Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?


  • Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
#DatumTeamChassisFoto's
#12023-01-31HaasVF-23Foto 1 - 2 - 3
#22023-02-03Red Bull RacingRB19Foto 1 - 2
#32023-02-06WilliamsFW45Foto 1 - 2
#42023-02-07Alfa RomeoC43Foto 1 - 2
#52023-02-11Scuderia Alpha TauriAT04Foto 1 - 2
#62023-02-13Aston MartinAMR23Foto 1 - 2
#72023-02-13McLarenMCL60Foto 1 - 2
#82023-02-14FerrariSF-23Foto 1 - 2
#92023-02-15MercedesF1 W14Foto 1 - 2
#102023-02-16AlpineA523Foto 1 - 2

Volgende week donderdag-vrijdag-zaterdag de wintertesten
 
Vorige week dan toch ook maar de (te dure) camping "Yellow" vastgelegd voor ons weekend Spa-Francorchamps. Normaal was vorig seizoen de eerste keer, maar toen waren we te laat voor tickets.
 
Amai net de aston martin gezien, wat een mooie en leuke wagen
2nd. Vorig jaar hadden ze ook een knappe wagen.
De Ferrari komt op de 2de plaats voor mij.

De minst mooie vind ik op dit moment de Alpha Tauri.
Daarna de McLaren. Tijdens hun presentatie was er btw precies niemand enthousiast over de wagen in 't algemeen. I know, 't was allemaal voorbedachte PR-talk. Maar de onvrede leek me van Norris z'n gezicht af te lezen. De verwachtingen werden weer sterk getemperd. En al een deja-vu naar het eerste rampseizoen met Vandoorne: Nu al ontdekte problemen die pas met updates zullen opgelost geraken tegen Race 4.
Of misschien zijn ze daar gewoon eerlijker in dan de andere teams.
 
De Aston Martin is eigenlijk ook wel een speciale geworden tbh. Anders dan andere teams, geniale vondst of een ramp.

aecFMd0.jpg
 
Leuk om te zien dat Aston Martin eens met eigen updates op de proppen komt ipv anderen ter kopiëren. Ze zouden in elk geval ondertussen de recourses er voor moeten hebben.

Er is nog meer nieuws over Aston Martin trouwens. De jonge Stroll is geblesseerd en zal niet deelnemen aan de pre-season tests. Ik lees nergens iets over een vervanger. Zou Alonso 3 dagen gaan rijden ? Of zou Vandoorne een dagje mogen instappen. Hij is toch reserverijder daar hé. Samen met Felipe Drugovich weliswaar, maar ik zou geen rookie in een wagen zetten bij de pre-season tests. Wel indien die rookie dan vaste piloot zou zijn natuurlijk, maar dat is hier niet het geval.

En de McLaren... Tja... Er hing nogal een negatieve sfeer tijdens de launch. Lijkt er op dat Piastri toch beter bij Alpine gebleven was, al is het nog heel vroeg om dat al te concluderen.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat, moest er een piloot van AM of McLaren vervangen moeten worden voor een race, Drugovich voorrang zal krijgen op Stoffel. Kwestie van een jong talent de kans te geven om een F1 race te rijden. Maar nu, bij de pre-season tests, zou ik voor Stoffel gaan. Op het moment is data verzamelen het belangrijkste en daarvoor heb je imo best een ervaren piloot in de wagen zitten.
 
Vandoorne heeft natuurlijk wel Formule E dit weekend. Ik weet wel dat die mannen F1 clausules in hun contracten hebben staan, maar dat gaat dan normaal over invalopdrachten tijdens een raceweekend. Als Drugovich niks anders te doen heeft veronderstel ik dat hij instapt. Al hoop ik ook op Stoffel natuurlijk
 
Heeft ie ooit al met een F1 van de nieuwe generatie gereden? Niet heel simpel mss, maar heeft wel al veel ervaring in de sim van Mercedes natuurlijk.
 
Drugovich vervangt Stroll tijdens de test.
Eigenlijk had ik dit wel verwacht. VD was zoals gemeld, niet echt vrij en Alonso heeft dit niet nodig.

Vandoorne heeft natuurlijk wel Formule E dit weekend. Ik weet wel dat die mannen F1 clausules in hun contracten hebben staan, maar dat gaat dan normaal over invalopdrachten tijdens een raceweekend. Als Drugovich niks anders te doen heeft veronderstel ik dat hij instapt. Al hoop ik ook op Stoffel natuurlijk
Je had dus volkomen gelijk ;)
 
Terug
Bovenaan