FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ik nu echt de enige die zich afvraagt hoe het kan zijn dat Max de DRS flap van de Mercedes zelf gaat controleren voordat de FIA dat gedaan heeft ? Er was volgens mij met nog geen woord gerept over de DRS flap van de wagen van Lewis en toch gaat Max dat zelf eens controleren om dan later plots te horen dat uit de FIA scruteneering is gebleken dat er iets mis is met de DRS flap.
Dat is al één raar punt. Een tweede raar punt vind ik dat Mercedes zomaar een vleugel op die auto zou zetten die heel duidelijk niet volgens de regels is, en dan nog alleen op Hamilton zijn auto. Het zou mij niet verbazen moesten ze weer een loophole gevonden hebben en moest dit hele circus uitdraaien op een farce waarbij niemand straffen krijgt.

dat is een raar punt, omdat je het fout interpreteert.

Scrutineering is op donderdag (nu delayed door problemen met het transport).
het probleem is gevonden bij de technische controle nà qualifying.

document is opgesteld om 18u28, dus ruim na de qualifying.

het tweede punt klopt ook niet: uit telemetrie kunnen ze afleiden dat Bottas' wagen óók een abnormale topsnelheid met DRS actief. Waarom ze enkel naar Hamilton's wagen gekeken hebben: dàt is de vraag.
en waarom zou je een illegaal onderdeel op je wagen zetten? if you ain't cheating you ain't trying.

Dat is al één raar punt. Een tweede raar punt vind ik dat Mercedes zomaar een vleugel op die auto zou zetten die heel duidelijk niet volgens de regels is, en dan nog alleen op Hamilton zijn auto. Het zou mij niet verbazen moesten ze weer een loophole gevonden hebben en moest dit hele circus uitdraaien op een farce waarbij niemand straffen krijgt.
Het zou blijkbaar gaan over een vleugel die ze al het hele jaar gebruiken.

Of er af geduwd natuurlijk :biglaugh: . Dat gaat Mercedes toch beweren :laugh:.

In elk geval lijkt het mij logisch dat de teams de grenzen van de reglementen opzoeken. Maar dit lijkt mij echt te eenvoudig. Daar gaat Mercedes zich toch echt niet mee laten vangen.

Blijkbaar zelfde vleugel die al gans het seizoen door inspectie raakt.
Zelfde vleugel die Bottas gebruikt en bij hem niets aan de hand.
Mysterie, of er is natuurlijk iets gebeurd of kapot gegaan tijdens rijden.

Of er af geduwd natuurlijk :biglaugh: . Dat gaat Mercedes toch beweren :laugh:.
Dat is inderdaad wat Mercedes beweert.

En bewijs nu maar eens het ongelijk.
- Dezelfde achtervleugel van gans het seizoen, die gans het seizoen goedgekeurd is.
- Dezelfde achtervleugel als Bottas. Die ook goedgekeurd is.
- Enkel deze achtervleugel, aangeraakt door Max, werd afgekeurd.

Ze hebben er in ieder geval hun tijd voor nodig om tot een beslissing te komen.

Ok, dat eindigt het kampioenschap.
Voor zover het nog niet gedaan was omdat Hamilton toch in serieus nadeel zak qua engine parts.

Hoeft toch niet, inhalen is best mogelijk en VER kan ook nog wat tegenslag krijgen.
De Mercedes functioneert niet in dirty air.
De enige tegenslag die Verstappen kan krijgen is als hij zelf met iemand botst, maar dat gaat niet gebeuren als niemand hem kan bijhouden (enkel Hamilton kan dat).

Het lijkt voorbij dit seizoen.

De Mercedes functioneert niet in dirty air.
De enige tegenslag die Verstappen kan krijgen is als hij zelf met iemand botst, maar dat gaat niet gebeuren als niemand hem kan bijhouden (enkel Hamilton kan dat).

Het lijkt voorbij dit seizoen.
Tenzij Bottas straks weer een strike gooit :rofl:

Of Lewis crasht tegen Verstappen als hij gedubbeld wordt :unsure:

Nu serieus: ik ben blij dat de FIA de enige logische beslissing genomen heeft met de straffen voor Lewis en Max. Uiteraard wel jammer voor het kampioenschap. (Tenzij er straks of morgen iets met Verstappen zou gebeuren)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan