>>> FAQ <<< VR | Virtual Reality

Ik heb nu al een paar jaar oculus, starting me de rift en van zodra de quest 2 uit was gekomen, gekocht.

Ik speel basically enkel en alleen maar beat saber, maar doe daar toch een paar uur per week op ^^ good stuff

Tis spijtig van de facebook link, maarja. Voor die prijs, kan ni klagen.
Meta is daar recent van afgestapt. Je zou dus (opnieuw) de quest kunnen gebruiken zonder Facebook login. Maar heb nog niet uitgezocht hoe je juist die Facebook disconnect moet doen.


En als je Beat Saber leuk vindt, moet je Smash Drums ook eens checken. Vergelijkbaar met Beat Saber maar dan op aanvliegende drums meppen op maat van de muziek. Zeer amusant ;)

 
Iemand ervaring met Walkabout Minigolf?
Echt een aanrader! De polsbewegingen worden zeer realistisch uitgevoerd in het spel. Ook leuk is dat je het perfect met 1 controller kan spelen zodat je je ander hand vrij hebt. Ik vind het spel ideaal om even tot rust te komen, mede door de leuke en serene omgevingen van de courses.
 
De nieuwe PlayStation headset onthuld.


Nieuwe details:

* lichter dan de vorige, ondanks de ingebouwde rumble
* ventilatie om aandamping te voorkomen
* afstand tussen beide lenzen kan aangepast worden

For the PS VR2 headset, we took comfort a few steps further by adding new features such as a lens adjustment dial, so users have an additional option to match the lens distance between their eyes to optimize their view. We also created a slimmer design with a slight weight reduction – even with the new added features such as the new built-in motor for the headset feedback. It was quite a challenge to create a slimmer design with new features added to improve upon our first headset, but our design and engineering teams proved this could be possible when we saw the final design!

Additionally, we’ve integrated a new vent design for the PS VR2 headset that we think users will enjoy. Yujin Morisawa, Senior Art Director at SIE led the headset design of PS VR2 and explains why this is his absolute favorite part of the design:

“When I started to work on the design for the PlayStation VR2 headset, one of the areas I wanted to focus on first was the idea of creating a vent in the headset to let air out, similar to the vents on the PS5 console that allows airflow. Our engineers came up with this idea as a good way to allow ventilation and avoid having the lens fog up while players are immersed in their VR games. I worked on many design concepts to achieve this, and in the final design, you can see there is a little space in between the top and front surface of the scope that contains the integrated ventilation. I am really proud of how this turned out and the positive feedback I have gotten so far. I hope our PlayStation fans will also agree, and I can’t wait for them to try it out.”


psvr2.jpg


51897391159_f7b9795a07_k.jpg


51897391199_64d60b890e_k.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar daar hangt nog steeds een kabel aan?

Ik heb nog een oude quest 1. Soms als die zo goed als plat is probeer ik eens te spelen terwijl die insteekt. Maar dat is toch eigenlijk bijna niet te doen met zo een kabel? Zit constant in de weg.


Heb ook wel het gevoel dat de quest zowat dood is als het op releases aan komt.
Enige game wat ik nog eens durfde starten is 11-table tennis. Maar die FPS is niet meer optimaal sinds de quest 2. Vermoedelijk omdat de ontwikkelaar niet meer op quest 1 test.

Als ik zowat opzoek naar best quest games, zijn dat nog altijd dezelfde als vorig jaar ongeveer.

Ook een beetje raar dat sommige 'mods' gewoon beter zijn dan officiele games.
Bijvoorbeeld RTCW vind ik gewoon een pak beter dan sniper elite. Van Doom3 werd ik jammer genoeg vrij snel mottig.


Wel ondertussen gelezen dat GTA:SA naar Quest 2 komt (exclusive). Lijkt me wel eens ne leuke om eens te spelen. Maar gaat niet meer lukken op mijne oude quest. En wordt zo weinig gebruikt dat ik het zot vindt om te upgraden.
 
Ik vind het wel straf dat Sony zo hun vr 2 bril laat zien. Had echt een event begin maart ofzo verwacht. Dan zullen ze wss terug 1 event in de zomer doen. Al leek het mij logisch vr en gewone PS5 games gescheiden te houden in 2 events. Maar, 1 grote show kan ook epic zijn natuurlijk.
 
Ik heb op dit moment een AMD Ryzen 2600 6 core processor @ 3.4 GHz en een Nvidia GTX 1660 TI 6G.
Zou ik hiermee kunnen racen met VR? Speel iRacing en ACC.
En welke VR bril zou hiervoor dan best geschikt zijn?
 
Laatst bewerkt:
Is op zich zeker voldoende. Er zijn een paar competitieve racers hier op het forum(check vorige pagina's).

Van wat ik lees stappen de meeste wel af van VR voor racegames omdat het toch makkelijker blijft op een traditioneel scherm met stuur combo.
 
Is op zich zeker voldoende. Er zijn een paar competitieve racers hier op het forum(check vorige pagina's).

Van wat ik lees stappen de meeste wel af van VR voor racegames omdat het toch makkelijker blijft op een traditioneel scherm met stuur combo.
Ga ik wat tegendraads doen :tongue: Na veel Driveclub VR ( kweet het vele 🤢 bij deze maar als je het aankon 👍 ) en hmm dat 'beetje' GTsport in VR is racen op een plat scherm tot VEEL minder leuk vb 1 groot punt is ... in VR kan je in de bochten kijken alleen dat al maakt het zo intens
 
Ik heb op dit moment een AMD Ryzen 2600 6 core processor @ 3.4 GHz en een Nvidia GTX 1660 TI 6G.
Zou ik hiermee kunnen racen met VR? Speel iRacing en ACC.
En welke VR bril zou hiervoor dan best geschikt zijn?

Ik heb iRacing gespeeld op een véél zwakkere computer.
Met een Oculus Quest 1.


Niet echt ervaring met andere brillen.
Maar ik zou gewoonde Oculus Quest 2 pakken. Goedkoop, volgens mij heel goed, en dan kan je ook Oculus Quest 2 games spelen (dus standalone zonder kabel).


Ook een beetje raar dat sommige 'mods' gewoon beter zijn dan officiele games.
Bijvoorbeeld RTCW vind ik gewoon een pak beter dan sniper elite. Van Doom3 werd ik jammer genoeg vrij snel mottig.
Deze week begonnen met QuakeQuest.
Kan mezelf alleen maar bijtreden. Prachtig om te spelen in VR.

De verhouding van de trappen klopt wel niet valt nu in VR op. Iedere trede is hoger dan mijn benen :)
 
Ik weet niet of dit hier past maar kan er iemand een scenario aanraden bij VR Base? Er zijn er nogal veel om uit te kiezen. De team deathmatch zouden we sowieso doen maar misschien nog een 2de spel ook.
 
PS VR2 uitgesteld naar 2023..

Was te verwachten. Nauwelijks nog nieuws over.
Is toch nog niet officieel? Officieel zelfs nooit release gekregen, toch? Ik weet dat intern de bedoeling was om eind dit jaar te releasen, kans is idd groot dat 2023 zal zijn...
 
Maar ik zou gewoonde Oculus Quest 2 pakken. Goedkoop, volgens mij heel goed, en dan kan je ook Oculus Quest 2 games spelen (dus standalone zonder kabel).
Misschien toch nog even verduidelijken dat naast de native Quest 2 games (dus geïnstalleerd op het device) je tegenwoordig ook quasi alle PC VR games draadloos kan spelen via Oculus Air Link.

Dit wordt dan gestreamd vanaf je PC via je wi-fi netwerk. Zeer sporadisch heb je wel eens wat artifacts, maar dat werkt eigenlijk verbazend goed voor een "experimentele feature".
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Misschien toch nog even verduidelijken dat naast de native Quest 2 games (dus geïnstalleerd op het device) je tegenwoordig ook quasi alle PC VR games draadloos kan spelen via Oculus Air Link.

Dit wordt dan gestreamd vanaf je PC via je wi-fi netwerk. Zeer sporadisch heb je wel eens wat artifacts, maar dat werkt eigenlijk verbazend goed voor een "experimentele feature".
Dacht dat dit toch wel enkel vlot ging met bepaalde routers en niet met de standaard stuff dat je van bv telenet of proximus hebt
 
Dacht dat dit toch wel enkel vlot ging met bepaalde routers en niet met de standaard stuff dat je van bv telenet of proximus hebt
Je hebt inderdaad wel een deftig (5Ghz) signaal nodig, maar heb dit al getest met zowel de ingebouwde Telenet access point en een standalone Netgear access point dat ik hier ook heb. Beide lijken deftig te werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Heel benieuwd wel naar de PS vr 2. Naar het schijnt moeten de prestaties serieus indrukwekkend zijn. Vooral door eye tracking zodat de omgeving die je niet ziet low res is en wat je ziet zou zeer scherp zijn met enorm hoge framerates. Ik vraag me af wanneer we een deep dive krijgen of een show rondom vr 2. In iedergeval, om een gok te doen qua prijs. Denk dat ze voor 399,99 gaan. Dat of 499, ma ik denk dat ze echt willen verassen met een premium vr headset voor een zeer scherpe prijs. Dus 399 gaat het worden zeg ik 😄.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan