Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik heb toch vaak de indruk dat Max gewoon voor zichzelf rijdt, en dat Red Bull voor hem eerder een leverancier van een auto is, dan zijn team.

Merci voor duidelijke en samenvattende toelichting!Uit de FIA technical regulations 2023:
Het is dus verboden om info door te sturen naar de wagen buiten het Marshalling systeem. = wanneer er gele vlaggen zijn, VSC delta, SC, groene vlag, etc. De piloten weten dus nooit via hun dashboard wat de tussentijden zijn of de delta met een andere piloot.
- 8.6 Telemetry
- 8.6.1 All cars must be fitted with a car to team telemetry system which has been manufactured by
the FIA designated supplier to a specification determined by the FIA.- 8.6.2 Telemetry systems must operate at frequencies which have been approved by the FIA.
- 8.6.3 Team to car telemetry is prohibited, with the exception of:
- a. The FIA Marshalling System defined in Article 8.12;
- b. Handshaking required by the car to team telemetry system defined in Article 8.6.1.
Zij krijgen inderdaad deze info doorgespeeld via o.a. de radio maar het valt vaak voor tijdens een race dat een piloot zegt dat zijn engineer moet zwijgen omdat hij zich wilt concentreren. Die borden dienen om de radio comms te declutteren en alsnog info door te geven aan de piloot.
Maar Red Bull gaat moeten opletten, want hier komen problemen van.
Waarschijnlijk omdat Max eindelijk terug wou meedoen en ze hem niet weer willen afstoten. Al dan niet op vraag van Max/RB.ik vond het eigenlijk ook opvallend dat er in Drive To Survive niks over dat Brazilië gedoe verteld is
Bijna volledig mee akkoord met de uitleg maar wat Verstappen hier doet vind ik naar het team toe alles behalve geplaatst. Hij krijgt een wagen die er met grote voorsprong bovenuit steekt. Hij gaat dan in de media nog eens zeggen dat ze moeten zorgen dat beide wagens in orde moeten zijn? Je kan dat dan uit verband trekken noemen maar de uitspraak is er geweest en naar het team toe kan je dat opvatten als een insinuatie die kan tellen. Net alsof het team is die zijn wagen saboteert.Geschiedenis toont dat de toprijders in F1 nu eenmaal wat meer leverage hebben om te doen wat ze nodig vinden wanneer ze dat nodig vinden. Dat wordt vaak als arrogant of ondankbaar beschouwd, maar aan de andere kant is er ook steeds de kant die we niet zien. Max wordt dan beschouwd als iemand die "zijn team vooral de leverancier van zijn wagen" ziet, maar wat je natuurlijk niet ziet is hoe die buiten races binnen het team werkt, met teamleden omgaat, rondloopt in de factory, uren in de sim en in training zit, en waarschijnlijk gewoon een uitstekende werkrelatie bestaat waarbij beide partijen elkaar dus wel vertrouwen en op elkaar bouwen.
Elk woord wordt ook uit verband getrokken. Als Max zegt dat als het tussen hen beiden gaat beide wagens dan wel betrouwbaar moeten zijn lijkt me niet scheef toch? Hoeveel Hamilton fans schelden Rosberg nog altijd tot het bot uit en noemen hem een fake kampioen die won door betere betrouwbaarheid? Maar als Max daar dan op wijst kan het weer niet?
ik vond het eigenlijk ook opvallend dat er in Drive To Survive niks over dat Brazilië gedoe verteld is
.Ge zijt toch op de hoogte dat hij de debrief mist omdat hij ziek was hoop ik?Bijna volledig mee akkoord met de uitleg maar wat Verstappen hier doet vind ik naar het team toe alles behalve geplaatst. Hij krijgt een wagen die er met grote voorsprong bovenuit steekt. Hij gaat dan in de media nog eens zeggen dat ze moeten zorgen dat beide wagens in orde moeten zijn? Je kan dat dan uit verband trekken noemen maar de uitspraak is er geweest en naar het team toe kan je dat opvatten als een insinuatie die kan tellen. Net alsof het team is die zijn wagen saboteert.
En als het klopt dat hij dan ook nog eens de geschikte plek omdat aan te kaarten namelijk de debrief met zijn eigen team gemist heeft (wat ook al niet de eerste keer is), dan is zijn manier van werken helemaal verkeerd. Dat is allemaal intern te bespreken, net zoals het geval met Perez in Brazilië een interne discussie is die hij in het openbaar brengt. F1 is een teamsport van in sommige gevallen tegen de 1000 man, waar hij en Perez de eindverantwoordelijkheid hebben om de resultaten te rijden. Maar die 998 andere team leden openbaar aanvallen vind ik beneden alle peil. Net als dat ik dat van Hamilton en Wolff ook not done vind. Daar kan ik het nog enigszins begrijpen omdat het probleem daar al enige tijd bestaat. Enkel van Wolff niet omdat hij als teambaas natuurlijk nog altijd de eindverantwoordelijk heeft over het ontwerp en manufacturing.
Dat Verstappen en Perez geen kameraden zijn is duidelijk. Maar Red Bull gaat moeten opletten, want hier komen problemen van.
.Red Bull heeft Ricciardo als stok achter de deur. Perez gaat zich schoon braaf als tweede rijder moeten gedragen.
Bijna volledig mee akkoord met de uitleg maar wat Verstappen hier doet vind ik naar het team toe alles behalve geplaatst. Hij krijgt een wagen die er met grote voorsprong bovenuit steekt. Hij gaat dan in de media nog eens zeggen dat ze moeten zorgen dat beide wagens in orde moeten zijn? Je kan dat dan uit verband trekken noemen maar de uitspraak is er geweest en naar het team toe kan je dat opvatten als een insinuatie die kan tellen. Net alsof het team is die zijn wagen saboteert.
"We need to make sure we are reliable without any issues. Now again, after three positive practice sessions I have an issue in qualifying. I recovered to second which is good, everyone is happy in the team but personally I am not happy. Because I am not here to be second especially when you are working hard back in the factory making sure that everything is spot on.
Then you have to do a recovery race, which I like, I don't mind doing it but when you're fighting for a championship and it looks like it's between two cars you have to make sure those two cars are reliable.

