>>> FAQ <<< VR | Virtual Reality

Ja wat @sluysen zegt. Ik heb hem de afgelopen 6maand 1 keer gebruikt. Maar ik heb in die periode ook maar 1 keer ge games, dusjah... ik gebruik hem dus 100% van de keren dat ik game.
 
Mijn probleem is vooral dat de beatsaber mods na elke update weer f-ed zijn voor een paar weken. En een aantal van mn favo custom songs werken nt meer zou ze best eens herinladen
 
Ik durf niet meer spelen. Er lopen hier 2 kittens rond en ik ben bang dat ik er eentje per ongeluk ne sjot zou verkopen :unsure:
 
Kan je ze niet in een aparte kamer steken tijdens het gamen?
Ja, eens we verhuisd zijn kan ik mezelf ook apart zetten. Hier op het appartement waar we nu zitten is er sowieso al niet veel VR plek.

Ik hoop dan weer meer VR te kunnen spelen.
 
Die specs voor de PSVR2 zijn echt wel indrukwekkend!
4K HDR OLED, eye-tracking per eye, inside-out tracking, single cord attachment.

PSVR-paneel, had slechts 1 scherm: 1920x1080= 2,073,600 pixels
PSVR2-panelen, heeft een scherm per oog: (2000x2040)x2= (4,080,000)x2= 8,160,000 pixels

Ongeveer 4 keer zoveel pixels in vergelijking met de vorige dus!
Geen camera meer moeten aansluiten aan de PS.
Alle ergernissen met de vorige vallen praktisch weg.
Hier kijk ik enorm naar uit.
 
Ja, goedkoop zal het niet zijn denk ik, 499 zoals de PS5? Lijkt me het meest logisch.
Nog wat voorspellingen voor 2022.
- Denk dat we in maart terug een grote Playstation show hebben, met veel focus op vr. Release (eind dit jaar denk ik ook), prijs wordt hier bekend gemaakt. Rond augustus verwacht ik een 2de grote show.
- Shooter game wordt aangekondigd, denk ook van guerilla. (Socom?)
- Dit jaar lanceert de nieuwe last of us serie. Dus denk ik dit jaar ook meer te zien van the last of us factions, en ik heb altijd gezegd (en gehoopt) dat hier een battle royal mode gaat in zitten, zouden ze heel cool kunnen aanpakken. Ook wordt tlou REMAKE aangekondigd. Voor velen overbodig, maar als naughty dog dit goed aanpakt, met kick ass graphics, ray tracing, her en der aanpassingen, gameplay van 2, dit wordt voor mij fucking awesome.
- Final fantasy 16 krijgt release date voor maart 2023.
- God of war krijgt release in september/begin oktober dit jaar
-ghostwire Tokyo komt in september dit jaar uit.
- Forspoken wordt uitgesteld van mei tot augustus.
- Show in augustus toont eerste gameplay van Spiderman 2 of/en wolverine
- en mss een teaser van de nieuwe Twisted metal game. We weten dat er een serie komt. Dus wie weet een teaser, al denk ik dat dat spel niet komt voor 2024. Maar voor Twisted metal zou men ook perfect een battle royal mode kunnen maken, iedereen met auto's met kick ass wapens, en proberen over te blijven tot het einde, kunnen ze goed uitwerken volgens mij.
 
Het idee van VR staat me aan, maar het comfort laat te wensen over.
Grafisch wellicht subliem, maar dat is het dan ook?
Integratie met geluid is meestal ook ne moeilijke om degelijk te realiseren.
Er zijn mensen die een degelijke headphone met een subpac (tactile audio device) gebruiken om toch die kick nog te hebben bij games.
Zweet, niet super gemakkelijk voor mensen met brillen, controllers en het gewicht als enkele nadelen.
 
Ik vind dit een leuk gimmick, maar aan de eerste versie toch wat minpunten dat is trouwens puur persoonlijk
- Weinig goede games, meerdere games voelden eerder aan als demo
-Die kabels die in de weg lagen, voor mij lastig aangezien ik in mijn living speel
- dat gedoe met move controllers en camera
- ik kan het niet langer dan tien minuten aan 1 stuk spelen
 
Ja zweten is zeker niet leuk met vr. Geluid is bij cinematische games zelfs bij de Valve Index mede door de lightboxen niet echt optimaal. Ik heb uiteindelijk plug ins aangesloten op de headset zelf om cinematische games te spelen. De speakers zelf zijn fantastisch, maar dan vooral bij arcade type games.

Het is ook voor de werkende mens relatief vermoeiend. Ik heb best wel een goede conditie, maar ik heb denk ik enkel de seated games al meer dan een uur gespeeld(Tetris vr!).

Voor de rest is het vooral nog zijn identiteit aan het zoeken. Voor games waar verkennen een groot onderdeel is van de gameplay(Skyrim, Hitman etc)zal VR echt nieuwe hoogtes weten te vinden. Racegames zijn ook super. Maar een shooter die zo strak voelt als het acrobatische Titanfall of de nieuwe Doom zijn we nog lang niet aan toe.

Specs voor de nieuwe Sony vr zijn alvast wel ferm. 500 voor de bril, pakt dan nog eens 100euro voor controllers als we chance hebben. Ik hoop alvast wat grote exclusives en nieuwe IP te zien droppen. Maar nog eens Shadow of the Collosus in vr zie ik ook wel zitten :p
- ik kan het niet langer dan tien minuten aan 1 stuk spelen
Met de refresh rates van 90 en 120 zal je ervaring al een pak aangenamer zijn.
 
Ja lap, de week nadat ik een Oculus koop komt Sony af. Ik kon gewoon niet meer wachten en amuseer mij echt wel enorm ermee.

Alleen speel ik Beatsaber & Superhot en met vrienden Overcooked & Arizone Sunshine. Binnenkort toch eens aan RE4 wagen.
 
Zijn er veel VR sets die evengoed zijn als de Oculus? Ik wil geen Quest omdat ik geen zaken met Facebook wil doen maar alle andere zijn meteen veel duurder voor eens casual te spelen.
 
Vrees dat er niet direct een waardige tegenhanger gaat komen die kan vechten in die prijsklasse. Oculus is nu puur prijs kwaliteit te dominant. Ze willen de koning worden van VR en zijn best goed bezig. Naast Sony zou volgens geruchten Valve ook aan een nieuwe headset bezig zijn. Waarschijnlijk enkel draadloos en nog wat andere verbeteringen en niet standalone. Sony is momenteel even de nieuwe hoop maar met die specs gaat het al een wonder zijn als een volwaardige kit geen 600+euro kost
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik heb nu al een paar jaar oculus, starting me de rift en van zodra de quest 2 uit was gekomen, gekocht.

Ik speel basically enkel en alleen maar beat saber, maar doe daar toch een paar uur per week op ^^ good stuff

Tis spijtig van de facebook link, maarja. Voor die prijs, kan ni klagen.
 
Ik speel sinds kort Eleven Table Tennis. Wat een zaaalig spel is dit... Het spel is echt zéér realistisch en heeft zelfs ranked matches. Ook de community is echt zéér fijn. Zorg alleen dat je genoeg ruimte hebt om sommige ballen nog te gaan halen.
Iemand ervaring met Walkabout Minigolf?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan