Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De baan was droog en er was dus geen water nimmer om de inters af te koelen. Enkel beide McLarens reden 1-2sec sneller dan de rest van het veld en ondervonden geen hinder van de "oververhitte" inters.Ik snap wel niet hoe Norris plots 11 seconden voor liep op Verstappen met de inters. Betere bandenmanagement? Mclaren sterker op inters ? Mclaren sterker dan RB in de vrije lucht? Iemand een uitleg?

Ik snap deze hele berichtgeving echt, maar dan ook echt niet. Dit is toch niet de eerste keer dat een rijder een beschadigde wagen terug naar de pits rijdt of probeert te rijden?
RBR heeft Perez bevolen om naar de pits te rijden met zijn gecrashte wagen, wat een directe inbreuk is op het reglement.
Ze wilden een SC vermijden, welke Max de winst zou kosten....
Lijkt mij de perfecte nota. Iedereen zag dat de auto niet meer kon gemaakt worden (en Perez reed al bijna laatste) dus moest hij er gewoon voor zorgen dat er geen safety car kwam. Geven ze ook gewoon toe bij RedBull.. Had natuurlijk wel iets slimmer geweest de wagen ergens safe te parkeren als die mogelijkheid er was.Ik snap deze hele berichtgeving echt, maar dan ook echt niet. Dit is toch niet de eerste keer dat een rijder een beschadigde wagen terug naar de pits rijdt of probeert te rijden?
Het is ook niet Red Bull dat beslist om de regels te breken he. Wanneer een wagen te gevaarlijk beschadigd is kan een team in principe niet weten, want de stewards beslissen daarover.
De Britse pers met Buxton voorop heeft besloten hier major fuss over te maken en sommige fans springen er weer op. Want stoute Red Bull.
Was 6 seconden, hebben bijna stilgestaan toen sergeant crashte. Ze waren die namelijk al aan het lappen. Dus 5 seconden verlies daar. ( daarom ineens 11) Was wel impressionant wat norris daar van pace hadIk snap wel niet hoe Norris plots 11 seconden voor liep op Verstappen met de inters. Betere bandenmanagement? Mclaren sterker op inters ? Mclaren sterker dan RB in de vrije lucht? Iemand een uitleg?
Lijkt mij de perfecte nota. Iedereen zag dat de auto niet meer kon gemaakt worden (en Perez reed al bijna laatste) dus moest hij er gewoon voor zorgen dat er geen safety car kwam. Geven ze ook gewoon toe bij RedBull.. Had natuurlijk wel iets slimmer geweest de wagen ergens safe te parkeren als die mogelijkheid er was.
Straf voor het team én Perez ook volkomen terecht.
omdat Red Bull dat ook gewoon zo gezegd heeft, aan de stewards. "we wisten dat het onveilig was, maar een SC zou ons de zeggen kosten, dus we hebben hem gevraagd door te rijden"Straf is terecht, maar het is de hele spin die eraan wordt gegeven die me enorm stoort. "Red Bull vroeg Perez opzettelijk en bewust om de regels te breken!"
een voorvleugel kan je snel vervangen, en dan kan je de race voort zetten. de wagen van Perez was veel verder dan dat. daar hingen verschillende onderdelen los.Waarom wordt er niet een dergelijke heksenjacht opgezet wanneer anderen met een loshangende voorvleugel of eender wat doorrijden naar de pits?
daar hingen geen onderdelen los. die band was gewoon kapot.Heck, waarom wordt Hamilton nog altijd gevierd voor zijn overwinning "op 3 wielen" wat ook niet bepaald veilig was?
omdat Red Bull dat ook gewoon zo gezegd heeft, aan de stewards. "we wisten dat het onveilig was, maar een SC zou ons de zeggen kosten, dus we hebben hem gevraagd door te rijden"
een voorvleugel kan je snel vervangen, en dan kan je de race voort zetten. de wagen van Perez was veel verder dan dat. daar hingen verschillende onderdelen los.
daar hingen geen onderdelen los. die band was gewoon kapot.
de hele opzet is dat zo'n onderdeel van de wagen kan vliegen en marshalls, of publiek, kunnen verwonden.
je kan daar Britse partijdigheid in zien, maar die wagen van Perez was gewoon een rijdend wrak. je parkeert die op de eerste veilige plek die je vindt (hij kon bvb in de hairpin tot achter de barrière rijden, dan heb je ook géén SC), je rijdt niet nog eens een halve ronde tot in de pits.
Die wagen was toch echt wel zwaarder beschadigd dan in de meeste gevallen dat rijders terug naar de pits rijden (was echt een wrak)?Ook hier weer: waarom is dat NU een groot issue en niet in de elvendertig andere gevallen die we in het verleden tot hiertoe hebben gezien?
Die wagen was toch echt wel zwaarder beschadigd dan in de meeste gevallen dat rijders terug naar de pits rijden (was echt een wrak)?
En ook om hoe de posities op dat moment waren. Is ook gewoon de enige reden dat RB hem instructie heeft gegegeven om niet te stoppen?

Uw oordeel over de McLaren piloten vind ik wel streng.
Vond Piastri toch wel sterk. En zeer volwassen.

En Leclerc heMogelijkse combo Ferrari-Hamilton-Newey.
Moet nog worden bevestigd, maar indien de waarheid ben ik wel benieuwd naar 2026!

Uiteraard!En Leclerc he![]()

Sargeant gaat waarschijnlijk de zomer break nog niet halen.Vanaf nu mogen 17jarigen terug in F1 racen als ze genoeg talent hebben.
![]()
Bron graag voor het deel in vet.
De regel is dat je niet met een wagen mag rijden die onveilig is. Of je een voorvleugel kan vervangen en de race kan voortzetten of niet is irrelevant. Loshangende voorvleugels zijn onveilig.
En we hebben nog nooit rubber van banden zien afvliegen? De beelden van Silverstone 2013 waarbij die flap rubber nipt naast een rijder zijn helm gaat staan me nog vrij goed bij hoor.
Ook hier weer: waarom is dat NU een groot issue en niet in de elvendertig andere gevallen die we in het verleden tot hiertoe hebben gezien?