FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
+60 punten is wel nog steeds een grote voorsprong, Norris zal niet te veel moeten laten liggen, Piastri & Leclerc kunnen nog met veel punten gaan lopen.

Ik vind toch ook dat McLaren dit seizoen alles op Norris moet zetten voor de WDC, met een Piastri die eraan komt, gaat dit seizoen zijn voorlopig enige kans zijn gok ik.

Perez gaat in ieder geval geen punten kunnen afsnoepen.

Na Baku/Singapore zal het wel duidelijker zijn.

+60 punten is wel nog steeds een grote voorsprong, Norris zal niet te veel moeten laten liggen, Piastri & Leclerc kunnen nog met veel punten gaan lopen.

Ik vind toch ook dat McLaren dit seizoen alles op Norris moet zetten voor de WDC, met een Piastri die eraan komt, gaat dit seizoen zijn voorlopig enige kans zijn gok ik.

Perez gaat in ieder geval geen punten kunnen afsnoepen.

Na Baku/Singapore zal het wel duidelijker zijn.

Norris maakt nu wel ietsjes te veel foutjes om hem al als onbetwist nummer 1 te zetten. Dan kan je beter Piastri inzetten voor meer racewins (en constructor championship). Dat is een strategie met meer slaagkans voor McLaren.

Ik geef je gelijk van die foutjes, dat gaat nog erger worden als die dichter bij Verstappen komt, maar Piastri staat toch net iets te veel punten achter op Verstappen, lijkt me sterk dat die + 100 punten kan goedmaken op 8 races. Daarom Norris op 1, dat WCC is waarschijnlijk toch binnen, of Ferrari moet nog heel erg sterk voor de dag komen.

Baku en Singapore liggen de Ferrari wel, McLaren is tegenwoordig overal goed.

Norris is heel snel, maar ik vrees dat hij mentaal niet sterk genoeg is. Waar ik bij Max in zijn eerste jaren nog wel steeds hoop had denk ik dat Norris effectief wat mentale capaciteit mankeert. Dit seizoen leergeld betalen en dan zien we volgend jaar wel.

Het is me opgevallen dat bij Lando dit seizoen al veel 'kleine' en venijnige kantjes zijn boven komen drijven. Not a good look. In een intense strijd gaat die flink wat appeal verliezen denk ik.

Bearman bij Haas voor Azerbaijan GP in de plaats van de geschorste Magnussen.

Op Reddit zie ik deze tabel passeren, McLaren heeft bijna het dubbel van de punten van Red Bull gescoord de afgelopen 5 races. Dat had nog veel meer kunnen zijn.
Rekening houdende met het feit dat de circuits waar Verstappen zich meestal als een vis in het water voelt al grotendeels gepasseerd zijn, verwacht ik toch dat het nog zwaar gaat worden voor Max om de titel binnen te halen. HIj moet echt al hopen dat Ferrari of Mercedes punten gaat afsnoepen van McLaren. Van eigen kracht uitgaan lijkt momenteel onmogelijk.

last-five-races-form-table-v0-t2g8hhrnf1nd1.png

Lando Norris en lap 1 tot nu toe in 2024:
Plaatsen gewonnen: 0
Plaatsen verloren: 18

Die sprint race in Miami (DNF in eerste lap) zit daar niet bijgeteld.

't is dus officieel he: Newey naar Aston Martin.

ik ben eens benieuwd welk effect het gaat hebben. de man is natuurlijk gekend voor zijn titel-winnende wagens, maar ze hebben ook 8 titels op een rij verloren he (ik kijk voor de wagens naar het WCC, niet naar het WDC)

of Alonso-Stroll-Newey eenzelfde succesformule zal blijken als Vettel-Webber-Newey of Verstappen-Perez-Newey... ik twijfel er ergens aan.

Snap ik toch niet waarop Newey kiest voor Aston Martin. Voor Stroll werken is toch het laatste wat ge wilt :unsure:

Ik had liever Newey bij Ferrari gezien. Bij ferrari heb je altijd het gevoel dat het aero departement de laatste missing link is om voor het kampioenschap te gaan.

Snap ik toch niet waarop Newey kiest voor Aston Martin
Ik snap dat ook niet.

Waarschijnlijk zijn laatste kans om bij het mythische Ferrari binnen te raken.
Daar zijn naam te vereeuwigen als de man die na lange droogte ervoor zorgde dat er terug titels binnen kwamen. De man die ervoor zorgde dat Lewis Hamilton het meeste wereldtitels ooit behaalde, ....
Snap niet dat je dan voor het geld kiest, ipv voor die status.

Ze wouden hem bij Aston ook veel liever volgens mij. Beter salarispakket, aandelen, meer vrijheid wellicht. Vasseur zei in interviews al niet zijn hele organisatie overhoop te willen gooien voor Newey.

Plus Aston Martin zit gewoon in de UK. Ik kan me voorstellen dat dat misschien ook wel meespeelt als je al zo vaak van huis weg bent tijdens het seizoen.

Vasseur zegt ook wel dat hij met Newey geen overeenkomst vond in de exacte rol die Newey zou gaan spelen. Die deal zou vooral daarop afgesprongen zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan