Ik moet zeggen dat ik die sprint toch ook maar voor een beperkt aantal GP's goed vind. 3, misschien 5-6 zoals dit jaar. Dat zullen we wel zien tegen eind dit jaar. Maar meer moet het toch niet worden. Veel circuits lenen zich er gewoon niet toe. En het devalueert de gewone GP. Plus ik zie met een 2e kwalificatie toch nog geen verandering in het feit dat een extra sprintrace gewoon een extra risico op brokken is met alle gevolgen van dien voor de teams: zwaar beschadigde wagen op zaterdag, curfew overtreding, budgetcap, grid penalty's voor engine of gearbox wissels ... Ik zie door een extra kwalificatie niet meer spektakel gebeuren op zaterdag dan we nu al zagen. Of erger: nog minder risico's beginnen nemen tijdens de echte GP. Gelukkig kunnen de punten daar nog overtuigen.
En persoonlijk het feit dat we stilaan op een punt komen dat er voor mij niet meer races hoeven te zijn. Op de duur regeert F1 uw hele weekend, en de weekend nadien, en dat nadien... Midden jaren 90. 15-16 GP's was dat dikwijls 3-4 weken uitkijken naar de volgende gp. Nu hebben we al veel opeenvolgende weekends dat er double headers zijn. Ben al content dat de triple headers er dit jaar niet bij zijn want die 3e is dan toch ook: pfff weer F1, als het echt moet.
Ik vergelijk graag met voetbal waar ze het punt van nog echt interessant zijn al ruim gepasseerd zijn. Ik kijk het spelletje zeer graag, maar vind er nog weinig opwindend meer aan wegens gewoon te veel. Je moet zelfs geen speciaal abonnement hebben, als je beetje openstaat om op de buitenlandse zenders te kijken kan je bijna elke dag van de week voetbal zien. En als ze nog maar een gaatje zonder matchen vinden, passen ze de competitie aan onder het motto meer ploegen = meer matchen of ze vinden een gedrocht van een competitie uit zoals de nations league.