Wie dan ?
Eerst was Damon Hill zijn grootste concurrent. Die kerel schrijf ik niet heel hoog aan hoor. Schumacher kreeg in 1994 3 diskwalificaties aan zijn broek. Schumacher was heel goed, maar 3 DQ's goedmaken kan je alleen maar als je tegen Janneke en Mieke moet rijden.
Na Hill kwam Villeneuve. Hoe goed die kerel effectief was kon je heel goed zien in zijn nadagen. Zijn wedstrijden met BAR en Sauber waren niet echt succesvol te noemen.
Daarna was het de beurt aan McLaren om het gevecht met Schumacher aan te gaan. Coulthard was 1 van de piloten. Dat is een piloot die enorm veel seizoenen in 1 van de beste wagens van het veld gezeten heeft maar nooit voor zijn teamgenoot kon eindigen en bijgevolg nooit kampioen geworden is. Dat zegt genoeg over DC denk ik. Dan had je Hakkinen... die een potje ging janken onder de tribune in Monza in 1999. Na Hakkinen kwam Kimi Raikkonen, the iceman genoemd. Maar the iceman scheet wel elke keer in zijn broek wanneer de scharlaken bolide van Schumacher in zijn spiegels verscheen. Hij maakte de ene fout na de andere wanneer hij onder druk kwam te staan. Zo icy was the iceman dan toch helemaal niet.
Wie had je dan nog ? Montoya ? Al een betere piloot, maar veel te onstuimig voor de F1. Montoya hoort veel beter thuis in een Indy car.
Op de koop toe had Schumacher het voordeel dat zijn teamgenoot verplicht was achter hem te blijven. Oostenrijk 2002 was hier het schoolvoorbeeld van.
Schumacher heeft, in mijn ogen althans, maar 1 echte tegenstander van formaat gehad. En dat was Fernando Alonso. En Fernando heeft zowel in 2005 als in 2006 van Schumacher gewonnen. Toegegeven, in 2005 was dat vooral door een belachelijke bandenregel en in 2006 verloor Schumacher vooral de titel door mechanische pech in Japan, maar op het einde van de rit zijn dat 2 titels voor Alonso.
Schumacher is zonder twijfel 1 van de allergrootste ooit in de F1. Maar Lewis moet niet veel voor hem onderdoen hoor. Als hij al moet onderdoen tenminste. Daar heb ik serieus mijn twijfels over. Hij heeft in elk geval altijd zijn teamgenoten moeten verslaan om kampioen te kunnen worden. En hij moest niet iemand van het circuit rammen om een titel te halen. Dat zet hem in mijn ogen een stapje hoger dan Schumacher.
Over Hill: Erger zelfs: Schumacher heeft 2 dq's en 2 races schorsing aan z'n broek gekregen. Langs de andere kant: er zijn wel enorme geruchten dat de Benetton beschikte over (illegale) traction control.
Over Villeneuve: niet dat ik die zo enorm vond maar BAR is echt geen referentie die eerste jaren. Dat was gewoon een bagger wagen.
Over Hakinnen: zelf noemde Schumacher Hakinnen zijn zwaarste tegenstander. Die was ook gewoon heel snel.
Uw voorbeeld slaat op niets imo. Spa 2000 al vergeten? Waar Hakinnen zich op de Kemmel naast Schumacher en Zonta zet?
Over Raikonnen:
2002: toen was hij nog geen echte uitdager. McLaren lag daar achter op Williams. Maar toch: 10 opgaves, waarvan 5 door engine issue. Twee door eigen fout. + nog een 12e plek classificatie nadat hij was uitgevallen.
2003: 3 opgaves. Spanje: issue in Q2 en achteraan moeten starten. Knalt bij de start op de Jaguar die voor hem blijft stil staan. EU GP valt hij uit met engine issue. In Duitsland bij de start aangetikt door Barichello, die op zijn beurt aangetikt werd door Raf. Toch eindigt hij maar op 2 punten.
2004: 8 opgaves, waarvan 1 ten gevolge van een ongeval. Vind niet meteen de oorzaak terug. Pak dan nog eigen fout.
2005: 3 DNF's tov 1 voor Alonso. Geen enkele keer eigen fout. Eindigt tweede in het kampioenschap.
2006: die laat ik schieten omdat de Mclaren toen geen contender was. Maar op't eerste zicht weer een pak DNF's.
Met je statement dat Schumacher amper tegenstand had, ben ik het wel deels eens. Zeker 2001-2004 maar ik ben het niet eens dat dat puur aan de kwaliteit van de piloten lag. Je onderschat imo beide Finnen heel zwaar. Mits wat meer gelukt heeft Kimi in 2003 al een titel op zak en doet die er in 2005 nog ééntje bij. 2005 het seizoen dat gewonnen werd door Alonso, volgens jou zijn eerste echte tegenstander.
Het is toch simpel. Er wordt gebriefd dat die track limit er enkel is in FP2 en Q, niet in de race.
Die info is voor iedereen hetzelfde he, dus neen, Hamilton heeft geen “illegaal voordeel” gehaald.
Zoals altijd en overal moogt ge niet buiten track limits gaan om een plaats te winnen.
Ja, maar 't voelt voor de toeschouwer gewoon oneerlijk aan imo.
Aston Martin had beter Hulkenberg binnengehaald ipv Vettel.
Was imo toch al lang duidelijk dat die geen potten meer gaat breken.
Ik vond Vettel nog niet zo slecht tot aan dat incident met Ocon. Stond ook als enige op een single stop wat niet de juiste strategie leek.