FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
ok, max had geluk met die rode vlag, maar hij rijdt wel ff 18+ sec los van de 2e, terwijl de rest aan het sukkelen is. Die had ook nog gewonnen zonder die ene rode vlag.
Zonder rode vlag moest Verstappen nog pitten. Hij ging dan eerst ook nog moeten verdedigen met versleten banden op een baan die randje inters/wets was. Dus nee, die had niet zomaar gewonnen zonder die ene rode vlag.

En... nog altijd geen beslissing over de foutieve starts? Mag allemaal?

Norris slechte verliezer zeg...

Als je die video bekijkt is het toch duidelijk dat hij het enkel en alleen heeft over de gratis pitstop omwille van de rode vlag?

Jullie maken daar net van alsof hij het over de hele race van Max heeft. Dat zegt hij helemaal niet?

En hij zegt toch ook duidelijk dat hij een aantal fouten heeft gemaakt?

Beide Merc geen DSQ...

"the Stewards determine that a fine for a breach of procedure is appropriate in this case. Normally a breach of this nature, within a competitive session would carry a sporting penalty but it is not appropriate in this case. However, this decision should not be considered as a precedent for any similar breach in the future as the circumstances are considered unique."

2x 5.000 euro boete :rofl:

Edit: hierbij de uitleg

“After the race start was aborted the 10 minute notice was immediately given for the new start. Given the layout of the circuit and the access point to the grid from the pit lane the time period for the team to get to the grid was extended. The gate to access the grid was not immediately opened. The FIA accepted that given this short notice it was extremely difficult if not impossible for the teams to follow the procedure prescribed in the technical directive.”

Laatst bewerkt:
Hoelang heeft Verstappen achter Lelcerc vastgezeten ondanks zijn magistrale pace, geraakte er enkel en alleen voorbij dankzij de omstandigheden (lees rode vlag) die in zijn voordeel uitdraaiden deze keer.
Moest hij gewone pitstop gedaan hebben was hij terug achter Leclerc beland, maar ja die zou hij voorbij gereden zijn alsof hij er niet was.
Hoe lang heeft Piastri achter Lawson vastgezeten ondanks veel hogere pace,zijn Hamilton en Perez voorbij Lawson geraakt ondanks veel sneller te zijn?
Iedereen gaat er gewoon vanuit dat het zo vanzelfsprekend was dat Max zonder rode vlag ook had gewonnen, i agree to disagree.
Wil wel duidelijk er ook bij vermelden dat toen Max aan leiding lag zijn pace zeer sterk was.

Tja. Conclusie van het seizoen. Paspoort speelt echt wel mee.
Technical fout van mercedessen. 5k boete ( max 20k voor spoiler aan te raken he)
Norris, tja, hier kan je zelfs niks op zeggen.

Max tegen de FIA en dan nog winnen.

Kan er misschien terug op een volwassen manier gereageerd worden in dit topic?

Al pagina's lang onzin complot theorieën over de meest belachelijke zaken...

---

Masterclass van Max.
Met de rode vlag het geluk aan zijn kant. Een regel waar alle F1 piloten eigenlijk al jaren tegen zijn. Geen idee waarom die regel er dan nog altijd is.

Maar doet niks af aan de prestatie van Max. Ik vermoed zonder dat gelukje ook gewonnen.

De Alpines krijgen hierdoor wel even ne hele grote bak geld in hun schoot geworpen. Die mannen hebben beiden uitstekend werk gedaan. Maar volgens mij enkel door de rode vlag dat ze het podium halen.

Ik vond Lando zeker niet slecht. Maar absoluut niet van het niveau van Max. Maar zonder rode vlag had Lando toch op het podium gestaan samen met Russel en Max.

Laatst bewerkt:
Kan er misschien terug op een volwassen manier gereageerd worden in dit topic?

Al pagina's lang onzin complot theorieën over de meest belachelijke zaken...

---

Masterclass van Max.
Met de rode vlag het geluk aan zijn kant. Een regel waar alle F1 piloten eigenlijk al jaren tegen zijn. Geen idee waarom die regel er dan nog altijd is.

Maar doet niks af aan de prestatie van Max. Ik vermoed zonder dat gelukje ook gewonnen.

De Alpines krijgen hierdoor wel even ne hele grote bak geld in hun schoot geworpen. Die mannen hebben beiden uitstekend werk gedaan. Maar volgens mij enkel door de rode vlag dat ze het podium halen.

Ik vond Lando zeker niet slecht. Maar absoluut niet van het niveau van Max. Maar zonder rode vlag had Lando toch op het podium gestaan samen met Russel en Max.
Zonder rode vlag had hij een stop en go penalty moeten krijgen en niet in de top 10.
Hij heeft 1 auto voorbij gestoken dat bijna stilviel

En sorry maar 2 td bij mercedes met 5000 dollar beboet is puur kafka.
De herstart en de 2x unsafe op track terugkomen dat zelf niet aan bod gekomen is voor Norris is nog meer kafka.

Als men die regel van rode vlag aanpast dan zijn het de anderen die een immens voordeel halen, dan wordt er ook gezaagd.
Als je bij een rode vlag geen banden mag wisselen, dan hebben Norris en Russell gisteren een gratis pitstop gehad. (Die wordt geneutraliseerd door de rode vlag)
De rest moet nog een pitstop doen en verliezen zoveel seconden.
Met de huidige regel verliest men een paar plaatsen maar doet men wel nog mee in de race.

Norris had 3x een slechte (re)start. Zelfs 2x eraf in turn 1. Heeft 1 iemand on track ingehaald en werd door zijn slechte (re)starts zelf door meerdere personen ingehaald.
Als dat al niet zo slecht is... :)

Maar er waren er wel veel die een onzichtbare/slechte race reden.

Laatst bewerkt:
Tja. Conclusie van het seizoen. Paspoort speelt echt wel mee.
Technical fout van mercedessen. 5k boete ( max 20k voor spoiler aan te raken he)
Norris, tja, hier kan je zelfs niks op zeggen.

Max tegen de FIA en dan nog winnen.
Het pijnlijkste is dat men bij de rest de uitleg geeft dat ze niet bestraft worden omdat die beïnvloed werden door de persoon voor hun. (Wat ik ook wel had verwacht)
Bij de rijder die het eerst vertrekt kan je die kaart uiteraard niet trekken want die start heel die chaos. Bij hem wordt er geen reden gegeven. :unsure:

Nu 3 weken wachten op Vegas pffffff

Wat heeft dit artikel een gatachterlijke schrijfstijl.
Dat je dat hier in dit topic zou tegenkomen, kan ik ergens nog begrijpen. Maar dit is een organisatie waar wij met z'n allen belastingen voor betalen. Zum kotsen.

En ja, ik zeg dit als een non-fan van Stroll.

Als men die regel van rode vlag aanpast dan zijn het de anderen die een immens voordeel halen, dan wordt er ook gezaagd.
Als je bij een rode vlag geen banden mag wisselen, dan hebben Norris en Russell gisteren een gratis pitstop gehad. (Die wordt geneutraliseerd door de rode vlag)
De rest moet nog een pitstop doen en verliezen zoveel seconden.
Met de huidige regel verliest men een paar plaatsen maar doet men wel nog mee in de race..

Akkoord.
Ze kunnen het niet maken zodat iedereen tevreden is.

Het is wat het is. Gisteren hadden Max en Alpine het geluk aan hun kant bij de rode vlag.

Norris had 3x een slechte (re)start. Zelfs 2x eraf in turn 1. Heeft 1 iemand on track ingehaald en werd door zijn slechte (re)starts zelf door meerdere personen ingehaald.
Als dat al niet zo slecht is... :)

Maar er waren er wel veel die een onzichtbare/slechte race reden.

In vergelijking met al de rest, buiten Max, deed Lando het niet slecht.
Het is enkel Max die geen fouten heeft gemaakt, veel volk heeft ingehaald, ...

Nogmaals : zonder rode vlag stond die vermoedelijk op het podium. Dan heb je gewoon goed gereden.

Ik vind de straffen voor Lando en de anderen bij die foute startprocedure terecht (geldboete). Ze hebben daar geen enkel voordeel uit gehaald.
En als je het op veiligheid wilt steken. Misschien eens kijken naar Colapinto die een auto compleet in de prak knalt tijdens een SC. Wordt ook compleet niks van gezegd.

En Mercedes... Blijkbaar, als ik het goed begrijp, is het enige wat ze fout hebben gedaan dat ze de banden niet van de auto hadden gehaald.
Dan mag je de druk wel aanpassen (of andere banden leggen). Zij hebben dat gedaan terwijl die banden op de auto's stonden. Dan hebben ze er dus ook geen enkel voordeel uit gehaald en is imo een tijdstaf niet nodig.

Ik vind de straffen voor Lando en de anderen bij die foute startprocedure terecht (geldboete). Ze hebben daar geen enkel voordeel uit gehaald.
En als je het op veiligheid wilt steken. Misschien eens kijken naar Colapinto die een auto compleet in de prak knalt tijdens een SC. Wordt ook compleet niks van gezegd.
Een voordeel is debateerbaar, ik heb andere het punt zien maken dat het in Lando zijn voordeel was om de race een ronde in te korten, maar ik denk dat die daar echt niet bij stil stond.
De start werd uitgesteld omdat het circuit niet veilig was. Als je dan toch het circuit op gaat rijden dan valt dat voor mij onder dezelfde noemer als iemand inhalen onder safety car of een snelle sector rijden onder dubbel gele vlag, en die dingen worden ALTIJD (tercht) bestraft. Het punt dat het niet expres was wordt ook geen rekening mee gehouden als je iemand onder SC inhaalt.

Ik snap die sterke reacties en FIA comments over Norris niet. Doet soms wat onsympathieke uitspraken, die talent/luck uitspraak komt niet over, maar er zijn zo evengoed andere drivers die niet altijd de sympathiekste uitspraken doen. (het is bv. niet dat Verstappen snel toegeeft in de fout te zijn :) ).

Ook in deze race, paar dingen die Norris beter had kunnen doen, maar als je ziet dat ook Hamilton, Alonso, Sainz, etc meermaals de fout in gingen - dan is het toch wel wat makkelijk om Norris zo af te breken?

En niemand die iets zegt over het feit dat McLaren met een high downforce/low topspeed afstelling reed vanwege de voorspelde regen. (als ik me niet vergis higher downforce setting dan alle andere teams?). Waardoor Norris tijdens de race vaak dicht kon komen op een ronde, maar niet kon inhalen op de rechte stukken. Was ook zichtbaar tijdens de race.

Verder wel gewoon magistraal gereden van Verstappen, beetje geluk met de red flag enz, maar verder gewoon wel met het meeste vertrouwen voor overtakes gegaan. Jammer voor de spanning in de laatste races, maar knap gedaan op zo een tricky circuit.

De mensen ( het internet , want britse media doet dit niet) zijn strenger voor Mclaren Stella Brown en Norris wegens hun herhaaldelijk gebleit in de media over respect, fair play en volgen van de regels.

Je kan moeilijk zeggen dat ze zich dit seizoen populair hebben gemaakt ( dank u media ook)

Groeipijn voor zowel Norris als McLaren is normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan