FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
En dat rubber oppikken na de finish vind ik eigenlijk een heel dwaas concept, dat heeft niks meer met de race te maken. Dan zouden ze beter alle wagens zonder wielen wegen.

Dat is dus echt gewoon een goed idee imo.

Want het zou dus effectief grotendeels door die éénstopper zijn en het verslijten van de banden dat Russel zijn wagen te licht was.

Dat is toch echt enorm jammer. Dan maak je eens een gewaagde beslissing out of the box, afwijkend van de rest, zorg je zo voor spanning in de race en zelfs de overwinning, en dan wordt je daar dan zo voor afgestraft.

Ook het oppikken van die marbles, dat ze dat incalculeren, is gewoon scheef imo.

Dus jouw idee vind ik echt wel de moeite waard om te bekijken.

De nieuwe regels (voor 2026) hebben dat 'probleem' opgelost.

Minimum mass
The Minimum Mass is 724kg plus the Nominal Tyre Mass. At all times during the Competition, the mass of the car, as defined in Article 4.1, must not be less than the Minimum Mass. When a Heat Hazard is declared, the Minimum Mass will be increased by 4kg. If, when required for checking, a car is not already fitted with dry−weather tyres, its mass will be determined using a set of dry−weather tyres selected by the FIA technical delegate.

Nominal Tyre Mass
The Nominal Tyre Mass is defined as the mass of a set of new, production, dry weather, tyres, rounded to the nearest 1kg. All masses will be measured by the tyre provider and published after the final day of TCC opportunity (as defined in Article 10.8.c of the Sporting Regulations) prior to the start of the Championship and will be the mean mass of sample of 50 tyres per axle. In the case of a change in tyre specification during the championship, the Nominal Tyre Mass will be adjusted if required.

Ok maar dat van die cooldown lap en rubber oppikken geldt voor iedereen, dus ik snap niet hoe dat in relatie staat met zijn onestopper? Of gaat het dan om zijn banden die tot op het bot versleten waren en daardoor 1.5 kg minder wegen? (Lijkt mij straf)
blijkbaar (volgens Pirelli) was de extra slijtage goed voor 400gr per band. dus 1.6kg.

Sainz -> Williams.
Albon blijft

ik hoop dat Williams nog eens een echte stap voorwaarts kan doen.
Dat is voor Williams toch wel een sterke line-up. Zou het toch ook wel leuk vinden om die eindelijk weer de aansluiting met op zijn minst de subtop te zien maken.

Sainz -> Williams.
Albon blijft

ik hoop dat Williams nog eens een echte stap voorwaarts kan doen.
1722272839219.png

even kopiëren, zodat mensen niet op de link moeten klikken.

Ik denk dat hij de juiste keuze heeft gemaakt.

Alpine is een onbetrouwbare chaos.
Audi heb ik eigenlijk geen vertrouwen in.
Mercedes ging maar 1 jaar zijn waarschijnlijk.
Dan blijft enkel Williams over.

Momenteel wel serieuze downgrade voor Sainz maar uiteindelijk gaat dit geen slechte keuze zijn. Williams zal mede door hem wel weer een subtopper worden en doordat ie voor Williams rijdt heeft ie nu automatisch een link met Mercedes. Wat betreft Audi zie ik het niet echt goed komen, het rommelt daar ook al een beetje en ik heb ook gwn de algemene indruk dat de voorbereiding om mee te doen in de F1 turbulent is.

Wat ik mij ook afvraag is wat ze bij Mercedes zelf nu van plan zijn. Gaan ze effectief Antonelli naast Russell zetten ? Wat imo wat te vroeg zou zijn. En indien ja, gaan ze bij Mercedes en Williams een overeenkomst vinden om Sainz alsnog naar Mercedes te laten gaan en Antonelli beetje te laten rijpen bij Williams ? Wat veel logischer zou zijn.

En Mercedes gokt wellicht nog altijd op Max ook, maar dan moet RBR een dramatische 2e seizoenshelft hebben en Max het dusdanig beu worden.... En Mercedes moet nog iets frequenter races winnen.

Momenteel wel serieuze downgrade voor Sainz maar uiteindelijk gaat dit geen slechte keuze zijn. Williams zal mede door hem wel weer een subtopper worden en doordat ie voor Williams rijdt heeft ie nu automatisch een link met Mercedes. Wat betreft Audi zie ik het niet echt goed komen, het rommelt daar ook al een beetje en ik heb ook gwn de algemene indruk dat de voorbereiding om mee te doen in de F1 turbulent is.

Wat ik mij ook afvraag is wat ze bij Mercedes zelf nu van plan zijn. Gaan ze effectief Antonelli naast Russell zetten ? Wat imo wat te vroeg zou zijn. En indien ja, gaan ze bij Mercedes en Williams een overeenkomst vinden om Sainz alsnog naar Mercedes te laten gaan en Antonelli beetje te laten rijpen bij Williams ? Wat veel logischer zou zijn.

En Mercedes gokt wellicht nog altijd op Max ook, maar dan moet RBR een dramatische 2e seizoenshelft hebben en Max het dusdanig beu worden.... En Mercedes moet nog iets frequenter races winnen.

Alpine :p. Die hebben geen motor en zitten overal achter partnerships te zoeken.

Those discussions have now whittled down to involve only Mercedes. Motorsport.com understands that talks between the two parties are at an advanced stage, with Briatore spotted at the German car maker’s motorhome several times over the Hungarian Grand Prix weekend.

En ik zie een Briatore wel nog zeggen. We willen gerust wel een zitje geven aan Antonelli voor een jaartje mits wat korting :p.

Nu, ik verwacht wel dat Antonelli een zitje krijgt in een Mercedes. Verstappen had ook een contract waar Red Bull hem een zitje moest geven binnen de zoveel tijd want anders kon hij een ander team kiezen. Dat zou mij niet verbazen moest Antonelli ook zo'n contract hebben.

Laatst bewerkt:

Er gaat al een week het gerucht in de Paddock dat Sainz bij Williams getekend heeft en een clausule in zijn contract heeft dat ie zonder probleem voor Merc of Red Bull kan rijden als hij daar toch een zitje voor 2025 zou krijgen.

Tis duidelijk dat Red Bull geen zin heeft om het constructeurskampioenschap te winnen :') Tenzij het na de zomerstop de miraculeuze wederopstanding van Perez is.

Ik denk dat het meer zegt over het (waarschijnlijk terechte) gebrek aan vertrouwen in hun juniors (en Ricciardo) dan over het vertrouwen in Perez.
Er is volgens mij geen enkele keuze die niet een aantal wenkbrauwen zou doen fronsen.

Ik zie eigenlijk ook niemand in die RedBull stappen uit hun eigen stal, en het daar goed doen.
Als ik hun was had ik achter Sainz aan gegaan...

Maar wat kon RB meer doen dan Perez aan boord houden? Er zijn gewoon geen andere opties op deze moment. Lawson onmiddellijk naar RB naast Verstappen is gewoon not done, dat is talent opbranden zoals Albon of Gasly destijds. Met Tsunoda nu en Gasly paar jaar terug die daar 3-4 jaar plekken vasthouden bij het B-team is heel dat jeugdprogramma gelijk ook zo vastgelopen als wat. En over Ricciardo gaan we maar zwijgen. Er is niemand onmiddellijk beschikbaar zowel in eigen huis als erbuiten om direct de plek van Perez in te nemen. En ik denk dat met het contract van Perez er redelijk wat miljoenen van Carlos Slim de richting van RB uitgaan om ook eens een + voor Checo te kunnen zeggen. Natuurlijk als ze geen WCC worden, heeft dat ook invloed op de miljoenen van de FIA voor volgend jaar.

En zelfs voor volgend jaar zie ik RB nog met Perez verder te moeten gaan. De meeste plekken zijn bezet maar uiteindelijk is er zolang die 2e plek bij Mercedes niet bezet is nog een hele carroussel mogelijk. Ik acht het nog zeer goed mogelijk dat Sainz nooit een wedstrijd in de Williams gaat gezeten hebben en het Williams nog een pak geld/voordelen gaat opleveren dankzij die clausule. Of het dan Mercedes of RB wordt zal afhangen van wie naar Mercedes gaat. Stel eens het extreme geval dat Verstappen toch naar Mercedes gaat (hij heeft het laatst nog ontkend, maar Leekens verklaarde ooit in de kranten dat hij zijn contract bij Gent helemaal zou uitdoen tenzij hij op een boom reed, om de dag nadien bij Lokeren te tekenen...). Dan lijkt het mij zo dat Sainz naar RB gaat en Perez er gewoon naast zal blijven zitten met zijn 2-jarig contract.

Doohan schat ik toch niet zo hoog in, hij komt natuurlijk wel uit het juniorprogramma. Het is dat Victor Martins het zo slecht doet dit seizoen in F2, anders was die wel een serieuze kanshebber.

Ik vind het nog steeds jammer dat Pourchaire geen echte kans gekregen heeft, die is nog altijd maar 20.

Ik vind dat er de laatste jaren niemand echt uit springt bij F2 en F3.
Volgend jaar rijdt Bearman bij Haas, en eigenlijk bakt die er niks van dit jaar. Hij heeft regelmatig ook gewoon pech, maar het is echt niet alleen daar aan te wijten.
Piastri is voor mij de enige die sinds de lichting Norris/Russell/Albon heeft kunnen overtuigen. Al zou ik Lawson wel graag bij VCARB zien, misschien zelfs in de plaats van de toch wel uitgebluste Ricciardo... Die zit nu op zijn 35 bij het B-team van RB zonder toekomstperspectief.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan