Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?


  • Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Hmm, ik zou denken dat als de 2de rijder Verstappen "naar het achterplan duwt", dat die dan nóg beter is. En dan is dat niet bepaald een "risico", imo.
 
Hmm, ik zou denken dat als de 2de rijder Verstappen "naar het achterplan duwt", dat die dan nóg beter is. En dan is dat niet bepaald een "risico", imo.

Maar dat gaan ze nu toch niet riskeren? Met een dominante wagen hebben ze goud in handen om met Max alle records aan diggelen te rijden. Waarom zouden ze dat willen riskeren?

Mocht hun wagen nu niet meer zo dominant zijn en Max begint fouten te maken of is minder gemotiveerd, dan wel natuurlijk. Maar onder de huidige omstandigheden gaan ze nooit een topper aantrekken om er naast te zetten, toch?

Pas op, als daar een Red Bull junior naast komt en die blijkt sneller te zijn, dan kan het wel natuurlijk. Ze gaan wellicht niet willen dat die naar een ander team zou gaan. Maar ik heb geen idee of er een junior aan zit te komen die dat zou kunnen.

Indien ze max dus echt zouden willen uitdagen, zouden ze niet een Perez maar eerder pakweg Leclerc, Norris of zelfs Hamilton aantrekken. En los van het feit of ze dat financieel kunnen, ik zie ze dat echt nooit ofte nimmer doen.
 
Maar dat gaan ze nu toch niet riskeren? Met een dominante wagen hebben ze goud in handen om met Max alle records aan diggelen te rijden. Waarom zouden ze dat willen riskeren?

Omdat het Red Bull Racing Oracle is, en niet Max Verstappen Racing Oracle.
Als ge als team iemand kunt inhuren die béter is dan Verstappen, dan doet ge dat. "Jammer voor uw recordjes Max, maar deze kerel is nóg beter dan u, dus den dezen mag alle recordjes breken."

dat is 0.0 risico voor het team he, ik denk dat Markko en Horner zich geen ene fluit gaan aantrekken van wie nu precies welk persoonlijk record heeft op zo'n moment.
 
Omdat het Red Bull Racing Oracle is, en niet Max Verstappen Racing Oracle.
Als ge als team iemand kunt inhuren die béter is dan Verstappen, dan doet ge dat. "Jammer voor uw recordjes Max, maar deze kerel is nóg beter dan u, dus den dezen mag alle recordjes breken."

dat is 0.0 risico voor het team he, ik denk dat Markko en Horner zich geen ene fluit gaan aantrekken van wie nu precies welk persoonlijk record heeft op zo'n moment.
Daar ben ik het dus niet mee eens.

De persoonlijke records van Schumacher zullen voor altijd onlosmakelijk verbonden zijn met Ferrari. Je kan je zelfs de vraag stellen wie wie daar heeft groot gemaakt.

Dus als Verstappen met Red Bull alle records aan diggelen rijdt, kunnen ze daar nog tientallen jaren later mee uitpakken en gaan ze daar ook heel erg lang om herinnerd worden. Dat speelt bij dat management veel meer dan je denkt.

En je moet ook eerlijk zijn, hoe groot is de kans dat er morgen iemand opstaat die echt zoveel beter is dan de Max van dit moment met de mogelijkheid om echt alle records te pakken? Die kans is als spelen op de loterij imo.
 
Wat een bullshit die penalty van Tsunoda. Wereldvreemde jury. Ik zou appealen.
Echt belachelijk. Doet weer het maximum met die AT en wederom niet beloond.

Het weghalen van de chicane heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen + continue de 3 verschillende banden tegelijk op het circuit maakte het ook heel aangenaam.
 
Webber is ondertussen óók al 10 jaar geleden he.

Neemt niet weg dat ze echt wel kijken naar long term pairings als die gewoon goed zijn?

en het feit dat Ricciardo is opgestapt, heeft toch ook wel te maken met hoe de tragere behandeld wordt. ook al wou Red Bull hem dan houden.

Dat wordt vaak gezegd, maar ik heb het hier ook al vaker gezegd: Ricciardo is daar in interviews al duidelijk over geweest dat het met het favoritisme allemaal wel meeviel (en dat het van buitenaf waarschijnlijk erger lijkt dan het daadwerkelijk was) en dat het vooral andere factoren waren. De twee die vooral worden genoemd zijn dan het verlies van zijn race engineer en vooral de komst van Honda die hij niet zag zitten.

Red Bull is gewoon op zoek naar rijders die rap genoeg zijn om te vechten wanneer de Red Bull er niet bovenuit steekt. Grootste probleem is vooral dat Max een generationeel talent is en er voorlopig niemand te vinden is die min of meer even snel is. Dan is het moeilijk om die te ondersteunen.

Allez, Perez heeft een contract tot eind volgend jaar, wat betekent dat Red Bull alleszins al de intentie heeft om hem 4 jaar te houden. Hoezo, niet long term?
 
Verstappen heer en meester, er valt de komende jaren niets tegen te beginnen. Ik wed dat hij behoorlijk met de handrem op reed zelfs.
Niet vergeten dat hij evengoed de race op de hards had kunnen uitrijden en dan nog meer voorsprong had gehad (geen stop).
Aston Martin stelde teleur, niet hun ideale circuit door afwezigheid van langzame bochten, maar misschien ook wat terrein verloren in de development war. Mercedes knap het 2de team, maar nog veraf en ook misschien wat geflatteerd door de afwezigheid van trage bochten.
 
Toch blij om Mercedes op P2 en 3 te zien, de upgrades halen dus iets uit. Om bij Max zijn RBR te komen is er echter een mirakel nodig denk ik.
 
Toch blij om Mercedes op P2 en 3 te zien, de upgrades halen dus iets uit. Om bij Max zijn RBR te komen is er echter een mirakel nodig denk ik.
Toch nog een paar GP's afwachten, want vorig jaar was Hamilton hier ook heel sterk. Maar hij lijkt toch meer voeling te hebben met de W14 sinds Monaco, dus laat ons hopen dat ze vanaf deze basis eens deftig kunnen komen met upgrades.
 
Zhou zijn neus was toch voor die van Tsunoda in die bocht, zodus is de fout van Tsunoda dan niet terecht afgestraft?
Los van of het volgens de regels een juiste beslissing was vind ik dit gewoon racen. Als daar een muur stond was Zhou allicht nooit daar gaan rijden.
 
Ik denk na Monaco en spain wie de wk gaat winnen.
Zoals marko zei, je moet dringend uit je droom komen! checo!!!
goh, de meesten wisten het al na de wintertests hoor. Zonder problemen rijdt Verstappen gewoon consistent vanvoor, en gaat er nauwelijks een teammate in zijn buurt komen. je kan Checo dat niet verwijten. Reed wel een dikke race, imo.
Zhou zijn neus was toch voor die van Tsunoda in die bocht, zodus is de fout van Tsunoda dan niet terecht afgestraft?
maar Zhou smijt zijn eigen gewoon van de baan. alleja, 't is ook een tactiek om plaatsen te winnen als ge niet voorbij iemand geraakt: gewoon zelf via de "penalty lane" rijden, roepen dat de ander u van de baan gedwongen heeft, en zo 5s penalty aan smeren.
moet ge de rest van de race gewoon binnen de 5s blijven.
 
Dikke race?
Een andere rijder vertrekt achter Perez en eindigt voor Perez in een veel tragere auto...

Hoe kunt ge nu in godsnaam met deze wagen 3 keer van de 7 geen Q3 halen.onbegrijpelijk
 
Perez zou beter helemaal niet aan wereldkampioenschappen en niet aan Verstappen denken. Dat zou veel druk bij hem weghalen.
 
Ik vond het eigenlijk weer geen interessante race ondanks de inhaalacties. Goed dat Mercedes terug wat naar voor kwam, Maar Sainz had hier compleet geen verhaal tegen, dus veel spanning zat er niet in.

Zo ging het bij bijna alle inhaalacties eigenlijk. Voorligger kon nooit écht verdedigen. En als er 1 dat wel deed kreeg hij een penalty.

Een beetje spanning en/of dreiging zou dan van de Astons moeten gekomen zijn, maar die hadden de pace niet. Alonso wou niet eens racen tegen z'n teamgenoot. In eigen land dan nog wel. Ongezien.

Helemaal achteraan was er soms wat deftige strijd te zien tussen Hulkenberg, Zhou en Tsunoda (?). Dat was het dan.

Enige keer dat ik een vorm van emotie voelde was wanneer Russell z'n zweet voor regen hield. Made me chuckle.

Canada is normaal wel wat leuker. Laat het ons hopen.
 
Dikke race?
Een andere rijder vertrekt achter Perez en eindigt voor Perez in een veel tragere auto...

Ik wijt het onder andere aan foute banden. Alleen al door de betere tractie van de softs kon Russell bij de start voorbij Perez, die met de mediums minder tractie had om goed te starten EN om veel soft runners snel in te halen.
 
Terug
Bovenaan