoriet is.
Indien het geen rode vlag was dan was Norris 100% verplicht voor een stop and go voor zijn fout gedoe in de start
En dan heb ik het nog niet over eventuele unsafe track opkomen die zelfs niet onderzocht zijn geweest na zijn uitstapjes bocht 1
Stop toch eens met deze onzin. Zijn fout bij de herstart ging onderzocht worden na de race. Dus nee, hij ging geen stop and go krijgen indien er geen rode vlag was. Vanwaar haal je het zelf? Je verzint gewoon zelf een straf die je aan Norris zou geven. Hij heeft er een reprimande voor gekregen. Zo 1 waarvan Verstappen ook al een boek vol van heeft voor verschillende overtredingen van de regels.
Onder SC, maar die was gewoon op volle snelheid want had geen aansluiting met het veld. Mogelijk was er zonder die crash red flag, mogelijk hadden ze gewoon nog een tijd achter SC gereden. De zware regen was ook opnieuw gestopt. Blijft gewoon jammer. F1 wagens in de regen is fantastisch om te zien. Alleen jammer dat het dan vaak een loterij wordt met VSC/SC/Redflags.

Regen in de race blijft idd het mooist, doordat de rijder er dan uitspringt, maar dan gaan we effectief wel betere banden nodig hebben.
En een oplossing voor de spray, maar geen idee hoe ze dat ooit kunnen doen

Rare comment.
Zonder de rode vlag moesten die ook wel allemaal pitten he. Dan gaat max er gewoon voorbij.
Het enige wat moeilijker ging zijn was effectief Ocan toen het kletsnat was. Die nam zomaar even 3 seconden op MAX. (Hijzelf zei door alle risico's van de wereld te nemen)
Leclerc was al 2 ronden aan het schuiven, Tsunoda ook
En Norris Humble of eerlijk???

Dat Norris zowel al de Luck als de stewards mee heeft vergeten we dan eventjes.

Norris heeft pech dat mclaren hem binnenroept maar ieder kalf weet dat bij meer regen aquaplanning kan komen en het altijd rood is.
Met al die rookies en incidenten kon je daar wel op gokken.
Dat hij het vertrouwen niet heeft om op de baan te kunnen blijven met iets oudere inters is natuurlijk een andere zaak.
Dat begon al met het heen en weer gedoe met zijn engineer 6 ronden voor de pitstop.

Nog niet de mentale capaciteit om rustig na te denken tijdens de race. Wat geen schande is want sommige piloten gaan dat nooit hebben.

Als Max hier 100% krijgt, Stroll een 0, dan krijgt Norris toch maar een 4 zeker?
Volgens Lewis trouwens de best drive dat hij ooit heeft gezien.

Dat is uw interpretatie,niet die van de stewards.
Als ik goed heb gezien kwam er boodschap met decreasing rain in 2 or 3 minutes,dus hadden ze even goed gewoonweg tijdje (al waren het 10 laps) achter safety car kunnen rijden tot het veilig was,die rode vlag is er enkel en alleen maar gekomen door crash van Collapinto.
Max,Ocon en Gasly hadden waarschijnlijk nog moeten pitten,de anderen die al gepit hadden moesten waarschijnlijk niet meer pitten.

Leest ge eigenlijk ooit iets?

Het ENIGE wat Lando heeft gezegd is dat Max geluk had om op P1 te komen via de rode vlag, en dat daarvoor geen talent nodig is.
En dat is ook gewoon waar. Max had daar geluk.

Voor de rest heeft die niks gezegd.
Jullie lezen een halve zin van Norris en maken ervan: Norris heeft gezegd dat de volledige race van Max gisteren allemaal puur geluk was, en compleet niks met talent heeft te maken.

Maar dat heeft die compleet niet gezegd.
Misschien eens de volledige interviews lezen, of de videos bekijken.

Akkoord.
Ze kunnen het niet maken zodat iedereen tevreden is.

Het is wat het is. Gisteren hadden Max en Alpine het geluk aan hun kant bij de rode vlag.

In vergelijking met al de rest, buiten Max, deed Lando het niet slecht.
Het is enkel Max die geen fouten heeft gemaakt, veel volk heeft ingehaald, ...

Nogmaals : zonder rode vlag stond die vermoedelijk op het podium. Dan heb je gewoon goed gereden.

Ik vind de straffen voor Lando en de anderen bij die foute startprocedure terecht (geldboete). Ze hebben daar geen enkel voordeel uit gehaald.
En als je het op veiligheid wilt steken. Misschien eens kijken naar Colapinto die een auto compleet in de prak knalt tijdens een SC. Wordt ook compleet niks van gezegd.

En Mercedes... Blijkbaar, als ik het goed begrijp, is het enige wat ze fout hebben gedaan dat ze de banden niet van de auto hadden gehaald.
Dan mag je de druk wel aanpassen (of andere banden leggen). Zij hebben dat gedaan terwijl die banden op de auto's stonden. Dan hebben ze er dus ook geen enkel voordeel uit gehaald en is imo een tijdstaf niet nodig.
Het gaat om veiligheidsvoorschriften, dat heeft niks met voordeel halen te maken.

Norris vertrekt wanneer er letterlijk marshals op de baan bij turn 1 waren. Die voorschriften zijn er om te voorkomen dat Norris zou vertrekken en zo de marshals in gevaar brengen. Je kan afkomen dat dat zever is als men traag rijdt maar de ronde ervoor is Stroll op die plaats als een klojo eraf gereden.

Gasly heeft bv in Japan 2022 terecht een zware straf gekregen toen hij te hard reed onder rode vlag toen die tractor op de baan was.

Norris die blijkbaar het kind aan het uithangen was op IG. 🤦

Laatst bewerkt:
Tja, als ik een coureur was zou ik zoveel mogelijk wegblijven van sociale media. Ze kunnen daar nooit van winnen.

Ook ik doe voor de rest van de week twitter toe, want zoals @Knarf terecht opmerkt, beïnvloed het een beetje mijn gedachten en dergelijke door al die headliners

Laatst bewerkt:
Het ENIGE wat Lando heeft gezegd is dat Max geluk had om op P1 te komen via de rode vlag, en dat daarvoor geen talent nodig is.
En dat is ook gewoon waar. Max had daar geluk.
Vooral geen media lezen dan want serieus wat gebash op Norris zijn reactie. (zelfs al wordt die juist of fout geïnterpreteerd)

Ik kan het ook wel begrijpen. Gedraagt zich te emotioneel en beetje teveel slechte verliezer. Je kan ook gewoon credits geven aan je tegenstanders maar termen als "luck "en "no talent".. da is een open deur voor feedback :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan