FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is toch duidelijk

Zo moeilijk is dat toch niet?
Omdat de vleugel van Lewis illegaal is, nadat Max die vleugel heeft aangeraakt.

Als die vleugel legaal was had er geen haan naar gekraaid.

Ik neem ook aan dat Mercedes daarover heeft geklaagd. En dan moeten ze dat onderzoeken want is gewoon tegen de regels.

Ik wil die beelden trouwens wel eens zien dat Seb en Lewis dat ook doen? Kijken zeker wel, maar aanraken?

Alsof dit 'aanraken' die vleugel zou saboteren. Hoe reageert die dan bij een snelheid van 330km/h?

Vettel: van sec 20 tot 30 raakt die duidelijk 2 front wings aan.
Lewis zal ik eens proberen terug te vinden.

Het ene gaat over de regels waaraan de wagen moet voldoen,das net iets anders.

Daarbij, waarom moet dat nu ineens zo super strikt opgevolgd worden terwijl Lewis en Seb dat al jaren overtreden? Van die 2 zijn er zelfs duidelijk beelden dat ze de wagens van de concurrentie aanraakte. Daar is nooit iets van gezegd geweest, zelfs geen vingertje wijzen.

Zo moeilijk is dat toch niet?
Omdat de vleugel van Lewis illegaal is, nadat Max die vleugel heeft aangeraakt.
dit dus: die wagen gaat door scrutineering. er wordt niks illegaals gevonden. na qualifying wordt de wagen weer geinspecteerd, ineens is er iets illegaals.
Mercedes vindt bewijs dat de rechtstreekse concurrent aan het ineens illegale onderdeel is gekomen.

natuurlijk gaan ze daar klacht voor in dienen. Red Bull zou dat omgekeerd ook doen hoor.

trouwens, jaren geleden is Ekström in DTM een overwinning kwijt gespeeld, omdat zijn vader bij de viering water in de zakken van zijn overall gegoten had. Er werd toen geruled dat dat was om zijn gewicht te manipuleren bij de weging. totaal gewicht van wagen+piloot was toen 6kg over de minimum-limiet...

Laatst bewerkt:
dit dus: die wagen gaat door scrutineering. er wordt niks illegaals gevonden. na qualifying wordt de wagen weer geinspecteerd, ineens is er iets illegaals.
Mercedes vindt bewijs dat de rechtstreekse concurrent aan het ineens illegale onderdeel is gekomen.

natuurlijk gaan ze daar klacht voor in dienen. Red Bull zou dat omgekeerd ook doen hoor.

trouwens, jaren geleden is Ekström in DTM een overwinning kwijt gespeeld, omdat zijn vader bij de viering water in de zakken van zijn overall gegoten had...
Er is geen enkel duidelijk bewijs dat Max die wagen effectief aangeraakt heeft. Op beelden lijkt het alsof die daar zijn duim langs legt om te kunnen meten.
Dat Lewis hiermee een 'get out of jail free card' krijgt kan ik nog snappen als er duidelijk bewijs is dat Max de wagen zou aangeraakt hebben, maar dat Max hierdoor gestraft zou worden is gewoon dom, zie voorgaande gevallen.

Als Verstappen zijn duim sterk genoeg is om de achtervleugel van een F1 wagen te beïnvloeden, dan moet hij ook meedoen aan het WK duimworstelen.

Hamilton die op de voorvleugel staat en erop zit te wippen. :p

dat doet er niet toe he. het reglement zegt: "niemand mag de wagen aanraken" en niet "niemand mag de wagen aanraken tenzij de wagen hiermee niet gemanipuleerd wordt".

Vettel: van sec 20 tot 30 raakt die duidelijk 2 front wings aan.
Lewis zal ik eens proberen terug te vinden.

heeft daar toen iemand klacht voor ingediend?

Er is geen enkel duidelijk bewijs dat Max die wagen effectief aangeraakt heeft. Op beelden lijkt het alsof die daar zijn duim langs legt om te kunnen meten.
Neen maar dat MOET tenminste onderzocht worden hé. Doen ze géén onderzoek en bestraffen ze Hamilton dan gaat Mercedes gewoon klacht indienen (met dat filmke erbij) en moeten ze het alsnog onderzoeken.

Neen maar dat MOET tenminste onderzocht worden hé. Doen ze géén onderzoek en bestraffen ze Hamilton dan gaat Mercedes gewoon klacht indienen (met dat filmke erbij) en moeten ze het alsnog onderzoeken.
Ik weet ook wel dat heel deze heisa rond Max er enkel is gewoon omdat Merc dat als allerlaatste reddingsmiddel inroept om een straf te voorkomen.

Hier nog eentje waar Vettel overduidelijk andere wagens aanraakt.
En die wagens waren na het aanraken ook illegaal? Er zijn hierboven al genoeg argumenten aangehaald waarom dit deze keer een totaal andere situatie is. Je moet het natuurlijk ook nog willen lezen.

En die wagens waren na het aanraken ook illegaal? Er zijn hierboven al genoeg argumenten aangehaald waarom dit deze keer een totaal andere situatie is. Je moet het natuurlijk ook nog willen lezen.
Het gaat mij niet dat die wagens illegaal zijn en dat het aanraken als argument wordt gebruikt(wat logisch is), maar over het feit dat Max hiervoor zelf een straf zou krijgen.
Je moet natuurlijk nog willen lezen.

Max krijgt sowieso straf omdat FIA zo t WK ni wilt beslissen.

Tuurlijk krijgt hij een klacht aan zen been maar ge moet eerlijk toegeven, met uw duimke eens tusse een rear wing te steke gaat ge er ni voor zorgen dat die ineens 1-2mm buigt zodat die testbal ineens wel er tussen past.

Het gaat mij niet dat die wagens illegaal zijn en dat het aanraken als argument wordt gebruikt(wat logisch is), maar over het feit dat Max hiervoor zelf een straf zou krijgen.
Je moet natuurlijk nog willen lezen.
Jij ziet gewoon het verschil niet tussen Vettel die een wagen aanraakt en waar er niets aan de hand is en Verstappen die een achtervleugel aan raakt die plots illegaal is. Verschillende situaties dus.
Max krijgt sowieso straf omdat FIA zo t WK ni wilt beslissen.

Tuurlijk krijgt hij een klacht aan zen been maar ge moet eerlijk tegeven, met uw duimke eens tusse een rear wing te steke gaat ge er ni voor zorgen dat die ineens 1-2mm buigt zodat die testbal ineens wel er tussen past.

Dat Verstappen zijn duimke er niet voor gaat zorgen dat die achtervleugel ineens meer buigt is zelfs niet relevant. De regel is in deze gewoon heel duidelijk natuurlijk.

Jij ziet gewoon het verschil niet tussen Vettel die een wagen aanraakt en waar er niets aan de hand is en Verstappen die een achtervleugel aan raakt die plots illegaal is. Verschillende situaties dus.
Ik zeg zelf in een post dat ik het zie gebeuren dat Lewis waarschijnlijk een 'get out of jail free card' krijgt omdat Max de wagen aangeraakt heeft/zou hebben.

Ik post de filmpjes van Vettel omdat iemand hier mij vraagt om te bewijzen dat er in het verleden al coureurs waren die ander wagens aangeraakt zouden hebben.

Zonder heel deze commotie zouden we het nu hebben over Mazepin die na de Q begint te janken:unsure:

Dat Verstappen zijn duimke er niet voor gaat zorgen dat die achtervleugel ineens meer buigt is zelfs niet relevant. De regel is in deze gewoon heel duidelijk natuurlijk.

Die van RB lachte er eens mee toen seb die wagen aanraakte.

De regel is inderdaad duidelijk maar zoals dingske hierboven zegt, “get out of jail free card” omdat hij nu nét dat deel aanraakt wat niet correct zou zijn.

Geen haan kraait ernaar dat seb die rb aanraakte 4j terug en nu ineens wel terwijl die duim toch niks gaat af doen aan het wel of niet correct afgesteld zijn van die vleugel.

ze krijgen hoogst waarschijnlijk toch beiden een straf. Weet alleen niet wat die straf voor max ga inhouden? Grid penalty?

De regel is gewoon duidelijk.
Je mag maximaal 85mm opening hebben en als dat meer is krijg je gewoon een DSQ.
De Aston Martin moest eerder dit seizoen een bepaald volume brandstof in de tank hebben en voldeed ook niet dus ook DSQ.
En daar zal een duim van de tegenstander niks aan veranderen.

Die van RB lachte er eens mee toen seb die wagen aanraakte.

De regel is inderdaad duidelijk maar zoals dingske hierboven zegt, “get out of jail free card” omdat hij nu nét dat deel aanraakt wat niet correct zou zijn.

Geen haan kraait ernaar dat seb die rb aanraakte 4j terug en nu ineens wel terwijl die duim toch niks gaat af doen aan het wel of niet correct afgesteld zijn van die vleugel.

ze krijgen hoogst waarschijnlijk toch beiden een straf. Weet alleen niet wat die straf voor max ga inhouden? Grid penalty?
De sporting code is heel anders dan de technical regulations. Als beide een straf zouden krijgen, dan zal die voor Lewis normaal zwaarder zijn. (Normaal gezien een DSQ)

Het in niet alsof Max een DSQ krijgt omdat hij mogelijks met zijn duim een wagen aangeraakt heeft. Iets wat al zeker vaak (onbestraft!) gedaan werd. Maar met FIA weet ge natuurlijk nooit. Voor t zelfde geld willen ze nu een statement maken en geven ze Max een 5 grid penalty.

Ben ik nu echt de enige die zich afvraagt hoe het kan zijn dat Max de DRS flap van de Mercedes zelf gaat controleren voordat de FIA dat gedaan heeft ? Er was volgens mij met nog geen woord gerept over de DRS flap van de wagen van Lewis en toch gaat Max dat zelf eens controleren om dan later plots te horen dat uit de FIA scruteneering is gebleken dat er iets mis is met de DRS flap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan