FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens Brundle en Crofty heeft het te maken met de '10 car lengths' regel die niet gerespecteerd was, en dat ze wachten met een beslissing tot na de race omdat ze misschien eerst nog in discussie willen gaan met Perez.
 
Ik vermoed dat hij daar niet naast de SC mocht gaan rijden
Bevestigd op f1.com nu:
“Perez would however find himself under investigation for passing the Safety Car just before the second restart – the summons coming after the race.”
 
Bevestigd op f1.com nu:
“Perez would however find himself under investigation for passing the Safety Car just before the second restart – the summons coming after the race.”
In dat geval snap ik ook niet waarom ze wachten... Vooral het feit dat de podiumceremonie enzo al achter de rug is.
 
Although the track was wet in parts, we do not accept that the conditions were such as to make it impossible or dangerous for PER to have maintained the required less than 10 car length gap. Nevertheless, we took into account the wet conditions and the difficulties highlighted by PER as mitigatory circumstances for this incident and, accordingly, determine that a reprimand ought to be imposed.

allez, de stewards zijn weer een baken van vertrouwen

"wij vonden dat de natte baan geen excuus is, maar we aanvaarden het excuus van Perez dat de baan nat was" :laugh:
 
allez, de stewards zijn weer een baken van vertrouwen

"wij vonden dat de natte baan geen excuus is, maar we aanvaarden het excuus van Perez dat de baan nat was" :laugh:
Seriously ???

Heb net de race ook pas gezien.
Gewoon serieuze vraag nu:
Dat geval met Verstappen en Norris onder (V)SC is dat ooit in twijfel getrokken?
Kon uit beelden niet uitmaken dat hij er voorbij was,maar was toch nog op moment dat niet ingehaald mocht worden?
Nooit melding gezien van Under Investigation ofzo,terwijl er soms voor futiliteiten wel dat bericht verschijnt.
Waarschijnlijk zal hij er niet aan voorbij geweest zijn,maar toch....

Edit:Verstappen heeft echt wel car control,weinig die dat hebben :bow:
 
Was wel heel mooi om te zien van in de tribune. Die reacties bij een geslaagde overtake of op momenten als Hamilton dat de kant in reed of Verstappen zijn mislukte overtake op Norris. Ook telkens mooi applaus uit respect bij bv. Alonso of Yuki die uitvielen.

Voordien massaal schuilen onder een afdak voor de regen met desondanks iedereen wel in een goede stemming. Wel grappig om sommige pre-race comments hier te lezen alla Spa 2.0, want ter plaatse konden we zien dat de regen kortstondig ging zijn en er geen andere regen meer zou komen. Heel typisch tropische regenbui. Het had wel onmogelijk geweest om te starten tijdens de regen zelf, het was echt een zondvloed en zelfs 20 meter van de rand van het afdak werden we nat van de regen dat horizontaal binnen waaide…

Nadien een deel van track afgewandeld en er waren een paar plekken waar het echt nog over de hele breedte vochtig was, en veel plekken met plassen aan de kant. Moet toch wel tricky geweest zijn op slicks op die plaatsen :shutup:
 
Mijn zoon is een grote F1- en Norrisfan. Hij zou dolgraag Spa-Franchorchamps eens live meemaken. Na de boot wat afgehouden te hebben, overweeg ik nu toch eens met hem te gaan. Het is misschien de laatste kans in Franchorchamps.

Enige tips wat soort tickets ik zou kopen? Is brons een goeie optie of toch beter een vaste zitplaats? Zijn andere opties zoals 'Speed Corner' interessant? Tickets kopen op de officiële site of (afwachten) en ergens anders kopen?
 
Mijn zoon is een grote F1- en Norrisfan. Hij zou dolgraag Spa-Franchorchamps eens live meemaken. Na de boot wat afgehouden te hebben, overweeg ik nu toch eens met hem te gaan. Het is misschien de laatste kans in Franchorchamps.

Enige tips wat soort tickets ik zou kopen? Is brons een goeie optie of toch beter een vaste zitplaats? Zijn andere opties zoals 'Speed Corner' interessant? Tickets kopen op de officiële site of (afwachten) en ergens anders kopen?
Hoe oud is hij? Ik ben dit jaar voor het eerst geweest met bronze tickets op zaterdag en ik vond het toch moeilijk om een goede plaats te vinden. Dan had ik eens een goede plaats en als ze voorbijrijden staat iedereen plots recht 🤦 Op zondag zal dit nog heel wat erger zijn uiteraard.. Als het toch maar eenmalig is zou ik met een kind voor een tribune kiezen. De tickets zal je moeilijk ergens goedkoper vinden tenzij tickets voor vrijdag of zaterdag via vakantieveilingen bvb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan