FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik bedoel ook niet 5 extra ronden.
Stel dat een race uit 70 laps bestaat... In lap 62 komt de safety car buiten, en op lap 65 blijken de brokstukken nog niet opgeruimd te zijn. Neutraliseer de race dan met een rode vlag, en laat hen nog lap 66 tot 70 uitrijden als alles terug in orde is.
Of: Als in lap 68 een incident gebeurt, leg de race dan direct stil en laat de laatste 2 laps uitrijden als de baan vrij is.
 
Verschil was 22sec dus zou effectief nog steeds achter Verstappen hebben gezeten.

Maar daarnaast, wat een belachelijk einde van die GP. Wat een gepruts van die wedstrijdleiding zeg. Het duurde eerst en vooral al veel te lang eer die SC buiten was, dan duurde het nog eens veel te lang eer die voor Verstappen zat (waarom timen ze dat niet beter en laten ze die niet vlak voor Verstappen buiten komen) en dan duurde het nog eens veel te lang om die McLaren daar weg te halen. Wat een gepruts en anticlimax zeg.

Wow,hoe kan die van ongeveer 16-17 seconden naar 22 seconden gegaan zijn?
Begrijp dat toch niet altijd hoor.Die delta's kloppen dus toch ook niet altijd?


Verstappen was net Pit Entry voorbij toen ze Safety Car lieten uitrijden,dan nog eens pitstop van Max waardoor het nog eens wat extra tijd kostte om hem achter SC te krijgen.
Had idd beter getimed mogen zijn,ronde vroeger en we hadden nog kunne racen de laatste ronde.
 
Ik bedoel ook niet 5 extra ronden.
Stel dat een race uit 70 laps bestaat... In lap 62 komt de safety car buiten, en op lap 65 blijken de brokstukken nog niet opgeruimd te zijn. Neutraliseer de race dan met een rode vlag, en laat hen nog lap 66 tot 70 uitrijden als alles terug in orde is.
Of: Als in lap 68 een incident gebeurt, leg de race dan direct stil en laat de laatste 2 laps uitrijden als de baan vrij is.
Tja dan krijg je het zelfde als op GP abu waar max op 1 ronde via via nog het wk binnen.
 
Tja dan krijg je het zelfde als op GP abu waar max op 1 ronde via via nog het wk binnen.
Dat is volledig naast de kwestie. In zo'n situaties zou de uitkomst niet in handen mogen liggen van de wedstrijdleiding. Achter een SC finishen is de grootste anticlimax die er is in F1, en wanneer ze terug mogen vertrekken is grotendeels (afhankelijk van de marshalls) een beslissing van de race director. Al die zever voorkom je door SC situaties in de laatste 5 laps gewoon rechtlijnig te vervangen door een rode vlag.
 
hmm, in principe kan Max volgende GP in Singapore de titel al binnenhalen. (dan moet hij winnen en de snelste ronde halen, en moet Leclerc vrij laag eindigen).

daar zit je dan met je 23+ GP's: zijn er 5 nutteloze bij.
 
Ferrari verkloot het weer zelf door Leclerc te vroeg te pitten (ondanks VSC). Leclerc was wel traag op de softs nadien dus misschien was het wel sowieso voor Verstappen vandaag.

Finish achter de safety car. Wat een farse.
Ik denk niet dat Ferrari iets verkloot heeft, Verstappen was volgens mij gewoon sowieso te snel.
En driver of the day ook nog..
Hoort gewoon in F1 thuis, samen met nog een handvol FE piloten waarschijnlijk.
Het zegt misschien nog meer over de Williams en het niveau van Albon... (over Latifi hoeven we niks te zeggen natuurlijk).
FE is toch geen graadmeter qua klassement?
Dat is gewoon elke week een loterij van botsauto’s
Dat is toch al veel verbeterd over de jaren heen. Geef het nog eens een kans zou ik zeggen ;)
Van mij mogen ze gerust elke safety car vanaf 5 ronden voor het einde automatisch laten overgaan naar een rode vlag, dan heb je dit soort anticlimaxen niet.
Het gaat toch enkel om de veiligheid en niet om het spektakel in dit soort gevallen? Voor de paar keer dat een race eindigt onder safety car hoef je toch niet plots regels te gaan veranderen...
 
Tja dan krijg je het zelfde als op GP abu waar max op 1 ronde via via nog het wk binnen.
Neen, want een rode vlag daar had ervoor gezorgd dat iedereen naar de softs kon. Dan maak je er tenminste nog een faire paar laatste laps van.
Zelfde hier, als ze toch naar rood gaan, mag iedereen banden wisselen.

Nu, de rode vlag dient voor situaties waar er echt gevaar (zelfs achter SC). Dat was hier natuurlijk niet echt het geval, dus ik snap het finishen achter de SC wel.
 
Ff iets anders, hoe waarschijnlijk is t dat spa volgend jaar in t laatste weekend van juli valt? wordt getipt door vele sites maar niks is zeker tot de aankonding er is. Wil de stijgende prijzen voor zijn en nu al iets boeken in spa 😝
 
Boek sowieso iets. Is het geen GP dan kan je wel naar de 24u want daar gaan ze ook een oplossing voor moeten vinden als ze het laatste weekend van Juli willen
 
Ff iets anders, hoe waarschijnlijk is t dat spa volgend jaar in t laatste weekend van juli valt? wordt getipt door vele sites maar niks is zeker tot de aankonding er is. Wil de stijgende prijzen voor zijn en nu al iets boeken in spa 😝
Pakt gewoon een annulatieverzekering?
 
Ff iets anders, hoe waarschijnlijk is t dat spa volgend jaar in t laatste weekend van juli valt? wordt getipt door vele sites maar niks is zeker tot de aankonding er is. Wil de stijgende prijzen voor zijn en nu al iets boeken in spa 😝
zoals Mefke zei: laatste weekend van juli is traditioneel voor de 24u.
switchen wordt moeilijk, want in augustus is het de 24u van Zolder
 
Eigenlijk wel zot dat Leclerc op een gegeven moment gewoon 46 punten voorsprong had en er nu 119 achterstaat.
 
En dat Max toen zei dat als het zo zou doorgaan het héél moeilijk zou worden voor hem. Different times.
 
Erg spijtig dat Max/RB zo dominant is geworden. Van een superspannend begin van het seizoen, naar een oersaaie seizoenseinde (qua Championship toch).
In Monza zag je in ronde 1 al dat Max het opnieuw ging flikken. :(
 
Blijft toch een leuk seizoen om volgen. Ferrari snelste wagen over 1 rondje op zaterdag, en dan zondags telkens genieten hoe ze het verspelen :p

Verstappen nu op 11 wins, uitkijken wanneer hij het record van 13 wins gaat verbreken.
 
Erg spijtig dat Max/RB zo dominant is geworden. Van een superspannend begin van het seizoen, naar een oersaaie seizoenseinde (qua Championship toch).
In Monza zag je in ronde 1 al dat Max het opnieuw ging flikken. :(
ik vond dat eigenlijk niet. zat nooit in DRS-range, zo rond de 1,8s. dan is het effect van de slipstream ook al minder.
na de stop van Leclerc is die nooit echt dichter gekomen, dan pas was het gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan