Perfecte analyse van Sky Sports:
maar wel gepost zonder het antwoord van Button, en iets dat hier ook al geopperd is.
ik vind er geen filmke van, maar Button zegt ook dat Max enkel maar voor lag, omdat hij voelde dat hij ingehaald zou worden, en dus niet meer probeerde om binnen de track limits te blijven. eens dat hij dat beslist, weet hij: ik kan sneller door de bocht gaan, ik moet minder remmen.
dat is dus bewust de keuze aan de ander laten: ofwel ga je van het gas, ofwel krijg je een penalty. dat hij daarbij zélf van de baan gaat, is volgens Ant "ok" omdat hij daarvoor een waarschuwing zou krijgen, maar wie een waarschuwing krijgt is in fout.
en hij haalt er wel degelijk een voordeel uit zijn off-track he: als hij de bocht haalt met een car's width voor Norris (zoals voorgeschreven), haalt Norris zonder problemen, en zonder penalty in, en verliest Verstappen een positie.
Lijkt me wel heel ver gezocht.
Maar in dat "extreem bizar" kan ik me wel vinden.
Nooit gezien dat tijdens een seizoen plots een ander team compleet oppermachtig is voor een paar races. En dit seizoen gaat dat op en af tussen 3, als je Mercedes meetelt 4 teams.
ligt ook wel aan het feit dat mensen te rap naar het woord "oppermachtig" grijpen.
Verstappen/Red Bull vorig jaar: dàt was oppermachtig.
nu wint Norris 2 niet-opeenvolgende races met voorsprong, en is hij ook al oppermachtig. als je Hongarije ook meerekent, zijn dat 3 wedstrijden voor de "oppermachtige" Mclaren, terwijl dat net 3 banen zijn waar het bochtenwerk belangrijk is.
Ferrari wint af en toe ook een race (was in COTA niet eens de snelste wagen), en Mercedes heeft er een paar gewonnen.
als je daar het woord "oppermachtig" laat wegvallen, hebben we al ontelbare seizoenen zo gehad, in 2012 hebben we in de eerste 7 wedstrijden bvb altijd een andere winnaar gehad, met 8 in totaal over een heel seizoen. daar veranderden de verhoudingen bijna elke race, tot Red Bull ineens bijna alles begon te winnen.
2009 is dan weer zo'n voorbeeld van 1 team (Brawn) dat oppermachtig begint, en een ander team (Red Bull) dat die dominantie ineens overneemt halverwege.