net zoals het geval met Perez in Brazilië een interne discussie is die hij in het openbaar brengt
Als de geruchten kloppen dat Max de rekening vereffende (van Perez al dan niet bewuste crash in Monaco) in Brazilië vind ik dat nog altijd onprofessioneel.

Als dat zo is zonder dat er intern over gesproken is, dan zou dat onprofessioneel zijn.
Er is duidelijk WEL over gesproken, want hij verwees daarnaar. We hebben dan niet de nodige gegevens om te oordelen, maar allez laten we het wel doen want we weten niet wat er gezegd is, dus houden we er geen rekening mee, dus houden we enkel over dat hij een TO negeerde en dat is stout dus boe Max![]()
Verklaarde de telemetrie niet dat Perez belachelijk veel gas veel te vroeg gaf in dat bochtje?Zat er eigenlijk naar uit te kijken,maar kwam bedrogen uit.
Nog even over Max,heeft echte winnaarsmentaliteit maar je kan dan nog in functie van het team werken en niet je eigen willetje uitvoeren.
Wat er achter de schermen gebeurd (is) weten we niet zoal Eniac aanhaalt,we kunnen alleen maar oordelen over wat we via feeds doorkrijgen.
En dat is misschien maar 30% van het compleet plaatje.
Als de geruchten kloppen dat Max de rekening vereffende (van Perez al dan niet bewuste crash in Monaco) in Brazilië vind ik dat nog altijd onprofessioneel.
Persoonlijk denk ik niet dat Perez bewust crashte, hij stond zelf maar op P3 op de grid wat toch ook geen garantie is op zege daar, verre van zelfs.
Ik heb kritiek op Max zijn onprofessionele houding.
Je moet een ego hebben,dat is een eigenschap van een kampioen maar hij komt echt wel met alles weg.
RB zal hem niet rap openlijk berispen,ze zullen dat altijd intern doen.
Max mag wel (al dan niet terecht) openlijk kritiek hebben op het team.
Dat is toch ook niet normaal.
Nog ff deze achterlaten, de beste rijder van zijn generatie waarschijnlijk maar als persoon schat ik hem niet hoog in.
Zal zelf zelden een fout toegeven, het is vaker de andere zijn schuld dan zijn eigen.
Yep, een persoonlijke rekening vereffenen om hetzelfde welke reden tov een teamorder is idd stout en onprofessioneel,dus ja zeker boe Max.
Dat is idd ook een feit,maar Max en Daniel zijn nu ook niet bepaald beste vrienden hé al hebben ze samen wel momenten fun gehad.
.Verklaarde de telemetrie niet dat Perez belachelijk veel gas veel te vroeg gaf in dat bochtje?
Niet de beste bron, I know.