FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mercedes heeft met zo foute keuzes veel punten gekost aan Hamilton vorig jaar.

Bijna altijd hetzelfde, ze benutten safety cars en dergelijke niet.
 
Red Bull alles onder controle,die SC hielp uiteindelijk wel.
Denk zelfs als Lewis op Softs had gestaan dat zege voor Max was.
Sainz pech GP.
Screw up bij eerste pitstop,5 seconden aan zijn broek met die unsafe release,die imo ook beetje discutabel is.
Kan toch moeilijk de McLaren mecaniciens omver rijden?
Onder geel inhalen weet ik niet,was hij er al voorbij voor de gele vlag er was?
Zijn manoeuvre was al begonnen voor er gele vlag te zien was,dus....
Zal afwachten zijn zeker.
 
Ferrari is going through the Alphabet of strategies again 🤣

RB gewoon weer oppermachtig, wat ze al paar races op rij zijn. Mercedes sterk, maar gewoon geklopt door die (V)SC. Zoals RB sterk is waren ze altijd geklopt. Russell of Hamilton binnenhalen of ze laten rijden met een buffer. Hij zou er makkelijk overgegaan zijn. Ik denk dat ze in beide gevallen geen kans hadden.
Ik versta toch niet dat ze Pit-stops niet verbieden de moment dat ze met SC door de pitstraat rijden. Dat is toch ook accidenten vragen? Zeker als het dan een pitstraat is waar alles zo dicht op elkaar ligt.
 
mja, het idee was dat Russell een buffer zou zijn voor Verstappen op een circuit waarop je niet kan inhalen.
maar goed, dat bericht was er voor de feiten, 4 uur na de feiten is dat inderdaad raar.
 
Race niet gezien, dus geen idee of het meer had kunnen zijn maar ben best wel blij met P2 en P4 voor Mercedes.
 
Russel verkloot Lewis zijn race en mogelijke eerste race win dit jaar imo.
Ja ik zie ook niet in waarom Russel Lewis zijn race verkloot. Die mannen rijden voor zichzelf he. Russel zag de bui al hangen en heeft slim om softs gevraagd. Als Lewis een beetje meer jij de zaak is doet hij hetzelfde…
mja, het idee was dat Russell een buffer zou zijn voor Verstappen op een circuit waarop je niet kan inhalen.
maar goed, dat bericht was er voor de feiten, 4 uur na de feiten is dat inderdaad raar.
Mja hoeveel kunde bufferen als ge ziet hoe vlot max voorbij lewis gaat…
Imho moet Russel vol voor de punten gaan. Heeft elke race top 5 gereden en heeft meer punten dan Lewis.
Lewis is er dit jaar met zijn hoofd niet bij lijkt me. Eerste races zwaar moeten onderdoen voor Russel met dezelfde wagen toch.
Het is pas de laatste races dat hij dezelfde pace haalt als Russel, om hem dan voorrang te geven op zo’n zaken zou me vreemd lijken
 
Lewis is toch wel altijd sneller dan Russel de laatste races. Het idee van Russel als buffer te gebruiken leek me (en Sky sports) zeker goed op dat moment maar na de restart zag je wel dat er niet veel te beginnen was tegen Max op softs.
 
again: dat bericht van Dookie was hier gepost op het moment van die stop van Russel.
toen het wél nog mogelijk leek. vóór de SC van de baan ging.

op dat moment vonden zelfs Crofty en Button dat raar.

achteraf gezien: ja, Max zou er heel gemakkelijk voorbij geraakt zijn.
maar: Mercedes wilt nu gewoon een win. wie die win haalt, maakt niet uit. uiteindelijk blijft het wel raar dat je P2-P3 ligt, en dat je P2 niet wisselt, en P3 wel.

en is het niet Russel, maar Mercedes die hem een goed resultaat (podium) kost.
 
Hamilton heeft toen telkens de 'extreem vreemde setups' moeten gebruiken in practice om een oplossing voor de auto te vinden.
Eigenlijk altijd een practice session opgeofferd.
En als je dat niet geloofd maken we je wel iets anders wijs :D
Neenee, ik lach er maar mee.
Ik denk dat Russell toch wel bijna op het niveau van Hamilton zit. Vrij indrukwekkend eigenlijk.
 
FC3F818C-FE09-44FD-943D-D727F1D00C41.png
 
Ferrari zou in Monza in het geel rijden.
Wat toch een beetje speciaal is, want de gele ferrari's waren in de jaren '50 (en later in de endurance) toch vooral gelinkt aan het Belgische Écurie Francorchamps en oa Olivier Gendebien.

 
Zal wel geen full yellow zijn zeker. meestal vallen die special livery's toch tegen.
in het engels artikel staat ook "with the color yellow incorporated".
Dus voor't zelfde geld zetten ze er gewoon een paar gele streepkes in.
 
Die fuck up met die banden kwam dus gewoon omdat die dacht dat hij de gele auto moest zoeken in plaats van de gele banden!
 
Ferrari in het geel op de achtervleugel is wel geil. Ik had hem ook graag volledig in het geel gezien, maar had het ook niet echt verwacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan