Ik snap niet waarom je deze 2 incidenten moet vergelijken. Als je dan toch wil vergelijken dan doe je dat beter met de actie in ronde 1 waar Hamilton wel inhoudt en ervoor zorgt dat ze niet botsen en zo zelfs nog een plaats verliest. Was niets mis mee trouwens vond ik.
Ik kan me wel vinden in de uitleg die Hill geeft over de crash van gisteren:
![]()
Hill zet vraagtekens bij actie Verstappen op Hamilton
nl.motorsport.com
Ik vergelijk deze 2 incidenten omdat dat nu eenmaal de 2 contacten van dit jaar waren tussen beiden. De uitleg van Hill is wat bij de haren getrokken alsof dat de "enige" conclusie is die je kan trekken. Er is evengoed een andere conclusie die je kan maken: dat Max Hamilton de keuze gaf om plaats te laten of te crashen. En ik blijf de vergelijking met Silverstone dan goed vinden opgaan: Hamilton hield daar ook zijn voet op het gas, tot op het punt dat hij wijd onderstuurde, en kan daar evengoed gedacht hebben "Max moet maar plaats laten of we crashen en hij ligt eruit".
Los daarvan is het toch echt niet moeilijk om de gelijkenis tussen beide incidenten te zien? Ja, andere bocht, ja, andere snelheid, maar de intentie lijkt heel gelijkaardig, de schuld en het oordeel idem. En de gevolgen niet zo extreem, maar ook in dezelfde richting. "Had Hamilton plaats gelaten, hij was waarschijnlijk ingelopen in de titelstrijd".
. Zoveel meldingen.. nog nooit meegemaakt 
).

.