FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijkt er iemand naar play sports?

Dieje Bas Leinders ook vandaag:

* Niet begrijpen waarom Verstappen en de ferrari rijders maar 1 run doen in Q2, dat ze minder feeling dan gaan hebben in hun Q3 run dan de rest. Een setje soft banden uitsparen doet daar precies geen belleke rinkelen.

* Verstappen doet een hand gebaar naar Norris in Q3.(verontschuldiging) Bas Leinders: Ja wat we nu zien moet vooraf gegaan zijn aan het incident *facepalm

Vorige week ook Gert Vermersch. Norris gaat een pitstop maken onder SC. “oeioei die gaat plekken verliezen” Behoudt zijn positie met ruime marge. En stoeft vaak dat em al 40j Formule 1 volgt -.-

Wel geen slecht woord over de F1 podcast met Sam Dejonghe en die presentator. Dat mag ook gezegd worden :p
 
Max is gestraft met een reprimande, wat in lijn ligt met vroegere gevallen.

Voorbeeldje is Hamilton in Brazilië 2018.

Dus nee, "als hij iemand anders is" krijgt die geen zwaardere straf.
Hamilton was in die periode voor FIA hetzelfde als wat Max is nu. Toen kon je ook gezegd hebben "als hij iemand anders is, krijgt hij een zwaardere straf".

da's trouwens iets waar de "minderen" toen ook al over klaagden: dat ze anders beoordeeld worden als de posterboys.
 
Vandoorne over De Vries zijn zitje
Ik geloof dat die twee 3 jaar lang, serieus veel lol / fun gemaakt hebben samen, ze kwamen altijd wel goed overeen. Ze spreken natuurlijk ook dezelfde taal. :tongue:

Wat gaat VD zelf doen? Is zijn FE contract voor volgend jaar al definitief getekend?

Dus, Vettel op pensioen, Latifi out, Ricciardo wsl ook.
Dat is ondertussen bevestigd. Ricciardo heeft bedankt voor een zitje volgend jaar.

Blijft wel weinig opties over voor Williams, Sargeant,Doohan? of Drugovich? heeft immers F2 gewonnen dit jaar
Vandoorne? Ik denk dat Stoffel daar zelf niet veel zin in heeft, maar je weet maar nooit. :fingerguns_r:
 
Laatst bewerkt:
Hamilton was in die periode voor FIA hetzelfde als wat Max is nu. Toen kon je ook gezegd hebben "als hij iemand anders is, krijgt hij een zwaardere straf".

da's trouwens iets waar de "minderen" toen ook al over klaagden: dat ze anders beoordeeld worden als de posterboys.

Wel, geef 1 voorbeeld van een andere behandeling in een gelijkaardig geval. Dan kunnen we die mening gewicht geven. Anders is het toch een hoop gewauwel in de lucht?
 
90% kans op regen morgen, om het over iets belangrijks te hebben.
Hopelijk geen rode vlag tot ze op intermediates starten, Suzuka in de regen is :love2:
 
Nee, want die dingen komen gewoon niet vaak voor. Ik geloof oprecht niet dat als een "mindere" rijder dat doet dat die daar mee wegkomt, absoluut niet.

En nog eens, het is niet eens relevant zolang het niet dit seizoen gebeurd is. Ooit moeit je dat veranderen of iemand moet mij uitleggen waarom dit niet gevaarlijk is.

Natuurlijk komt dat nog wel voor, alleen komt dat enorm in de spotlights wanneer het bij toprijders gebeurt en herinnert iedereen zich enkel die momenten en niet wanneer het om de anderen gaat.



Wanneer je uitspraken doet als "als het iemand anders was geweest..." dan zijn eerdere voorbeelden uiteraard wel relevant.

En natuurlijk was dit een gevaarlijk moment, maar sommige situaties gebeuren nu eenmaal.
Dit was gewoon een kaksituatie. Beiden zitten in een outlap dus het is niet dat Max "wist" dat er een rijder op een hot lap achter hem zat die hij moest gaan doorlaten. Norris komt aan 250 uit een blinde bocht, Max rijdt traag zoals dat best wel gebruikelijk is, wanneer hij Norris ziet komen aan 150km/u rapper probeert hij zich uit de voeten te maken maar heeft niet de grip om stevig te accelereren.

Kan je nooit helemaal vermijden en dat is ook waarom je hiervoor geen grid drop krijgt.

+ Idem wat Verstappen zelf zei nadien: hij wou versnellen toen hij Norris zag komen maar had geen grip en daardoor snapte zijn auto naar links. Was geen bedoelde beweging.

Perez zei na Singapore dat mensen soms niet begrijpen hoe makkelijk het is om een fout te maken en hoe moeilijk het is om feilloos een hele race uit te rijden. Lijkt me hier ook van toepassing.

(Mijn initiële reactie was ook “wat doet die nu?”)
 
Ale dankzij Carlos Sainz dan maar voor al het volk daar toe komt naar de bakker geweest. Het vrouwke en de kindjes zullen ook content zijn dat ik zo vroeg uit mijn nest was. 😄
 
Ideetje voor een volgend circuit: misschien het helemaal overdekken? Wat een klucht is deze sport geworden seg, elke keer als het (wat) regent wordt de race stilgelegd. De mannen verdienen massa’s geld, de FIA ook. Er mag toch op tenminste wat risico aanwezig zijn en spektakel te zien zijn! Echt een schande imo.
 
Denk dat het vooral de zichtbaarheid is. Auto's zorgen voor ongelooflijk veel spray. Als je kijkt hoe het al was bij de formatie ronde. Zouden ze niet beter de achterwielen inbouwen zodat er daar wat minder water opgeworpen wordt? Van de voorwielen zal ook nog wel spray komen maar wil het nog iets of wat open wheel houden 😄

Edit: daar gaan we weer. Als ze op dit tempo verder doen gaan de vrouw en kindjes een 7-gangen menu als ontbijt krijgen 🤣
 
Maar wel allemaal op inters starten.
Dan is het toch niet zo erg.

Al chance dag ik mijn wekker niet had gezet.
 
Spa vibes.

En idd, waarom allemaal op inters gestart?

Ik vroeg me al af waarom Gasly zo kwaad was. Echt zware fout van de Race Director.
 
Alsof ze in Japan nog niets geleerd hebben met die dingen...

Ganse veld is daar achter SC gepasseerd. Die gingen natuurlijk iets trager dan Gasly die wou aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan