Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar ben ik het mee eens.Hij had nog 5 seconden mogen krijgen voor die heel late move juist na het incident.
Lando ook niet. Max deed hier niks mis ( de Max haters kunnen weer klagen)
Ik denk niet dat iemand hier Max iets verwijt? Die strijd om plek 3 was op het randje maar dat is racen op het scherpst van de snede héMax deed hier niks mis ( de Max haters kunnen weer klagen)

NopeHeeft colapinto al een zitje in de f1 volgend jaar? Die is zich race na race toch aan het bewijzen f1 waardig te zijn.
Nee, de regel is consistent toegepast: Max was eerst aan de apex en had daarom het recht om die bocht zo te nemen.Echter die penalty voor Norris sloeg echt op niks. Inderdaad of wel beiden een straf of wel het gewoon zo laten. Hij is hier gewoon bestolen.
Sainz was toch ook ook voorbij Max in lap 1 toen Max volop het gas bleef off track en zo zijn plaats terug claimde?
Waarom mag dat dan wel en moet Norris zijn plek afgeven?
Zijn 2 verschillende fases he
Fase1: Sainz doet een mislukte inhaalpoging aan de binnenkant en beland buiten de baan met verstappen.
Fase2: Verstappen deed een verdedigende move naar Norris en Norris was de aanvaller aan de buitenkant. Ook hier gaat de aanvaller buiten de baan. *blijf er ook wel bij dat Norris de bocht makkelijk kon halen en moest wijken voor Max
Toon me de relevante regel dan. Hoe ik het begrijp is dat "a cars width" veranderd is en dat in deze situatie het afhangt van wie voor ligt bij de apex.Ik snap het argument van de stewards dat Norris een voordeel heeft behaald door buiten het circuit in te halen, op zich is dat een redenatie die te volgen is als je heel zwart-wit het regelboek gaat volgen.
Wat ik minder snap is dat ze dan ook niet heel zwart-wit het regelboek volgen en Verstappen geen penalty geven om een andere wagen buiten het circuit te forceren. Gezien hij zelf de bocht niet meer gehaald heeft, was ie duidelijk te laat met remmen. Maar ik vermoed dat het feit dat hij ervoor zat aan de apex ertoe geleid heeft dat de stewards redeneerden dat Norris erachter zat en dus moest wijken. Ook al vind ik dat een bullshit redenering, want hij zat er enkel voor omdat ie te laat geremd heeft.
Beide penalties samen geven zou overigens ook nogal vreemd geweest zijn.
Voor diegenen die Verstappen verdedigen (wat voor alle duidelijkheid mag, en er is ook iets voor te zeggen), zouden jullie ook vinden dat Norris in fout was moest die zijn wagen aan de buitenkant laten staan en Verstappen crashte daar los tegen?
Norris was toch voorbij Verstappen,hoe kan Lando dan de aanvaller zijn en Max de verdediger?
Als je iemand voorbij bent moet je hem toch niet meer aanvallen?