FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Het is niet dat omdat de McLaren heel goed ging met die harde banden dat de Ferrari ook zo vlot zou rondgaan met harde banden. En evenzeer is het niet zo dat omdat een Mercedes 28 ronden kan rijden met een zachte band dat de Ferrari dat ook zou kunnen.
Ik weet niet welke strategie jij in gedachten hebt. Medium en daarna soft zou nooit gelukt zijn. Dus zijn ze na de mediums overgeschakeld naar harde banden. Maar het was al heel snel duidelijk dat de Ferrari geen temperatuur kreeg in die harde banden. Dus van de SC gebruik gemaakt om terug over te gaan naar mediums. Misschien was op dat moment soft gelukt, maar misschien ook niet. Ik weet trouwens niet eens of ze nog een zacht setje hadden liggen. Imo hadden ze bij Ferrari weinig andere opties.
Als je bij de SC toch nog een 2e stop maakt moet je toch altijd naar soft gaan? Vrijwel iedereen rond de Ferrari's stond op die moment op soft of ging er naartoe gaan. Plekken verlies je sowieso. Je moet ze dan op zijn minst nog proberen weer goed te maken, en als dat dan maar is met een used soft er op te leggen dan is het maar zo. Die zouden het nog wel 19 ronden waarvan x-aantal achter SC uitgehouden hebben. De race was toch al verkloot met die 2e stop (en in feite al bij de 1e van Leclerc die veel te vroeg was), als je dan toch gokt doe het direct goed vind ik.

Laatst bewerkt:
Zie net op Reddit dat Verstappen vanaf nu zelfs kampioen wordt als ie altijd P2 eindigt. Het is niet eens summer break:rofl: meest saaie WDC ooit.

nog iemand die dat moment opvallend vond bij Ferrari?

Engineer die Sainz zegt dat ze plan B gaan doen, Sainz die zegt dat hij niet meer weet wat plan B is, en de engineer die antwoordt "I'll let you know" (wat dus betekent dat hij dat zelf ook niet meer weet)

of zijn we dit soort dingen al gewoon van Ferrari?
Volgens mij willen ze dat gewoon niet via de radio vertellen, maar via communicatie op het stuur. Zo raar lijkt mij dat niet...

Als je bij de SC toch nog een 2e stop maakt moet je toch altijd naar soft gaan? Vrijwel iedereen rond de Ferrari's stond op die moment op soft of ging er naartoe gaan. Plekken verlies je sowieso. Je moet ze dan op zijn minst nog proberen weer goed te maken, en als dat dan maar is met een used soft er op te leggen dan is het maar zo. Die zouden het nog wel 19 ronden waarvan x-aantal achter SC uitgehouden hebben. De race was toch al verkloot met die 2e stop (en in feite al bij de 1e van Leclerc die veel te vroeg was), als je dan toch gokt doe het direct goed vind ik.
Misschien was hij er geraakt, misschien ook niet. Moest het mislukken zouden ze nog een keertje moeten hebben pitten. Waar zouden ze dan gefinished zijn ?
Als ik me goed herinner was Max ook niet vol lof over die soft banden. En Lewis raakte met zijn softs niet voirbij een McLaren die op de harde band stond. Terug naar mediums gaan was volgens mij de correcte beslissing.

Maar eigenlijk vraag ik me af vanwaar die regel komt dat ze met minimum 2 verschillende compounds moeten rijden tijdens de race. Fat is een regel die ze ooit van Indycar overgenomen hebben maar ik zie er de meerwaarde niet van in.

Hopelijk een gerucht.

Ze hebben de luxe niet meer om geduldig te zijn. Met Perez zijn huidige vorm moet er een drukmiddel zijn vanuit AT. De Vries is dat sowieso al niet, en ik weet niet of Perez van Tsunoda echt schrik moet hebben eigenlijk.

Het lijkt te kloppen. Ric zou naar t schijnt volgende GP al voor AT rijden.

Ze willen asap RIC testen voor Perez zijn zitje.
Nu gaat Perez pas druk gaan krijgen:rofl:

Dat wordt nog interessant. Ricciardo vs Tsunoda.
Ik had niet verwacht dat Ricciardo erop in zou gaan. Want hij heeft enorm veel te verliezen. Presteert hij slechter dan Tsunoda, dan is het echt wel fin de carriëre in F1.

Maar Lawson zit in Super Formula te rijden en Awasa is veel te vroeg. Dus echt veel keuze was er niet voor AT op korte termijn. :p
Ik vermoed dat Red Bull/Marko zelf aan het pushen was daarvoor.

Ik denk dat vooral red bull aan het pushen was. Vanuit AT was er geen bedreiging naar RB en Perez toe met tsunoda en Devries. Nu met Ricciardo heb je die in principe al wat meer. Niet dat ik hem meteen ongelofelijke dingen zie doen met dat AT strijkijzer maar ik geloof er wel meer in dan tsunoda en Devries.

Devries hebben ze ook nooit echt als een rookie aanzien met zijn ervaring in andere series. En ze zullen ook wel resultaten in de sim vergeleken hebben met Ricciardo, Devries en tsunoda. Denk dat die wel goed zullen geweest zijn bij Ricciardo. En dat hij ook betere feedback kan geven dan tsunoda en Devries wat naar ontwikkeling en setup zeker geen verslechting is.

Damn, het zat eraan te komen, maar 't is wel heel plots, effective immediately!

Geen Dutch GP voor Nyck. Of Ric het nu beter gaat doen in dat kreng van een AT is nog maar de vraag. Was zeker niet overtuigd van zijn stint bij McLaren tegen Norris.

Eerlijk gezegd niet zo rouwig om. Heeft toch een paar bedenkelijke (arrogante) uitspraken gedaan.
Heb de verwachtingen voor De Vries nooit echt begrepen. Deed het zeer goed op Monza vorig jaar, maar Monza was op dat moment een van de enige plaatsen waar die Williams het goed ging doen + de setup van Albon?
Geen Dutch GP voor Nyck. Of Ric het nu beter gaat doen in dat kreng van een AT is nog maar de vraag. Was zeker niet overtuigd van zijn stint bij McLaren tegen Norris.
Wordt tijd dat Lando eens een GP wint, zodat mensen niet meer twijfelen over zijn talent :)

Bij McLaren lijkt me nu wel een combo van een auto design dat hem niet lag én Norris die gewoon ook wel echt goed is.

Overigens, op de social media van RB of AT staat precies zelfs geen bedankje voor De Vries?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan