FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Lewis hing een volledige wagenlengte voor. De enige reden dat Max terug voor hing was omdat hij te laat remde. Jij zegt dus dat zich verremmen je het recht geeft om de tegenstander van de baan te drummen ?

Dus... indien Lewus in Silverstone niet geremd had maar volke gas was blijven rijden was Max in fout geweest ?

Lewis hing een volledige wagenlengte voor. De enige reden dat Max terug voor hing was omdat hij te laat remde. Jij zegt dus dat zich verremmen je het recht geeft om de tegenstander van de baan te drummen ?

Neen, dat zeg ik niet. Jij zegt "Max heeft hem plaats te laten aan de buitenkant". Dat klopt niet indien Max voor ligt.
Ik wou gewoon de nuance toevoegen dat het buiten de baan duwen niet het probleem is, het zelf erafgaan wegens te hoge snelheid wel.

Neen, dat zeg ik niet. Jij zegt "Max heeft hem plaats te laten aan de buitenkant". Dat klopt niet indien Max voor ligt.
Ik wou gewoon de nuance toevoegen dat het buiten de baan duwen niet het probleem is, het zelf erafgaan wegens te hoge snelheid wel.
Ik wil maar zeggen dat er iets niet klopt met die regel Eniac. Max remt voor express te laat en dan zou hij plots terug voorrang krijgen. Dat klopt toch voor geen meter. Dan is het gewoon een sprint tot aan de vo'gende bocht, gewoon niet remmen en de andere mee van het circuit nemen. Dat houdt toch geen steek of zie ik het echt zo verkeerd ?

de vraag is natuurlijk wel: doet hij dat bewust of niet
Ik weet eigenlijk niet of ik dat belangrijk vind. Indien dat onbewust gebeurd spijtig, indien bewust vind ik het heel erg. Maar eigenlijk vind ik niet dat het iets uitmaakt. Net zoals iemand die aanvalt binnen de lijnen moet blijven ben ik van mening dat iemand die verdedigd dat ook moet doen. Van het moment die er buiten gaat moet hij zich gewonnen geven. Dat is mijn mening daar over. Denk eens terug aan Vettel in Canada 2019. Die ging toen ook van het circuit en kwam er gewoon terug op gereden waarmee hij Hamilton hinderde. Vettel kreeg toen een 5 sec penalty wegens onveilig terug het circuit op komen. In feite was de straf dat Vettel buiten het circuit geweest was en dus Hamilton moest voorbij laten. Je kan onmogelijk niet voor iemand terug het circuit opkomen zonder die persoon te hinderen.

Als het gaat om iemand van het circuit drummen moet je eens terugkijken naar de GP van Oostenrijk dit jaar. Norris drumt Perez van het circuit en krijgt een 5 sec penalty. Perez drumt Leclerc van het circuit en krijgt een 5 sec penalty. Het wordt hoe langer hoe vreemder dat Verstappen helemaal niks gekregen heeft afgelopen weekend. Temeer omdat het overduidelijk was dat zijn actie gewoon bewust was.

Ik wil maar zeggen dat er iets niet klopt met die regel Eniac. Max remt voor express te laat en dan zou hij plots terug voorrang krijgen. Dat klopt toch voor geen meter.

Laat remmen om voor te blijven is nu wel net een deel van racen he. Als je laat remt en je slaagt erin op de baan te blijven en voor te liggen bij het uitkomen van de bocht, dan mag je perfect je tegenstander uit de baan drukken.

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat wat Max deed OK was. Ik reageerde alleen omdat je leek te zeggen dat het probleem was dat hij Lewis geen plaats liet. Dat was op zich niet HET probleem, wel dat hij er zelf ook af ging. Zijn manoeuvre was simpelweg niet haalbaar en dat is waarom het onder de loep wordt gehouden.

Laat remmen om voor te blijven is nu wel net een deel van racen he. Als je laat remt en je slaagt erin op de baan te blijven en voor te liggen bij het uitkomen van de bocht, dan mag je perfect je tegenstander uit de baan drukken.

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat wat Max deed OK was. Ik reageerde alleen omdat je leek te zeggen dat het probleem was dat hij Lewis geen plaats liet. Dat was op zich niet HET probleem, wel dat hij er zelf ook af ging. Zijn manoeuvre was simpelweg niet haalbaar en dat is waarom het onder de loep wordt gehouden.

Dit hé, je mag gewoon laat remmen, als je daardoor eerst de bocht in gaat én de bocht haalt, dan mag je die bocht ook claimen. Dat is onderdeel van het racen. Want hier wordt nu wel gezegd "Lewis zat voor", maar bij het ingaan van de bocht zitten ze eigenlijk gewoon naast elkaar.

Maar dan heeft Max gewoon teveel snelheid om Lewis nog plaats te laten, wat hij wel had moeten doen. En dus is hij in fout.

Iemand die wat ervaringen kan meegeven van Spa? Wij willen volgend seizoen voor de eerste keer gaan en zouden voor de staanplaatsen (Bronze) gaan voor een heel weekend + camping "Green".

Ik wist zelfs niet eens dat de 4e motor een grotere penalty opleverde dan de 5e,6e,7e....
Lijkt me toch dat de FIA dit ook eens mag veranderen voor 2022, moest mercedes het nog eens doen in de komende races.
Hier geef ik Max wel gelijk in hoor. Met heel hun budget caps etc van de FIA laat dit potentieel wel toe dat een team iedere race een nieuwe motor steekt en op 100% power zet, omdat die toch maar 1 race moet meegaan, en zo die 5 places grid penalty te omzeilen door de gewonnen snelheid. (ok dat lukt niet elke race. ma dan nog). Hoeveel miljoenen gaan daar wel niet aan op.

Het mag misschien onnozel zijn, ze spelen het wel volgens de huidige regels. RBR (en alle andere teams) doen dat toch gewoon ook, op het lijntje van de regels spelen om zo te proberen een honderdste of een tiende sneller te gaan.

Het mag misschien onnozel zijn, ze spelen het wel volgens de huidige regels. RBR (en alle andere teams) doen dat toch gewoon ook, op het lijntje van de regels spelen om zo te proberen een honderdste of een tiende sneller te gaan.
yes, ik beweer ook niet dat dat niet mag of niet legaal is, dit seizoen is dat weer de grijze zone. maar zoals meerdere gaatjes mag dit wel voor het seizoen erop gedicht worden, want het strookt niet met de dingen die de FIA probeert te bereiken qua budgets.

Max zegt volgens het artikel ook dat ze daar dit seizoen niets meer aan kunnen wijzigen.

yes, ik beweer ook niet dat dat niet mag of niet legaal is, dit seizoen is dat weer de grijze zone. maar zoals meerdere gaatjes mag dit wel voor het seizoen erop gedicht worden, want het strookt niet met de dingen die de FIA probeert te bereiken qua budgets.

Max zegt volgens het artikel ook dat ze daar dit seizoen niets meer aan kunnen wijzigen.
Zo'n groot probleem zal het ook niet zijn. Dat gaat inderdaad niet op elk circuit zo goed uitdraaien. En als het echt zo voordelig was, dan was het al lang eerder geprobeerd.

Vergeet ook niet dat de kans op ongelukken groter wordt als je midden in het pak moet starten. Of een iets mindere start en zomaar 5 plaatsen verliezen in de chaos. Ik vermoed dat zo'n grid penalty nog altijd het liefst vermeden wordt, tenzij je sowieso ergens op de laatste paar rijen start. Maar dan zit je weer eerder bij de teams die geen budget gaan over hebben om zomaar efkes elk weekend een nieuwe motor te steken.

Het probleem met teveel plaatsen straf te geven is dat ze dan maar weer gewoon alles vervangen en zo tweeduizend gridplaatsen achteruit moeten. Dan geef je iemand die enkel een motor moet vervangen de kans om nagenoeg ongestraft de rest ook mee te vervangen. Of ze nu op de 18e of 20e plaats starten maakt toch niet uit, zo'n Mercedes of Red Bull vliegt toch zonder probleem voorbij een Haas.

Het laatst remmen hoort zeker bij racen. Maar ik vind wel dat je je wagen op de baan die te houden. En, ik begrijp het perfect dat dat eens een keer mislukt hé. Ze zijn aan het racen. Racen is de limiet opzoeken, en dan ga je er al eens over. Maar in mijn ogen heb je dan wel het gevecht verloren en moet je je positie afstaan.

Ik vind het nogal zwak van Max dat hij dit hard maar fair racen vind. In Silverstone beschuldigde hij Lewis bijna van een moordaanslag. Lewis liet toen veel meer plaats dan hij nu.

Stop nu eens met dat "Lewis liet plaats in Silverstone". Max liet plaats in Silverstone en Lewis kegelde Max er tegen zijn achterband uit.

En dat Max dat zegt is toch logisch. Lewis was over Silverstone zelf toch zijn handen in onschuld aan het wassen?

Lewis duwde Max in Silverstone wel niet moedwillig van de baan, ze hadden daar beide de bocht gehaald als Max niet instuurde alsof er niemand langs zat.

Lewis duwde Max in Silverstone wel niet moedwillig van de baan, ze hadden daar beide de bocht gehaald als Max niet instuurde alsof er niemand langs zat.

Allez toch niet weer? Max stuurde niet in "alsof er niemand zat". Max laat daar plaats aan de binnenkant voor Lewis.

Of je hier iets nu 1, 10 of 100 keer zegt...

En het right to review van Mercedes is afgewezen, omdat er "geen nieuwe elementen" zijn.
Doe ermee wat je wilt.
Eigenlijk begrijp ik dat wel. Heeeft de FIA al ooit een zaak heropend ? Zoals Horner zegt, zoiets heropenen zou een gevaarlijk precedent scheppen. Als de FIA het 1 keer toe laat dan is het na elke GP van dat. Dan weet je nooit de uitslag want het is altijd afwachten of de FIA zich bedenkt over 1 of ander incident. In dat opzicht ben ik dus eigenlijk wel blij dat de right to review afgewezen is.
Wel ben ik van mening dat ze bij de FIA er wel voor moeten zorgen dat ze op elk moment elke camerastandpunt kunnen bekijken. Het is eigenlijk te idioot voor woorden dat ze de onboard beelden van Verstappen niet tot hun beschikking hadden tijdens de wedstrijd. Dat is gewoon absurd. Hoe kan je in feite een goed oordeel vellen over een bepaald incident als je niet over alle mogelijke data kan beschikken ?

Max had eigenlijk wel een penalty verdiend. Zeker na alle video's en die Palmer review die iemand hier postte.

Wat zegt Leclerc slimme vos als ie is: "Oké als dat mag race ik ook voort zo".

Dan vind ik dat iedereen dan maar voorts zo moet racen en de andere ver buiten de track dwingen als ze dat toch tolereren bij de FIA.

Allez toch niet weer? Max stuurde niet in "alsof er niemand zat". Max laat daar plaats aan de binnenkant voor Lewis.

Of je hier iets nu 1, 10 of 100 keer zegt...
En Lewis liet plaats aan de buitenkant voor Max. Hou daar nu toch eens over op. Draai of keer het hie je wil, indien je de positie van de wagens bekijkt ten opzichte van de zijkant van het circuit dan beweegt Max veel meer naar rechts dan dat Lewis naar links beweegt. Wie rijdt dan tegen wie op ? Lewis heeft zijn straf gehad, een belachelijke straf. Hij kreeg een straf omdat hij niet aan de apex zat. Kan jij me de regel laten zien waar staat dat de piloten verplucht zijn om aan de apex te zitten ? Ik heb die nooit gevonden.
Soit.. ik heb me al lang over die straf heen gezet, ook al klopt ze voor geen meter. En kunnen we nu verder in Qatar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan