FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
't Was dan ook onhoudbaar geworden. Aangezien nu al 3 piloten meer uit die Williams hebben kunne halen dan hij.

Wel minder kans op crashes die een hele race kunnen overhoop gooien natuurlijk :unsure:
 
Zo stil hier? Tis race weekend eh mannekes! :love:

Vreemd genoeg is Singapore 1 van mijn favo stratencircuits. Hangt ook zo'n speciaal sfeertje rond, s'avonds onder de lichten. I LIKE

 
ik weet niet wat daar vreemd aan is? 't is gewoon een zalig circuit. beste nieuwe circuit van de afgelopen 20 jaar, imo.

(maar ik haat het in de F1 games)
 
Amai, tis hier nog niet eens gepost maar 2 teams zouden dus de budget cap overschreden hebben, waarvan 1 significant: Aston Martin en jawel, Red Bull. Momenteel is t nog pure speculatie maar volgens AMuS en Gazetta zijn het deze 2 teams, waarbij ook nog een 3e team zou zijn die er over is gegaan. Komende week komt de FIA met de financiële rapporten.
 
Live aanwezig in Singapore :coolbrows:


57-BE6-A60-62-AD-4-A19-B588-634-BEABFDC0-C.jpg
 
Amai, tis hier nog niet eens gepost maar 2 teams zouden dus de budget cap overschreden hebben, waarvan 1 significant: Aston Martin en jawel, Red Bull. Momenteel is t nog pure speculatie maar volgens AMuS en Gazetta zijn het deze 2 teams, waarbij ook nog een 3e team zou zijn die er over is gegaan. Komende week komt de FIA met de financiële rapporten.
Nu al? We zijn nog maar in september. :eek:

Het was te verwachten dat het ging gebeuren, want zowat alle teams zijn al een gans jaar aan het zagen over inflatie en over hoeveel man ze moeten ontslaan om niet over de budget cap te gaan.

Ik kan mij precies maar 2 teambazen herinneren die gezegd hebben dat er geen probleem is, en dat de rest maar een deftige planning moest maken: Szafnauer van Alpine en Steiner van Haas. Ik vond ze toen al gelijk hebben, en ik zie eigenlijk niet in hoe een andere straf dan diskwalificatie eerlijk kan zijn. Al zou dat nefast zijn voor het kampioenschap, want er gaan nog teams komen die over de cap gaan.

Van de andere kant zou het ergens hilarisch zijn als iedereen buiten Alpine en Haas gediskwalificeerd worden, vooral omdat dat voor Haas zou kunnen betekenen dat ze volgend jaar effectief meer budget hebben, door het hogere prijzengeld dat ze dan krijgen. Alpine zit al wel aan de cap denk ik, dus hun budget zou gewoon gelijk blijven. Al moet Renault dan minder bijpassen.
 
ik vind dat toch allemaal maar raar weer.
we hebben vorig jaar al zo'n controversiele conclusie van het kampioenschap gekregen, en nu zou het dus illegaal zijn. Red Bull is genoemd, maar Mercedes zal in die strijd er ook wel over gegaan zijn. en daar doen ze dus een bijna een jaar over om er op uit te komen? wordt dat niet strikter opgevolgd?

en wat gaan ze doen? enkel de constructeurs straffen, en de piloten hun punten laten behouden die ze met illegale wagens hebben verzameld?
 
ik vind dat toch allemaal maar raar weer.
we hebben vorig jaar al zo'n controversiele conclusie van het kampioenschap gekregen, en nu zou het dus illegaal zijn. Red Bull is genoemd, maar Mercedes zal in die strijd er ook wel over gegaan zijn. en daar doen ze dus een bijna een jaar over om er op uit te komen? wordt dat niet strikter opgevolgd?

en wat gaan ze doen? enkel de constructeurs straffen, en de piloten hun punten laten behouden die ze met illegale wagens hebben verzameld?
Ik heb daar altijd heel grote vraagtekens bij gehad.
Hoe kunt ge dat nu in godsnaam opvolgen bij bedrijven als Mercedes, Ferrari, en blijkbaar RedBull...


Er bestaan zoveel boekhoudkundige trukken.
Het is wel Ferrari en Mercedes die aan de alarmbel hebben getrokken blijkbaar. Ook voor dit jaar zien die met wat voor updates RedBull komt aandraven waarvan zij zoiets hebben : dat kan toch nooit voor dat bedrag
 
Ik heb daar altijd heel grote vraagtekens bij gehad.
Hoe kunt ge dat nu in godsnaam opvolgen bij bedrijven als Mercedes, Ferrari, en blijkbaar RedBull...


Er bestaan zoveel boekhoudkundige trukken.
Het is wel Ferrari en Mercedes die aan de alarmbel hebben getrokken blijkbaar. Ook voor dit jaar zien die met wat voor updates RedBull komt aandraven waarvan zij zoiets hebben : dat kan toch nooit voor dat bedrag
Dat zou natuurlijk de reden kunnen zijn waarom ze dat nu pas ontdekken: eerst moest de FIA de boekhoudkundige knoop ontwarren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan