FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Met alle tweede piloten dat ze daar al hebben versleten kan je maar 2 conclusies trekken:
1) of Max is gewoon buitengewoon snel (sneller dan Hamilton).
2) of Red Bull pakt het serieus verkeerd aan in functie van hun tweede piloot.
Hamilton en Verstappen zijn beide gewoon buitengewoon snel. Geen idee op basis van wat je zou zeggen sneller dan Hamilton. Bottas zit al 5 seizoenen in die Mercedes. Lijkt me normaal dat die dichter bij Ham zit dan Perez bij Verstappen atm. Geen idee wat de echte waarde verhoudingen zijn tussen een Bottas/Perez?

Max heeft in het verleden al aangegeven dat hij zijn teamgenoot niet gaat helpen sneller te zijn (ivm Albon, onder andere)
uiteindelijk speelt dat dan wel een rol als zijn teamgenoot het gewoon moeilijk heeft he. Niet vergeten dat Perez (op het einde van) vorig seizoen los de hemel werd in geprezen als iemand die absouut in dat zitje moest zitten.

Het is echt geen toeval dat zowel Gasly en Albon bij Alpha Tauri veel beter reden als bij Red Bull.

ik denk dat het voor de piloten die van team zijn veranderd trouwens gewoon extra moeilijk is omwille van het beperktere testen, en de kortere practice sessies.

En Bottas zat gewoon élk jaar dichter bij Hamilton als Verstappen zijn teamgenoten (op Ricciardo misschien na). zelfs in zijn eerste jaar. Bottas heeft wel teveel races waar hij gewoon niet goed is.

Moeilijk om Perez en Bottas tegenover hun team mates te vergelijken wanneer Hamilton de helft van de race in vuile lucht rondrijdt en we weten dat die Mercedes daar nogal onder lijdt.

De Mercedes is ook wel gewoon sneller waardoor een (met alle respect ) mediocore rijder als Bottas met gemak p3 pakt, terwijl dat met een iets tragere/ moeilijk te besturen RBR amper mogelijk is. (Tenzij je Lewis of Max noemt)

Hamilton en Verstappen zijn beide gewoon buitengewoon snel. Geen idee op basis van wat je zou zeggen sneller dan Hamilton. Bottas zit al 5 seizoenen in die Mercedes. Lijkt me normaal dat die dichter bij Ham zit dan Perez bij Verstappen atm. Geen idee wat de echte waarde verhoudingen zijn tussen een Bottas/Perez?
Mijn optie 2 vind ik even realistisch.
Feit is dat we niemand zo dicht bij Verstappen hebben gezien al als Bottas bij Hamilton. En dan spreken we nog niet over Rosberg.

Maar zoals ik zei, optie 2 kan ook, misschien is Mercedes gewoon veel beter in 2 rijders op een hoog niveau te krijgen.

Mijn optie 2 vind ik even realistisch.
Feit is dat we niemand zo dicht bij Verstappen hebben gezien al als Bottas bij Hamilton. En dan spreken we nog niet over Rosberg.

Maar zoals ik zei, optie 2 kan ook, misschien is Mercedes gewoon veel beter in 2 rijders op een hoog niveau te krijgen.
Ricciardo?

Deels correct, maar een tiener Verstappen kan je moeilijk vergelijken met de Verstappen van nu. Ik vrees toch dat Verstappen Ricciardo nu gewoon eraf zou rijden. Verstappen heeft toch echt wel stappen vooruit gezet de afgelopen jaren. (Rijdt veel volwassener)

Akkoord, daarom dat ik zeg dat zowel Verstappen als Hamilton een klasse apart zijn.

De Mercedes is ook gewoon altijd een betere wagen geweest dus is het misschien makkelijker om voor een mindere rijder korter bij Hamilton te zitten dan bij de Red bull. Met een mindere wagen kunnen de echte toppers een groter verschil maken.

Akkoord, daarom dat ik zeg dat zowel Verstappen als Hamilton een klasse apart zijn.

De Mercedes is ook gewoon altijd een betere wagen geweest dus is het misschien makkelijker om voor een mindere rijder korter bij Hamilton te zitten dan bij de Red bull. Met een mindere wagen kunnen de echte toppers een groter verschil maken.
Correct.

Verstappen heeft blijkbaar op Ziggo gezegd dat Mercedes sneller is en hij altijd alleen rijdt. Here we go again:unsure:

Ik ben niet zeker dat de Mercedes vandaag de beste wagen was.
Het is toch al een paar keer dat het mij opvalt hoeveel beter de Red Bulls bij de start weg accelereren, en in de bochten oogt de Red Bull veel rustiger.
Ik dacht ook dat tijdens de testsessies dit weekend de rode band bij Mercedes te heet werd met blisters en overmatige slijtage tot gevolg.
Toen ze na de pitstop van Verstappen bleven doorrijden en zo tijd begonnen te verliezen dacht ik dat dit kwam omdat ze minder lang konden rijden met de rode band. En ik denk (ik denk veel te veel ;)) dat hun strategie hun enige kans was voor een degelijk resultaat, en ze hebben dat tot in de perfectie uitgevoerd.

Mercedes heeft het geluk gehad dat het minder warm was, anders hadden ze een veel groter probleem met hun banden.

Vind toch wel dat RB hier strategisch in de fout gaat.
Hadden Max beter laten pitten op 15 ronden van het einde en dan op softs.
Kwam wel achter Lewis op de baan,maar dan hadden de rollen omgekeerd kunnen zijn en was Lewis mogelijk de spreekwoordelijke "Sitting Duck"
De enige bedenking dat ik me wel stel is wat met de factor Bottas dan?
Meest logische is om als buffer te gebruiken als Lewis Bottas gepasseerd was.
Alhoewel de marge tussen Lewis en Max zou dan echt niet groot geweest zijn.
Minder dan 10 seconden,terwijl Bottas meer dan 13 seconden had tov Lewis.
Dan had Mercedes misschien Bottas voor de winst laten gaan?

RB wederom de broek afgestoken door Mercedes. Leergeld om na enkele jaren weer voor de titel mee te strijden..? Nu Mercedes zowieso nog altijd iets sneller wat Verstappen ook aangaf achterna. Zal afhangen van de evoluties op de auto wie er uiteindelijk met de titel zal gaan lopen.

Bottas wou een groot genoeg gat maken met Leclerc, voor een gratis pitstop en een poging voor de fastest lap, en dat is waarom hij Hamilton niet zomaar voor liet.
Bottas is bijna een halve minuut vóór Leclerc gefinisht.

Die Mazepinhaat neemt nu toch wel gekke proporties aan. Ok, die jongen hoort niet thuis in de F1, maar om nu een nieuw soort "team"radio uit te vinden om hem in het midden van de race af te zeiken?

Beste van de zaak: Mazepin blokkeert Hamilton nooit. Lijkt me zelfs opzij te gaan bij eerste blauwe vlag.
Toch niet zijn probleem dat die Mercedes zo slecht is in verkeer is dat hij op een ronde een Haas niet kan inhalen?

Volgens mij maakte het niet uit welke strategie Mercedes hanteerde. Zelfs die extra pitstop van Hamilton had niet eens gehoeven. De race pace (aka minder bandenslijtage) van Mercedes was gewoon pakken beter vandaag, en zonder extra pitstop had Hamilton zeker nog zijn kansen gehad naar het einde toe.

De enige winning strategie voor Red Bull was dat Perez op P3 of P4 reed om als buffer te dienen.

Laatst bewerkt:
Die Mazepinhaat neemt nu toch wel gekke proporties aan. Ok, die jongen hoort niet thuis in de F1, maar om nu een nieuw soort "team"radio uit te vinden om hem in het midden van de race af te zeiken?

Beste van de zaak: Mazepin blokkeert Hamilton nooit. Lijkt me zelfs opzij te gaan bij eerste blauwe vlag.
Toch niet zijn probleem dat die Mercedes zo slecht is in verkeer is dat hij op een ronde een Haas niet kan inhalen?
De regel is: binnen 1,2s moet je opzij gaan, omdat je de wagen achter je beïnvloedt.

Max was enkele jaren geleden nog aan het klagen over een wagen die 3s voor hem reed (tijdens de chinese GP)

En als je op 2 rondes eindigt, is het niet de wagen die je dubbelt die slecht is.

Allez, ge ziet toch zelf ook dat die kerel niet góéd is?

De regel is: binnen 1,2s moet je opzij gaan, omdat je de wagen achter je beïnvloedt.

Max was enkele jaren geleden nog aan het klagen over een wagen die 3s voor hem reed (tijdens de chinese GP)

En als je op 2 rondes eindigt, is het niet de wagen die je dubbelt die slecht is.

Allez, ge ziet toch zelf ook dat die kerel niet góéd is?
Heb jij mijn post wel gelezen?

Net de race gezien. Pit RedBull Verstappen nu weer niet als Hamilton de pit induikt? Hoeveel keer moeten ze zo eigenlijk de race verliezen voor ze gaan het leren? Jongens toch. Daaraan zie je toch ook wel een beetje dat Verstappen niet genoeg zelf ‘durft’ beslissen, hij stelde het in vraag, maar deed niet echts. Hamilton had daar volgens mij sowieso gepit als het omgekeerd was.. en zeker als je het al zo eens bent verloren, dan doe je toch sowieso eens het omgekeerde?

Het ligt echt wel aan RedBull zelf als ze het WK hier gaan verliezen.

En Max in de post race interviews.. Hij heeft het precies al opgegeven? Hij zou beter zijn felle bek eens gebruiken tegen zijn eigen team af en toe.

Zwakke race van Bottas weer, die engineer moet dat toch ook beu worden met hem. ‘Please drive faster’, 5 ronden later, ‘Try to follow Lewis’, …, ‘Close the gap’, …

Leclerc wel weer sterke race, verschoot ervan dat hij zo lang Bottas heeft kunnen afhouden, nu, zal ook wel met de zwakte van die laatste te maken hebben.

Perez mooie race, maar zat toch meer ik denk ik? Zou dan toch zeker P4 moeten halen, gezien hij toch mocht starten vanaf P8.

Ricciardo zeer sterk weekend, laat ons hopen dat hij terug is vanaf nu! Want Norris dan toch een vrij zwak weekend in vergelijking.. als je weet hoeveel hij sneller de vorige weekends was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan