FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Zoals bijna iedereen verwachtte na de tests… ik zie niemand in staat om RB iets in de weg te leggen. Ik hoop enkel dat Merc een paar goede upgrades kan doen om samen met Ferrari en AM te kunnen strijden voor de ereplaatsen, kwestie dat er toch nog iets te zien ga zijn 😝

Zoals bijna iedereen verwachtte na de tests… ik zie niemand in staat om RB iets in de weg te leggen. Ik hoop enkel dat Merc een paar goede upgrades kan doen om samen met Ferrari en AM te kunnen strijden voor de ereplaatsen, kwestie dat er toch nog iets te zien ga zijn 😝
Toto zei gisteren in een interview dat hun concept faalt en dat ze gaan switchen dus het seizoen is al gedaan voor Merc.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn vrees van een paar jaar RB dominantie vorig jaar al uitgesproken,het lijkt toch die richting uit te gaan.

Alonso :bow: wat zou ik die graag eens met evenwaardig materiaal met Verstappen zien battelen.
Denk dat Max het wel eens moeilijker zou hebben om dominant te zijn.

Ferrari en Mercedes hebben achterstand en die tover je niet op 1-2-3 weg.
We zullen zien of de "straf" van RB gevolgen gaat hebben in de loop van het seizoen.
Dat steigerend paard en die zilveren pijl kunnen misschien dan deel van hun achterstand wegwerken maar die rode stier is uitgebroken.

Aston Martin
Stroll kan wel degelijk racen hoor,het komt er gewoonweg te weinig uit helaas.
Is niet alleen maar vanwege papa's centen in de F1 beland,maar het heeft wel geholpen.
Alonso is toppiloot,geef hem goede auto en die doet gewoonweg mee voor de prijzen.

McLaren,ik heb er ergens wel leedvermaak in.
Jammer voor hun talentvolle rijders maar Zak Brown vind ik hatelijke kerel.

Haas en Alpine toch tegenvallend.
Williams veelbelovend om eindelijk terug aansluiting te hebben met het middenveld.
Alpha Tauri en Alfa Romeo verwacht ik niet meer en minder van.

Laatst bewerkt:
Alonso.. deze man jongens.. Voor 41 jaar te zijn deze prestaties neerzetten is indrukwekkend. Prachtig manoeuvre op Hamilton en die reactiesnelheid bij Sainz was ook bewonderenswaardig.

Proficiat aan Stroll ook voor zijn prestaties kort na een blessure. Gasly heeft de eer recht gehouden voor Alpine. Verder een mooi resultaat voor Sargeant. Dan hebben we Mclaren dat verder in een neerwaardse spiraal aan het gaan is. Spijtig voor Piastri in zijn eerste F1 race.

De testen bleken een correct idee te geven van de rangorde vandaag. Afwachten of dat naar volgende races op dezelfde manier gaat uitdraaien. Ferrari zal niet overal zoveel deg hebben. De motor die het al laat afweten, dat is minstens even zorgwekkend.

Maar Aston Martin. Ja, we verwachtten het al, maar dat maakt het niet minder indrukwekkend. Produceren het eerste jaar van nieuwe regs een zeer middelmatige wagen, het tweede jaar een volledig nieuwe en eigen wagen en hop, gekatapulteerd tussen de topteams. Fallows maakt het toch wel even waar.

En daarnaast verfrissend om eindelijk eens een team te hebben dat ambitieuze taal lijkt waar te maken. Ze zeiden dat ze binnen een paar jaar mee wilden doen voor de titel, dit is toch alleszins een enorm indrukwekkende stap voorwaarts.
En iets heel anders dan bvb een Renault of Alpine dat alweer 8 seizoenen meedraait en spreekt over vooraan meedoen, nu weer met een 100 race plan bezig zijn, maar feitelijk gewoon in de middenmoot blijven hangen en sinds 2017 altijd rond de 5e plaats draaien.

Laatst bewerkt:
Proficiat aan Stroll ook voor zijn prestaties kort na een blessure.
dit toch ook he. die gast wordt constant verguisd, maar blijkbaar kon die vorige week amper staan, en nu rijdt die toch gewoon een goeie wedstrijd. sterk hoor.

Vraagje in de rand;

Vroeger keek ik alle vrije trainingen en persconferenties etc. Tijd ontbreekt sinds vorige seizoen en ik kijk FP1 nog volledig om terug wat mee te zijn met tracklayout en bochtnummers. Dan gwn quali en race. Maar is het "interessanter" om FP3 mee te pakken ipv de eerste daar dat vooral shake down is voor de teams. Of niet :)

Ik ben letterlijk in slaap gevallen. Hopelijk is die straftijd met de windtunnel wat doeltreffend voor RB zodat volgend jaar gered is. :unsure:

Hoe kan je nu in slaap vallen? De Red Bulls die straten ver op kop reden zijn bijna niet in beeld geweest. Voor de echte Red Bull pace kijk ik naar Checo en die zou vrij onbedreigd naar P2 zijn gereden denk ik, zelfs zonder opgave van Leclerc. Verstappen kan die wagen dan nog iets sneller laten rijden.
Ik heb zwaar genoten van Alonso.
Hopelijk wint hij een race dit seizoen. Jammer voor Leclerc.

Dat is hetzelfde als wanneer Merc dominant was. Van alle tijden geweest. Op een bepaald moment stopt dat en wisselt het. Nu is het aan Red Bull. Ze hebben er hard voor gewerkt. Ook al is het mijn favoriete team niet, wat ze nu neerzetten is indrukwekkend. Afwachten of het andere races ook zo is.

Gelukkig vertelde Alonso nog wat leuke dingen op de boordradio. Voor de rest was hier compleet niks aan te zien?

Jongens, wat een shitbox is die McLaren.
Voor de rest, AM heeft duidelijk toch een serieuze sprong voorwaarts gemaakt, proper. Buiten RBR zitten er toch een paar teams relatief dicht bij elkaar daar, jammer voor de spanning, maar Max gaat easy WK worden.

Alonso.. deze man jongens.. Voor 41 jaar te zijn deze prestaties neerzetten is indrukwekkend. Prachtig manoeuvre op Hamilton en die reactiesnelheid bij Sainz was ook bewonderenswaardig.

Te bedenken dat in Indycar nog een Takuma Sato (46 jaar) en Castroneves (47 jaar) rondrijdt, Alonso kan nog heel lang meegaan :p.

Proficiat aan Stroll ook voor zijn prestaties kort na een blessure.
Hij is nog maar 41 hoor. Je doet bijna alsof hij al met 1 been in het graf staat.

Om eerlijk te zijn lijkt het me fysiek niet zo zwaar om een moderne F1 wagen te besturen. Ik denk denk dat rijden met een gebroken hand een veel grotere handicap is dan 41 jaar oud te zijn.

Reed Logan Sargeant niet 3 race afstanden op 1 dag tijdens de tests vorige week ? In de jaren '80 was dat niet mogelijk volgens mij. Als je zag hoe die soms uit hun auto's kropen, of er zelfs uit gedragen moesten worden. Dat was toch een heel ander paar mouwen. Akkoord, in die tijd ware de piloten bijlange niet zo getraind als die van nu, maar toch. Ik heb toch de indruk dat het in die tijd toch heel wat harder werken was dan nu.

Laatst bewerkt:
Hij is nog maar 41 hoor. Je doet bijna alsof hij al met 1 been in het graf staat...

Om eerlijk te zijn lijkt het me fysiek niet zo zwaar om een moderne F1 wagen te besturen. Ik denk denk dat rijden met een gebroken hand een veel grotere handicap is dan 41 jaar oud te zijn.

Reed Logan Sargeant niet 3 race afstanden op 1 dag tijdens de tests vorige week ? In de jaren '80 was dat niet mogelijk volgens mij. Als je zag hoe die soms uit hun auto's kropen, of er zelfs uit gedragen moesten worden. Dat was toch een heel ander paar mouwen. Akkoord, in die tijd ware de piloten bijlange niet zo getraind als die van nu, maar toch. Ik heb toch de indruk dat het in die tijd toch heel wat harder werken was dan nu.
Dit dus. 41 jaar ben ik ook momenteel. In de fleur van men leven 😉😅
Maar idd, ik denk dat het vroeger veel meer een arbeid was in de f1.
Nu is het meer met het kopke werken als ik zo die helmcam's zie. Nie te geloven wat die allemaal prullen op hun stuur.

Ik ben nog 10 jaar ouder en nu in betere conditie dan 10 jaar geleden. Ik doe er dan ook iets voor en in die tijd niet. Alonso zal er wel heel veel voor doen. Ik denk niet dat zijn leeftijd een handicap is om een moderne F1 wagen te besturen. Al zal dat voor een jonkie van 20 jaar misschien moeilijk zijn om te geloven.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan