FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Fixed dat probleem met die SC. Gewoon red flag als er nog handvol ronden te gaan zijn
Er waren volgens mij geen redenen genoeg daarvoor. Geen schade aan circuit of brokken op de baan. En te veel gedubbelden ertussen. Die volgens mij baat hadden bij een safety car finish. Dus die gaan hun niet haasten.
 
Pfff,had nog leuk slotstuk kunnen worden maar ja,SC was een ronde (zelfs 2) te laat buiten imo.

Volgens Ferrari konden ze geen positiewinst boeken door buiten te blijven,het verschil was toch net iets minder dan 16 seconden dacht ik op dat moment.Had dan zelfs onder SC toch mogelijk geweest of denk ik verkeerd ?
 
De Vries heeft me wel verrast, heel knap gereden. Pikt extra hard dat Vandoorne dergelijke kansen nooit meer zal krijgen terwijl ik ervan overtuigd ben dat hij beter is dan De Vries.

In other news: Cordeel pakt in F2 punten voor de tweede keer op rij 🥲
 
De Vries heeft me wel verrast, heel knap gereden. Pikt extra hard dat Vandoorne dergelijke kansen nooit meer zal krijgen terwijl ik ervan overtuigd ben dat hij beter is dan De Vries.
Net zoals ik er van overtuigd ben dat Mitch Evans, Edoardo Mortara, Jake Dennis, Da Costa beter zijn dan De Vries.


Ik vind het toch wel straf dat de 9de uit het FE kampioenschap hier even een toch wel behoorlijke demonstratie komt geven in een Williams. Waarbij ik nog eens opmerk dat hij in die Williams geen FP heeft gereden (wel in AM maar dan nog...). Evenaart beste positie van Albon dit seizoen denk ik?
 
FE is toch geen graadmeter qua klassement?
Dat is gewoon elke week een loterij van botsauto’s
Je leeft in het verleden ;)
Met het huidige kwalificatiesysteem en de min of meer gelijke auto's (niet helemaal spec, maar soit) vind ik het meer een graadmeter dan F1...
 
Net zoals ik er van overtuigd ben dat Mitch Evans, Edoardo Mortara, Jake Dennis, Da Costa beter zijn dan De Vries.


Ik vind het toch wel straf dat de 9de uit het FE kampioenschap hier even een toch wel behoorlijke demonstratie komt geven in een Williams. Waarbij ik nog eens opmerk dat hij in die Williams geen FP heeft gereden (wel in AM maar dan nog...). Evenaart beste positie van Albon dit seizoen denk ik?
De Vries is vorig jaar wel kampioen geworden in FE, in zijn eerste jaar. hem alleen afrekenen op het voorbije jaar is een fout.
 
De Vries is vorig jaar wel kampioen geworden in FE, in zijn eerste jaar. hem alleen afrekenen op het voorbije jaar is een fout.

Dit jaar was het eerste en enige fatsoenlijke FE kampioenschap. Vorig jaar was zowat de meest lucky WK overwinning ooit.
De Vries wordt echt al een heel jaar outclassed. Dat doet niets af van zijn prestatie van dit weekend (al werd hij wel geholpen door de omstandigheden), maar ook ik ben ervan overtuigd dat er heel wat betere rijders zitten in de FE dan De Vries (toch in de race, in kwali vind ik die nog wel goed).
 
Je leeft in het verleden ;)
Met het huidige kwalificatiesysteem en de min of meer gelijke auto's (niet helemaal spec, maar soit) vind ik het meer een graadmeter dan F1...
Ik volg het idd niet meer, maar dat seizoen dat ik keek was het meer botsen in gaten die er niet waren en overleven.
 
Pfff,had nog leuk slotstuk kunnen worden maar ja,SC was een ronde (zelfs 2) te laat buiten imo.

Volgens Ferrari konden ze geen positiewinst boeken door buiten te blijven,het verschil was toch net iets minder dan 16 seconden dacht ik op dat moment.Had dan zelfs onder SC toch mogelijk geweest of denk ik verkeerd ?
Verschil was 22sec dus zou effectief nog steeds achter Verstappen hebben gezeten.

Maar daarnaast, wat een belachelijk einde van die GP. Wat een gepruts van die wedstrijdleiding zeg. Het duurde eerst en vooral al veel te lang eer die SC buiten was, dan duurde het nog eens veel te lang eer die voor Verstappen zat (waarom timen ze dat niet beter en laten ze die niet vlak voor Verstappen buiten komen) en dan duurde het nog eens veel te lang om die McLaren daar weg te halen. Wat een gepruts en anticlimax zeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan