FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah ok... Ik denk worst case scenario het voor Lewis veel erger zou kunnen zijn dan 3 puntjes verliezen. Normaal volgt voor zo een overtreding een diskwalificatie uit de kwalificatie-sessie. Hij zal dus de sprint race normaal gezien als allerlaatste moeten starten. Het hangt er maar van af hoeveel hij zich naar voren kan werken want inhalen is met deze wagens echt niet makkelijk. Dit zou dus uiteindelijk ook nog eens een gevolg kunnen hebben in waar hij finisht in de echte race en die schade moet je dus bij optellen bij de 3 puntjes die hij verliest in de sprint race.
Als je de regeltjes echt tot de letter volgt dan zou Lewis de echte race zelfs in de pitlane moeten starten want de wagens gaan na de qualy in parc fermé en dan mag je niet aan de vleugels werken. Ik denk niet dat het zo een vaart zal lopen, maar dat is in elk geval wat Lewis momenteel boven het hoofd hangt.

Ik ga er toch van uit dat Lewis uit de pitlane moet starten.

In de sprintrace dan wel. Denk ik....

Het is denk ik vooral Max zijn handelingen die het verhaal onduidelijk maken. Mercedes gaat mogelijk echt sabotage in die zijn schoenen mogen te schuiven.

Die reacties van alle fanboys op de Merc fb.
Het is Max zijn schuld, de saboteur:rofl:

Ik snap heel het gezever eigenlijk niet waarom dit zolang duurt. De wagen overtreedt de regels en dus DSQ.
Dat Max inspector Seb speelt en zijn duim als meetlat gebruikt bij beide vleugels heeft daar toch geen enkel invloed op.

Durven ze gewoon geen DSQ te geven omdat die beslissing sowieso de titel beslist (en wrslk ook WCC). Ik snap niet welk extra bewijs Merc pas deze morgend zou kunnen hebben die hun vrij kan pleiten.

Alhoewel dit eigenlijk niet meer van belang is aangezien Merc deze nacht onder parc fermé de vleugel gewisseld heeft en dus sowieso vanuit de pit moet starten?
Zou het toch niet gaan over de flexi wing waar Newey het over had?

Laatst bewerkt:
De echte saboteurs dit seizoen zijn Mercedes, die Hamilton toch heel wat punten gekost hebben met tactische blunders.
Nu dit er nog bij.

Eerste keer dat ze een echte challenge hebben voor de titel en het wordt chaos bij Mercedes.

De echte saboteurs dit seizoen zijn Mercedes, die Hamilton toch heel wat punten gekost hebben met tactische blunders.
Nu dit er nog bij.

Eerste keer dat ze een echte challenge hebben voor de titel en het wordt chaos bij Mercedes.
Ze hebben dan ook geen ervaring met strijden voor de titel. Voor 2014 reden ze in het midden van de pack en na 2014 eenzaam voorraan. Toen ferrari een auto had die hen het vuur aan de schenen kon leggen blunderden ze zo hard dat Mercedes geen kans meer had om iets verkeerd te doen.

En imo is Lewis heel goed in de slechte dingen in de schoenen van het team te schuiven en de goede naar zich toe te trekken.

Ja dat Max de achtervleugel ging inspecteren mag eigenlijk ook niet. Dus Max wordt mogelijk ook gestraft.
Maar de schuld om hem steken, is natuurlijk onzin.
Zou belachelijk zijn om hem daarvoor te straffen aangezien vele coureurs dit al meermaals gedaan hebben. Daar is in het verleden nog nooit iets over gezegd geweest, zelfs niet wanneer de wagen van een concurrent overduidelijk aangeraakt werd.
Maar met FIA weet ge natuurlijk nooit.

Als ze Max een echte straf (geen vingertje wijzen of geldboete) gaan geven maakt de FIA zich echt immens belachelijk.

Als ze Max een echte straf (geen vingertje wijzen of geldboete) gaan geven maakt de FIA zich echt immens belachelijk.
nee sorry, als ze voor de éne neuten en het reglement tot op de letter interpreteren, moeten ze dat voor de andere ook.

highlights van de Qualifying:
op 3:42 doet die achtervleugel van Verstappen toch ook maar rare dingen, imo. ik dacht eerst aan de bumps, maar de rest van de wagen beweegt niet zo extreem, imo.

Ja mee eens. Ik weet niet vanbuiten welke straf er staat op het aanraken van de achtervleugel, maar ze gaan dan wel de straf daarvoor moeten geven aan Max.

Anderzijds als Hamilton zijn achtervleugel niet voldeed aan de reglementen dan moet ook hij de gepaste straf daarvoor krijgen.
Mercedes moet wel niet zeveren dat de straf onterecht is omdat Max die achtervleugel met zijn eigen handen zou scheefgetrokken of beinvloed zou hebben. Dat is natuurlijk ook zever.

Ivm die achtervleugel van Max die vreemde dingen doet. Is er iets onreglementairs gebeurd en kan dit bewezen worden? Straffen dan. Zo niet? Dan is er niets aan de hand.

nee sorry, als ze voor de éne neuten en het reglement tot op de letter interpreteren, moeten ze dat voor de andere ook.

highlights van de Qualifying:
op 3:42 doet die achtervleugel van Verstappen toch ook maar rare dingen, imo. ik dacht eerst aan de bumps, maar de rest van de wagen beweegt niet zo extreem, imo.
Het ene gaat over de regels waaraan de wagen moet voldoen,das net iets anders.

Daarbij, waarom moet dat nu ineens zo super strikt opgevolgd worden terwijl Lewis en Seb dat al jaren overtreden? Van die 2 zijn er zelfs duidelijk beelden dat ze de wagens van de concurrentie aanraakte. Daar is nooit iets van gezegd geweest, zelfs geen vingertje wijzen.

Het ene gaat over de regels waaraan de wagen moet voldoen,das net iets anders.

Daarbij, waarom moet dat nu ineens zo super strikt opgevolgd worden terwijl Lewis en Seb dat al jaren overtreden? Van die 2 zijn er zelfs duidelijk beelden dat ze de wagens van de concurrentie aanraakte. Daar is nooit iets van gezegd geweest, zelfs geen vingertje wijzen.
De reden is ..

Had de achtervleugel van Hamilton in orde geweest, dan had er niet eens een artikel in de krant gestaan, dat Max die bolide aanraakte hé. ;)
Maar nu gaat Mercedes dat mogelijks kunnen misbruiken (ik weet het, dat is belachelijk), om zo te proberen de schade voor Hamilton zo klein mogelijk te houden.

Is toch duidelijk
Daarbij, waarom moet dat nu ineens zo super strikt opgevolgd worden terwijl Lewis en Seb dat al jaren overtreden?
Zo moeilijk is dat toch niet?
Omdat de vleugel van Lewis illegaal is, nadat Max die vleugel heeft aangeraakt.

Als die vleugel legaal was had er geen haan naar gekraaid.

Ik neem ook aan dat Mercedes daarover heeft geklaagd. En dan moeten ze dat onderzoeken want is gewoon tegen de regels.

Ik wil die beelden trouwens wel eens zien dat Seb en Lewis dat ook doen? Kijken zeker wel, maar aanraken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan