FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Overwinning cadeau is er nogal over.
Wat Max deed dat mag gewoon niet zonder twijfel.

Wat Lewis deed snap ik niet goed. Daar door het vuil over de curb... Kan toch niet goed zijn?
Zal wel goed zijn, want na +30 Laps zegt red bull tegen Max, Mercedes doet het en krijgen geen waarschuwing dus doe het dan ook maar. Waarop Max zegt, dat mag toch niet, ze zeiden het nog in de briefing.

Wanneer Max het dan begon te doen, kreeg Mercedes de waarschuwing. Zegt Hamilton doodleuk, maar ik doe dat al heel de race.

Vond ik zeer vreemd en zit ik met een dubbel gevoel, toen Max de plaats terug moest geven.

Laatst bewerkt:
Ik ben al heel mijn leven fan van Ferrari, en de rijders daarvan sluit ik in mijn hart, en blijf ik volgen tijdens de rest van hun carrière, maar Vettel maakt het mij wel moeilijk. :unsure:

Zal wel goed zijn, want na +30 Laps zegt red bull tegen Max, Mercedes doet het en krijgen geen waarschuwing dus doe het dan ook maar. Waarop Max zegt, dat mag toch niet, ze zeiden het nog in de briefing.

Wanneer Max het dan begon te doen, kreeg Mercedes de waarschuwing. Zegt Hamilton doodleuk, maar ik doe dat al heel de race.

Vond ik zeer vreemd en zit ik met een dubbel gevoel, toen Max de plaats terug moest geven.

Het is weer FIA/steward verwarring zaaien..

In de nota's prerace.

Race
a)The track limits at the exit of Turn 4 will not be monitored with regard to setting a lap time, as the defining limits are the artificial grass and the gravel trap in that location.
b)In all cases during the race, Drivers are reminded of the provisions of Article 27.3 of the Sporting Regulations.

Hamilton heeft eigenlijk gelijk. Eerst communiceren ze dat je de track limits voor gewone laps niet bekeken wordt voor turn 4
Om dan tijdens de race te horen dat er geklaagd wordt over track limits in turn 4 terwijl hij gewone laps deed.

Precies alsof de stewards niet te veel wouden werken tijdens de race en op voorhand zeiden: track limits maar we gaan het niet controleren in turn 4 voor gewone rondjes. Inhalen is geen "setting a lap time" dus de track limits daarvoor tellen wel.

Ik snap niet waarom er geen automatische monitoring is van track limits in 2021. Lijkt me op technologisch vlak toch niet zo moeilijk?

Dat zijn dingen die gebriefd worden aan de piloten en niet aan de kijker. Vind ik ergens logisch. Sowieso een zwak argument als een uitslag van een race enkel daarom oneerlijk vindt.

Wat hamilton de halve race mag doen, mag verstappen ineens niet meer..

Nuja rijden kan hamilton wel, zo jammer dat die kerel de persoonlijkheid heeft van n zak patatten, wat een kwal..

En dieje mazepin haha, wat n idioot..
Hamilton heeft 0 wagens ingehaald door breed te gaan in T4.

MXhKvp9.jpg

:lol:

2002 en 2004 niet , voor de rest zeker wel tegenstand gehad.
Wie dan ?
Eerst was Damon Hill zijn grootste concurrent. Die kerel schrijf ik niet heel hoog aan hoor. Schumacher kreeg in 1994 3 diskwalificaties aan zijn broek. Schumacher was heel goed, maar 3 DQ's goedmaken kan je alleen maar als je tegen Janneke en Mieke moet rijden.
Na Hill kwam Villeneuve. Hoe goed die kerel effectief was kon je heel goed zien in zijn nadagen. Zijn wedstrijden met BAR en Sauber waren niet echt succesvol te noemen.

Daarna was het de beurt aan McLaren om het gevecht met Schumacher aan te gaan. Coulthard was 1 van de piloten. Dat is een piloot die enorm veel seizoenen in 1 van de beste wagens van het veld gezeten heeft maar nooit voor zijn teamgenoot kon eindigen en bijgevolg nooit kampioen geworden is. Dat zegt genoeg over DC denk ik. Dan had je Hakkinen... die een potje ging janken onder de tribune in Monza in 1999. Na Hakkinen kwam Kimi Raikkonen, the iceman genoemd. Maar the iceman scheet wel elke keer in zijn broek wanneer de scharlaken bolide van Schumacher in zijn spiegels verscheen. Hij maakte de ene fout na de andere wanneer hij onder druk kwam te staan. Zo icy was the iceman dan toch helemaal niet.
Wie had je dan nog ? Montoya ? Al een betere piloot, maar veel te onstuimig voor de F1. Montoya hoort veel beter thuis in een Indy car.

Op de koop toe had Schumacher het voordeel dat zijn teamgenoot verplicht was achter hem te blijven. Oostenrijk 2002 was hier het schoolvoorbeeld van.

Schumacher heeft, in mijn ogen althans, maar 1 echte tegenstander van formaat gehad. En dat was Fernando Alonso. En Fernando heeft zowel in 2005 als in 2006 van Schumacher gewonnen. Toegegeven, in 2005 was dat vooral door een belachelijke bandenregel en in 2006 verloor Schumacher vooral de titel door mechanische pech in Japan, maar op het einde van de rit zijn dat 2 titels voor Alonso.

Schumacher is zonder twijfel 1 van de allergrootste ooit in de F1. Maar Lewis moet niet veel voor hem onderdoen hoor. Als hij al moet onderdoen tenminste. Daar heb ik serieus mijn twijfels over. Hij heeft in elk geval altijd zijn teamgenoten moeten verslaan om kampioen te kunnen worden. En hij moest niet iemand van het circuit rammen om een titel te halen. Dat zet hem in mijn ogen een stapje hoger dan Schumacher.

Er komt binnenkort trouwens een nieuw seizoen van de containercup.
Met ondermeer ex-F1 piloot Stoffel Vandoorne.

Hamilton is maar een paar keer van de baan gegaan blijkbaar :unsure:

Zoals hierboven al meermaals aangehaald : Dat mocht ook gewoon...

Is na practice1 al gezegd door de raceleiding. Tijdens practice en Q wel limits in T4. Tijdens de race niet op gebied van laptimes (maar wel op gebied van iemand inhalen langs het circuit). Vandaar ook Hamilton zijn verbazing ("maar er is toch gezegd dat we dat mochten doen?") tijdens de race toen hij melding kreeg om ermee te stoppen.

Dat de regels op niks slaan ben ik het volledig mee eens.

https://readmotorsport.com/2021/03/28/hamilton-track-limit-rules-at-turn-4-very-confusing/
Uitleg van Hamilton en Horner, het is dus wel degelijk na de vragen van Redbull dat de wedstrijdleiding de regels tijdens de race "aangepast" hebben.
Inhalen buiten de baan is volgens mij zelfs altijd verboden
Wie dan ?
Eerst was Damon Hill zijn grootste concurrent. Die kerel schrijf ik niet heel hoog aan hoor. Schumacher kreeg in 1994 3 diskwalificaties aan zijn broek. Schumacher was heel goed, maar 3 DQ's goedmaken kan je alleen maar als je tegen Janneke en Mieke moet rijden.
Na Hill kwam Villeneuve. Hoe goed die kerel effectief was kon je heel goed zien in zijn nadagen. Zijn wedstrijden met BAR en Sauber waren niet echt succesvol te noemen.

Daarna was het de beurt aan McLaren om het gevecht met Schumacher aan te gaan. Coulthard was 1 van de piloten. Dat is een piloot die enorm veel seizoenen in 1 van de beste wagens van het veld gezeten heeft maar nooit voor zijn teamgenoot kon eindigen en bijgevolg nooit kampioen geworden is. Dat zegt genoeg over DC denk ik. Dan had je Hakkinen... die een potje ging janken onder de tribune in Monza in 1999. Na Hakkinen kwam Kimi Raikkonen, the iceman genoemd. Maar the iceman scheet wel elke keer in zijn broek wanneer de scharlaken bolide van Schumacher in zijn spiegels verscheen. Hij maakte de ene fout na de andere wanneer hij onder druk kwam te staan. Zo icy was the iceman dan toch helemaal niet.
Wie had je dan nog ? Montoya ? Al een betere piloot, maar veel te onstuimig voor de F1. Montoya hoort veel beter thuis in een Indy car.

Op de koop toe had Schumacher het voordeel dat zijn teamgenoot verplicht was achter hem te blijven. Oostenrijk 2002 was hier het schoolvoorbeeld van.

Schumacher heeft, in mijn ogen althans, maar 1 echte tegenstander van formaat gehad. En dat was Fernando Alonso. En Fernando heeft zowel in 2005 als in 2006 van Schumacher gewonnen. Toegegeven, in 2005 was dat vooral door een belachelijke bandenregel en in 2006 verloor Schumacher vooral de titel door mechanische pech in Japan, maar op het einde van de rit zijn dat 2 titels voor Alonso.

Schumacher is zonder twijfel 1 van de allergrootste ooit in de F1. Maar Lewis moet niet veel voor hem onderdoen hoor. Als hij al moet onderdoen tenminste. Daar heb ik serieus mijn twijfels over. Hij heeft in elk geval altijd zijn teamgenoten moeten verslaan om kampioen te kunnen worden. En hij moest niet iemand van het circuit rammen om een titel te halen. Dat zet hem in mijn ogen een stapje hoger dan Schumacher.

Hier probeer je toch tegen veel schenen te stampen in 1 post hoor.
Maar ik ga daar zelfs niets van proberen te weerleggen, als je iemand als Hakkinen herleidt tot juist dat voorval om een statement te kunnen maken, daar stopt het wel voor mij.

Hier probeer je toch tegen veel schenen te stampen in 1 post hoor.
Maar ik ga daar zelfs niets van proberen te weerleggen, als je iemand als Hakkinen herleidt tot juist dat voorval om een statement te kunnen maken, daar stopt het wel voor mij.
Sorry, ik wil niemand tegen de schenen schoppen. Ik heb ook helemaal geen probleem met Hakkinen. Vind hem wel een toffe gast. Maar dat ene momentje toonde voor mij wel waarom hij het zo moeilijk had met Schumacher. Te braaf. Of Schumacher te stout voor hem. Zo kan je het ook bekijken. ;)

En van al die andere piloten wil ik ook niemand echt afbreken. Het waren stuk voor stuk goede piloten. Maar het is niet zo dat het supertalenten waren. Senna moest knokken tegen onderandere Prost. De eerste echt grote tegenstander die Schumacher kreeg was Alonso. Hamilton heeft ook jaren gehad waar hij geen tegenstand had. Ik denk dat dat nu ook wel gedaan is.

Het is toch simpel. Er wordt gebriefd dat die track limit er enkel is in FP2 en Q, niet in de race.
Die info is voor iedereen hetzelfde he, dus neen, Hamilton heeft geen “illegaal voordeel” gehaald.
Zoals altijd en overal moogt ge niet buiten track limits gaan om een plaats te winnen.

Ik ben al heel mijn leven fan van Ferrari, en de rijders daarvan sluit ik in mijn hart, en blijf ik volgen tijdens de rest van hun carrière, maar Vettel maakt het mij wel moeilijk. :unsure:
Over Ferrari gesproken.

Na de race zegt Binoto dit : "“I’m really happy with the drivers, I’m happy to be able to count on both of them finally.".

Dat is ook wel even serieus natrappen richting Vettel. Maar ik heb het interview niet gezien. Ondertussen wel geleerd dat ze het soms nogal uit hun context trekken.

Het is toch simpel. Er wordt gebriefd dat die track limit er enkel is in FP2 en Q, niet in de race.
Die info is voor iedereen hetzelfde he, dus neen, Hamilton heeft geen “illegaal voordeel” gehaald.
Zoals altijd en overal moogt ge niet buiten track limits gaan om een plaats te winnen.
Er werd gebriefd dat het mocht als je er geen voordeel uit haalde. Waarom doen ze het consistent als ze er geen voordeel uithalen?
Daar lag sowieso wel een tiende tijd. Dat is voor mij ook een voordeel. Anders kan je op den duur gewoon chicanes gaan afsnijden, want zolang je er niemand mee in haalt is het geen voordeel hé?

Er werd gebriefd dat het mocht als je er geen voordeel uit haalde. Waarom doen ze het consistent als ze er geen voordeel uithalen?
Daar lag sowieso wel een tiende tijd. Dat is voor mij ook een voordeel. Anders kan je op den duur gewoon chicanes gaan afsnijden, want zolang je er niemand mee in haalt is het geen voordeel hé?
Dit dus. Die regel is er om ervoor te zorgen dat ge geen penalty krijgt als ge u misremt of als ge daar buiten track limits moet gaan omdat ge er met 2 naast mekaar in gaat.
Kijk bvb hier:
Daar zie je dat Verstappen er eigenlijk al voorbij was voor de bocht en dat hij dan de bocht op exact dezelfde manier neemt als Hamilton al heel de race doet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan