FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begreep van Marc priestley dat de coureur vaak niet op voorhand weet hoeveel brandstof ze meehebben, en al zeker niet in natte condities.
Maar da's dan toch raar? Als je als piloot weet dat je niet na de normale 1+2 ronden binnen gaat komen, en zelfs de hele sessie op de baan gaat blijven, dat je dat niet eens vraagt? Je weet toch wat het plan is?
Nu ge het zegt ben ik eens gaan zoeken. En Idd, die samenvattingen staan op F1tv. Maar ergens helemaal onderaan of als je zoekt. Ik heb nog nooit zo'n samenvatting zien opduiken tussen de nieuwe video's alleszins.

Zonder live coverage is zoiets gedoemd om te vergaan eigenlijk. Het enige dat ik van de W-series heb gezien is wanneer ze eens een piloot uitnodigen in de F1-shows. Zoals gisteren Kimilainen. En Chadwick hebben ze ook al vaak uitgenodigd.
Gisteren na Q nog Naomi Schiff, ook nog W-series gereden



En Russel start van de pits.
 
Maar da's dan toch raar? Als je als piloot weet dat je niet na de normale 1+2 ronden binnen gaat komen, en zelfs de hele sessie op de baan gaat blijven, dat je dat niet eens vraagt? Je weet toch wat het plan is?

Hij kreeg duidelijke info van de pitwall dat hij nog twee flying laps kon doen wat dus niet waar bleek te zijn.
 
Hoe je de kwestie ivm vrouwen hun kansen in F1 draait of keert, het grootste probleem van FW is toch vooral dat 1 vrouw daar alles wint, en als zij het vroeger opnam tegen een grid vol mannen, bengelde ze ergens achteraan...
Ik vind het zo'n geforceerd gedoe soms. Als er morgen ineens een vrouw opduikt die razendsnel is, en dankzij talent in F1 geraakt, dan juich ik dat met plezier toe, maar dat zit er voorlopig niet in.
 
met de track evolution van gisteren, gaat er gewoon geen race zijn. ik zie ze niet om 2u lokale tijd nog vertrekken.


Hij kreeg duidelijke info van de pitwall dat hij nog twee flying laps kon doen wat dus niet waar bleek te zijn.
van die transcript lijkt het wel of Lambiase niet weet wat hij moet doen, de hele sessie... maar dan nog moet hij zelf toch kunnen inschatten wat het plan is, en hoever hij zit?
Hoe je de kwestie ivm vrouwen hun kansen in F1 draait of keert, het grootste probleem van FW is toch vooral dat 1 vrouw daar alles wint
tjah, in F1 wint 1 man alles.
en da's razend populair.
 
van die transcript lijkt het wel of Lambiase niet weet wat hij moet doen, de hele sessie... maar dan nog moet hij zelf toch kunnen inschatten wat het plan is, en hoever hij zit?
Ik ben vrij zeker van dat de huidige generatie vooral rekent op de pitwall voor zaken in zake van benzineverbruik. Zeker tijdens kwalificatie met veranderende omstandigheden.

Had Vettel dan zelf maatregelen moeten nemen om zeker van te zijn hij genoeg benzine had na 2021 Hongarije? Ik vind het daar ook de verantwoordelijkheid van de pitwall om in te grijpen en om juiste info te geven. Je rekent op de pitwall voor correcte en tijdige info. Als je daar ook al aan moet twijfelen, dan is er iets substantieel mis aan je team.

Het is geen vraag waar de rijder input moet geven. "Hoeveel laps kan ik met mijn benzinetank rijden?" De pitwall heeft alle info hierover. Dan moet de rijder toch die beslissing kunnen uitbesteden aan de pitwall.
Anders, waarom heb je dan nog personeel aan de pitwall. :p
 
W series is spec, en daarmee zijn we uitgepraat he.
alsof Verstappen en Red Bull niet 50% zouden winnen wat er te winnen valt als F1 "spec" zou zijn. enkel de wagen is dan hetzelfde he. en vorig jaar pakte hij de titel met een wagen die (gemiddeld gesproken over het seizoen) even goed was als de Merc.
 
Hoe je de kwestie ivm vrouwen hun kansen in F1 draait of keert, het grootste probleem van FW is toch vooral dat 1 vrouw daar alles wint, en als zij het vroeger opnam tegen een grid vol mannen, bengelde ze ergens achteraan...
Ik vind het zo'n geforceerd gedoe soms. Als er morgen ineens een vrouw opduikt die razendsnel is, en dankzij talent in F1 geraakt, dan juich ik dat met plezier toe, maar dat zit er voorlopig niet in.
Tja in tennis en meeste andere sporten heb je een mannencircuit en vrouwencircuit. Maar het gaat ook niet zo zijn dat als de nr 1 bij de vrouwen in het tennis alle mannen naar huis gaat spelen. In autosport een dubbel opzetten voor vrouwen/mannen te scheiden is gewoon niet te doen. En om ze op eenzelfde baan/klasse te laten rijden en eventueel te verdelen in een mannen/vrouwen klassement is ook niet mogelijk want je gaat te weinig vrouwen hebben en de verschillen gaan iets te pijnlijk groot zijn.
 
Verstappen doet toch soms te vaak alsof hij op de PS bezig is en er een reset knop is als hij aan het kegelen gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan