FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe oud is hij? Ik ben dit jaar voor het eerst geweest met bronze tickets op zaterdag en ik vond het toch moeilijk om een goede plaats te vinden. Dan had ik eens een goede plaats en als ze voorbijrijden staat iedereen plots recht 🤦 Op zondag zal dit nog heel wat erger zijn uiteraard.. Als het toch maar eenmalig is zou ik met een kind voor een tribune kiezen. De tickets zal je moeilijk ergens goedkoper vinden tenzij tickets voor vrijdag of zaterdag via vakantieveilingen bvb.
Hij is dan 14 en niet van de grootste, net zoals ik.
 
Wij hadden een deftig plaatske dit jaar op zaterdag (Brons, in bocht 9, kijkend richting Rivage), maar we waren wel vroeg gegaan en hadden ons wel goed voorzien met stoeltjes enzo. Jaren terug een paar keer geweest en toen zaten we op de Kemmel straight (ook brons), maar als't regent (en dat wil het al eens doen in Spa) werd die berm gewoon een modderglijbaan, en het interessantste stuk op't einde naar les Combes toe is direct vol.
Als het echt zo'n one time thing is en ge kunt er wat budget voor vrijmaken (want het is wel duur) zou ik toch ook voor een tribune gaan. Geen last met plaats vinden (en dus heel vroeg komen) /plaats houden, de zitjes zijn relatief comfortabel vergeleken met gewoon in't gras zitten en ik denk dat de meeste tribunes sowieso een scherm hebben wat ook een grote plus is om de race deftig te volgen. Qua beleving van de race zelf is er niet veel verschil, maar wel in algemeen comfort en gemak. Je moet bv ook niet je een weg banen door het volk als je eens naar de WC moet of iets wil halen om te eten/drinken. Mocht ik het geld hebben zou ik die nieuwe tribune aan Radillion kiezen denk ik, van daar zie je echt een groot en cool stuk.
 
Wij hadden een deftig plaatske dit jaar op zaterdag (Brons, in bocht 9, kijkend richting Rivage), maar we waren wel vroeg gegaan en hadden ons wel goed voorzien met stoeltjes enzo. Jaren terug een paar keer geweest en toen zaten we op de Kemmel straight (ook brons), maar als't regent (en dat wil het al eens doen in Spa) werd die berm gewoon een modderglijbaan, en het interessantste stuk op't einde naar les Combes toe is direct vol.
Als het echt zo'n one time thing is en ge kunt er wat budget voor vrijmaken (want het is wel duur) zou ik toch ook voor een tribune gaan. Geen last met plaats vinden (en dus heel vroeg komen) /plaats houden, de zitjes zijn relatief comfortabel vergeleken met gewoon in't gras zitten en ik denk dat de meeste tribunes sowieso een scherm hebben wat ook een grote plus is om de race deftig te volgen. Qua beleving van de race zelf is er niet veel verschil, maar wel in algemeen comfort en gemak. Je moet bv ook niet je een weg banen door het volk als je eens naar de WC moet of iets wil halen om te eten/drinken. Mocht ik het geld hebben zou ik die nieuwe tribune aan Radillion kiezen denk ik, van daar zie je echt een groot en cool stuk.
Misschien moet ik hem laten kiezen tussen zondag op de tribune of heel het weekend brons. Zijn die oefenritten boeiend om naar te kijken?
Eventueel tips om te overnachten? Ik dacht de formule 'park + bike' te doen.
 
730€ balletjes voor een (gold) tribuneplaats F1 Francorchamp 2023, klopt dat? Of lees ik dat verkeerd. Goedkoop is dat niet .. :tongue:
 
730€ balletjes voor een (gold) tribuneplaats F1 Francorchamp 2023, klopt dat? Of lees ik dat verkeerd. Goedkoop is dat niet .. :tongue:
Nee,
Op de officiële ticket site kost een gold
Tussen 515 en 795 voor een weekend.

Als ik kijk, de gold grand stand pits is 610, aantal jaren geleden was dit nog 550.

(Die 795 is wel incl lunch en parking blijkbaar)
 
Dus, Vettel op pensioen, Latifi out, Ricciardo wsl ook.
Piastri en De Vries in.
Blijft nog een zitje bij Haas en eentje bij Williams over.
Schumacher zal wsl bij Haas blijven, aankondiging binnen 2 weken in Austin :)
Ric naar Williams? vermoed van niet, wsl reserve rol bij Merc.
Blijft wel weinig opties over voor Williams, Sargeant,Doohan? of Drugovich? heeft immers F2 gewonnen dit jaar
 
ik ben niet zo zeker dat Schumacher gaat blijven. eerder deze week was hij nog aan't zeggen dat ze niet alleen naar zijn resultaten zouden mogen kijken, maar heeft dit weekend toch alweer een auto vernield.
 
Het was weer een spannende kwalificatie. Verstappen nipt gewonnen voor Leclerc en Sainz. De Alpines doen precies ook goed mee dit weekend.

Ik ben wel benieuwd wat ze met Verstappen zijn actie gaan doen. Hij reed bijna Norris van de baan bij het opwarmen van de banden. Geen idee wat de straffen zijn. Voor mij moeten ze zijn pole niet afnemen, maar ze kunnen dat toch moeilijk zo laten. Als Latifi dat zou doen roept iedereen dat het ne gevaarlijke zot is die niet in de F1 thuis hoort, maar zo zie je maar dat het de beste ook kan overkomen.
 
blijkbaar zijn daar geen straffen voor: enkel een waarschuwing.
tjah, als hij iemand anders is, krijgt die een grid straf en strafpunten, maar goed.
 
Zie het maneuver nu pas. Hoe kunnen daar zelfs geen straffen voor zijn? Levensgevaarlijk gewoon. Bij een andere rijder is dat inderdaad gewoon altijd een serieuze gridstraf. Echt vreemd dit.

maar zo zie je maar dat het de beste ook kan overkomen.

Elke mens kan eens niet opletten natuurlijk. Ook Max. Neemt niet weg dat hij gewoon gestraft zou moeten worden hiervoor.
 
Ach ja, Honda.. Japan.. make the math

Geef die gewoon een straf, realiteit is dat Verstappen nog steeds iedereen gaat afdrogen morgen, ook al start ie pas 5de of 10de
 
blijkbaar zijn daar geen straffen voor: enkel een waarschuwing.
tjah, als hij iemand anders is, krijgt die een grid straf en strafpunten, maar goed.
Ze hebben hem inderdaad een waarschuwing gegeven, omdat ze dat in het verleden bij anderen ook doen gewoonlijk.

Er was trouwens nog een verzachtende omstandigheid vond ik. Norris zat zelf in een opwarmronde, dus die was waarschijnlijk al een tijdje aan het weaven in Verstappen zijn spiegels. Plots leek Norris te besluiten dat Verstappen toch te traag ging, en besloot hij in te halen. Verstappen was dus volgens mij ook terecht niet gewaarschuwd voor een snellere auto achter hem. Al heb ik de radio niet gehoord en kan ik het mis hebben.
 
blijkbaar zijn daar geen straffen voor: enkel een waarschuwing.
tjah, als hij iemand anders is, krijgt die een grid straf en strafpunten, maar goed.

Zie het maneuver nu pas. Hoe kunnen daar zelfs geen straffen voor zijn? Levensgevaarlijk gewoon. Bij een andere rijder is dat inderdaad gewoon altijd een serieuze gridstraf. Echt vreemd dit.



Elke mens kan eens niet opletten natuurlijk. Ook Max. Neemt niet weg dat hij gewoon gestraft zou moeten worden hiervoor.

Ach ja, Honda.. Japan.. make the math

Geef die gewoon een straf, realiteit is dat Verstappen nog steeds iedereen gaat afdrogen morgen, ook al start ie pas 5de of 10de

Max is gestraft met een reprimande, wat in lijn ligt met vroegere gevallen.

Voorbeeldje is Hamilton in Brazilië 2018.

Dus nee, "als hij iemand anders is" krijgt die geen zwaardere straf.
 
Max is gestraft met een reprimande, wat in lijn ligt met vroegere gevallen.

Voorbeeldje is Hamilton in Brazilië 2018.

Dus nee, "als hij iemand anders is" krijgt die geen zwaardere straf.

Ja kom, maak je mij echt niet wijs dat als Latifi dat doet dat die daar gewoon mee wegkomt.

Klopt van Hamilton, en waarschijnlijk nog een paar, maar ooit ga je dat moeten breken hé. Dit is gewoon gevaarlijk, en er zouden straffen voor moeten volgen. Je kan moeilijk 20 jaar doorgaan met waarschuwingen uitdelen omdat er een precedent is.
 
Geef dan een voorbeeld van in het verleden van iemand die een zwaardere straf kreeg dan een reprimande he.

Nee, want die dingen komen gewoon niet vaak voor. Ik geloof oprecht niet dat als een "mindere" rijder dat doet dat die daar mee wegkomt, absoluut niet.

En nog eens, het is niet eens relevant zolang het niet dit seizoen gebeurd is. Ooit moeit je dat veranderen of iemand moet mij uitleggen waarom dit niet gevaarlijk is.
 
Nee, want die dingen komen gewoon niet vaak voor.

Natuurlijk komt dat nog wel voor, alleen komt dat enorm in de spotlights wanneer het bij toprijders gebeurt en herinnert iedereen zich enkel die momenten en niet wanneer het om de anderen gaat.

En nog eens, het is niet eens relevant zolang het niet dit seizoen gebeurd is. Ooit moeit je dat veranderen of iemand moet mij uitleggen waarom dit niet gevaarlijk is.

Wanneer je uitspraken doet als "als het iemand anders was geweest..." dan zijn eerdere voorbeelden uiteraard wel relevant.

En natuurlijk was dit een gevaarlijk moment, maar sommige situaties gebeuren nu eenmaal.
Dit was gewoon een kaksituatie. Beiden zitten in een outlap dus het is niet dat Max "wist" dat er een rijder op een hot lap achter hem zat die hij moest gaan doorlaten. Norris komt aan 250 uit een blinde bocht, Max rijdt traag zoals dat best wel gebruikelijk is, wanneer hij Norris ziet komen aan 150km/u rapper probeert hij zich uit de voeten te maken maar heeft niet de grip om stevig te accelereren.

Kan je nooit helemaal vermijden en dat is ook waarom je hiervoor geen grid drop krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan