FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

geen Porsche in F1 (voorlopig)
 
Ik kan mij alleszins niet herinneren dat een piloot op zo'n korte termijn bij zoveel teams heeft mogen proberen en dan nog eens een GP mag rijden.
 
Aangezien de call van Williams blijkbaar heel laat gekomen is, verwacht ik geen stunten van hem. Ze waren hem nog aan 't fitten tijdens deze vrije training. Ik zou wel van hem eens willen horen wat de grootste verschillen zijn tussen de huidige Mercedes, Aston Martin en een Williams. Niemand zou het beter kunnen vertellen dan hij :unsure:
 
blijkbaar, volgens Crofty:
in 1969, Britse GP, was Lotus te laat voor de eerste training, dus reed Hill die met de Brabham.
om daarna gewoon voor Lotus de rest van het wekeend af te werken.
 
Kweet nie of ik eigenlijk blij moet zijn met alweer een pole voor Leclerc.... Want ja, tis gegarandeerd weer geen win door een motorprobleem, crash of debiele strategie...
 
ja, het zou nog veel strenger moeten zijn. punten-aftrek of zo.

want het is absoluut geen toeval dat het net op Spa en Monza is dat we zoveel gridstraffen zien he: de teams zorgen gewoon dat ze voor deze circuits nieuwe PU's steken (of toch gedeeltelijk), omdat dat zo'n voordeel oplevert dat zo'n gridstraf er wel bij kan. kijk naar Max in België: ergens vanachter vertrokken, en nog voor er een kwart van de race om was, lag hij al op kop.
en nu, 2 races ver heeft hij wéér een gridstraf (terwijl er in Zandvoort waarschijnlijk gewoon een oudere PU in lag).

dat er zo veel gridstraffen zijn, is omdat de teams die gewoon incalculeren. 3 toegelaten PU's + 3 met gridstraf: daar richten ze hun budget naar.
en ze komen er nog mee weg ook.
 
De regels zijn ook gewoon ronduit belachelijk en werkt dit in de hand.
- Voor de eerste PU die gewisseld wordt krijg je 10 plaatsen straf
- Voor elke PU wissel erna krijg je 5 plekken.

Waarom niet beginnen met 5 plekken straf en dan voor elke wissel erna steeds oplopend met 5 plaatsen.
 
Misschien eens een jaartje zonder DRS proberen. Inhalen is poepsimpel geworden ook.

Met gridpenaltys zelf heb ik weinig problemen, levert een interessante race op uiteindelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan