Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Schumacher zijn drift op 1:38, om dan nog met 1 seconde voorsprong de snelste tijd neer te zetten.Paar jaar terug was het nog dat ze races in zelfde regio's wouden spreiden over het jaar om "overdaad" tegen te gaan. Intussen met het net zero programma zijn ze toch tot de conclusie gekomen dat het beter is te regionaliseren. Qua transport ook wel logisch. Enkel Canada blijft daar toch wel op een rare plek staan.
Ik kwam deze tegen vandaag. 20j terug trokken ze zich ook al niet te veel aan van track limits in Spielberg. En vooral turn 1 is daar wel erg.

In indycar beslissen de piloten dat ook gewoon als het circuit het toe laat.
Mja, dat lees ik overal. Maar je kan dat anders bekijken ook he. Dit zijn idd 20 van de beste piloten ter wereld, en ZELFS ZIJ hebben het moeilijk om in deze bochten tot het uiterste te gaan en EN binnen die lijnen te blijven.En het zijn de 20 beste piloten ter wereld dus dat zou toch wel verondersteld worden makkelijk te zijn voor die mannen.
)@eniac: Uw vergelijking om dan maar chicanes te cutten vind ik kort door de bocht ()
Daar zien we toch amper problemen mee eigenlijk? Het gaat hier om een heel specifieke situatie.
Nee ik ben ook niet voor die penalty show, maar een grens is een grens. En geef je ze de mogelijkheid om erover te gaan waar ligt de grens dan? De ene gaat 50cm naast het circuit, de andere 1m en er zijn er die ver in de tribune zitten. Zeker in bocht 1 zie je in dat filmpje de meeste mogelijke varianten. En afhankelijk hoe je hem neemt ga je al meer voor of nadeel hebben dan een ander. Als de grenzen voor iedereen hetzelfde zijn moeten ze maar maken dat ze het voordeel binnen die grenzen kunnen vinden.Ik vind dat filmpje van x aantal jaar terug echt een pak beter dan de penalty show van nu.
Maar dat is iets dat niet enkel in Oostenrijk is, maar op praktisch alle circuits. (Hoewel Oostenrijk wel de extreme vorm is) Kijk naar een snelle ronde op praktisch elk circuit tegenwoordig op de kalender. Kijk eens in hoeveel bochten de piloten nog net met 1 van de binnenste banden aan de buitenkant van de bocht binnen track zitten en de rest van de wagen buiten de witte lijnen? En ja dat is volgens de regels nog binnen maar veel is het niet meer. Dat is al een heel verschil met bv de jaren 80 waar je ze hooguit met een wiel aan de buitenkant even op de buitenste Kernstone zag gaan. Maar toen waren de grenzen duidelijk en werd je wel afgestraft voor erbuiten te gaan. Nu heb ik de indruk dat het niet is van er niet binnen kunnen blijven maar eerder van niet willen. De grenzen van het mogelijke voortdurend af te tasten en opschuiven omdat ze die ruimte nu hebben en in de jaren 80 niet.Mja, dat lees ik overal. Maar je kan dat anders bekijken ook he. Dit zijn idd 20 van de beste piloten ter wereld, en ZELFS ZIJ hebben het moeilijk om in deze bochten tot het uiterste te gaan en EN binnen die lijnen te blijven.
Vooral dit. Stel je zelf eens in hun plaats. Zet je eens in een F1 wagen en probeer die witte lijn eens te zien. Dat is gewoon onmogelijk. Het is dan ook helemaal niet verwonderlijk dat ze enkele millimeters over die witte lijn gaan.een witte lijn die ze passeren aan +300 en ze niet voelen of deftig zien vanuit de cockpit.
chicane gewoon rechtdoor gaan is het circuit niet he, da's echt een andere situatie als 1cm over de witte lijn gaan. waar het gewoon in 90% van de gevallen op neer kwam he, vorig weekend. zelfs als je je verremt en van de baan ging, enkele seconden verloor telde mee voor uw aantal waarschuwingen.
Vooral dit. Stel je zelf eens in hun plaats. Zet je eens in een F1 wagen en probeer die witte lijn eens te zien. Dat is gewoon onmogelijk. Het is dan ook helemaal niet verwonderlijk dat ze enkele millimeters over die witte lijn gaan.
Ik ga hier volledig mee akkoord.Ja kijk, en toch slaagde iedereen erin om te hotlappen tijdens quali (allez, behalve Perez dan), kreeg verre van iedereen een penalty tijdens de race en slaagden de meesten er precies toch ook in om nadat ze de zwartwitte vlag kregen niet meer over de limiet te gaan. Zeker dat laatste geeft ook al aan dat ze het bewust toen tot er een duidelijke straf tegenover staat.
De reden dat Ocon en anderen na de race nog een hele hoop straffen kregen was omdat ze niet wisten tijdens de race dat de FIA het achteraf zou bekijken. Ocon bvb kreeg zwartwit, en hield zich er daarna gewoon aan.
Ze kunnen het goed genoeg, ze flirten gewoon met de limiet zolang ze weten dat er nog geen straf tegenover staat.
Ja kijk, en toch slaagde iedereen erin om te hotlappen tijdens quali (allez, behalve Perez dan), kreeg verre van iedereen een penalty tijdens de race en slaagden de meesten er precies toch ook in om nadat ze de zwartwitte vlag kregen niet meer over de limiet te gaan. Zeker dat laatste geeft ook al aan dat ze het bewust toen tot er een duidelijke straf tegenover staat.
De reden dat Ocon en anderen na de race nog een hele hoop straffen kregen was omdat ze niet wisten tijdens de race dat de FIA het achteraf zou bekijken. Ocon bvb kreeg zwartwit, en hield zich er daarna gewoon aan.
Ze kunnen het goed genoeg, ze flirten gewoon met de limiet zolang ze weten dat er nog geen straf tegenover staat.
De reden dat er niet nog meer penalties zijn gevolgd was omdat de stewards gewoon niet alles hebben kunne reviewen. Er waren 1200 mogelijke overtredingen:;
Er is dus totaal geen definitief zicht op of er na die waarschuwingen plots helemaal clean gereden is.
Due to the influx of reports creating an “unprecedent situation”, the governing body has acknowledged that it was unable to review all potential infringements during the grand prix.
Jij vindt het dus niet vervelend dat een race meer om dit soort zaken kan draaien dan het racen zelf?

Tuurlijk, op een bepaald moment ga je meer tijd verliezen dan de correcte lijn. Maar als je hierdoor op de Apex 10km sneller kan gaan dan iemand die wel tussen de lijnen blijft neemt hem die surplus aan snelheid mee over een recht stuk met een lengte van bijna een km. In het geval van turn 1 ga je dat meer dan goed maken. In turn 10 kan die paar cm ook een aardige surplus aan snelheid geven voor start/finish. Ik ben ook niet naïef dat de teams dat allemaal miniscuul zullen uitrekenen waar ze net moeten zitten om maximale winst te hebben, desnoods hun wagens iets afstellen om dat ook optimaal te kunnen doen en de coureurs kunnen dat mijn ogen meer dan goed genoeg rijden om het allemaal optimaal uit te voeren. F1 is een en al de limieten van het toelaatbare opzoeken, zowel op als off track.maar ook die "je kan bijna de tribune inrijden" vergelijking gaat niet op he, want door die afstand te doen verlies je meer tijd dan je doet.
Omdat ik de indruk heb dat je voorstander bent van een strengere en meer precieze aanpak in deze situatie. En dat zou imo geen oplossing zijn voor volgend jaar als de limits in hun huidige vorm blijven, want er zouden alleen maar meer penalties uitgedeeld moeten worden.Ik heb geen idee waar je die conclusie haalt uit wat ik zeg![]()
Omdat ik de indruk heb dat je voorstander bent van een strengere en meer precieze aanpak in deze situatie.