Eurovision Song Contest 2021

Ma putain dinsdag Oekraine als laatste en nu Finland als laatste, mijn 2 favorieten

Ik moet zowat de enige zijn die IJsland slecht vindt denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Mijn favorieten vanavond waren Bulgarije, Zwitserland, en Finland voor de leut. Denemarken (foute party qua muziek en man met bierbuikje en Sandra Kim-jasje :unsure: ) mocht van mij door in de plaats van Albanië of Servië.

@GemaneDude Ook geen fan van IJsland hier.

Stiekem wel fan van Spanje, maar die halen ook nooit echt veel punten met hun Spaanse nummers.
 
Gij pikt mijn omschrijving :eek:!

Wel beetje nummer dat Denemarken er niet bij zat maar blij met Griekenland, IJsland en portugal. Dat Servië door is... Mja

Vond dit ook een fijnere halve finale dan die van dinsdag. Alleen hadden al die zangeressen allemaal hetzelfde kleedje voorzien :').

Voor zaterdag hoop ik op Portugal of Frankrijk momenteel, niet zo fan van Malta maar dat zal wel scoren. Oekraïne blijft ook wel plezant.
 
Mijn top 3: Moldavië met hun toch wel vrolijk en aanstekelijk refrein. Dan volgt Cyprus omwille van het hoog disco gehalte en de zangeres met haar diepe decolleté. Tot slot opteer ik voor Wales, een heel donker en experimenteel lied over schapenhoeden.
 
De running order van de finale:
🇨🇾 1. Cyprus / Elena Tsagrinou - El Diablo
🇦🇱 2. Albania / Anxhela Peristeri - Karma
🇮🇱 3. Israel / Eden Alene - Set Me Free
🇧🇪 4. Belgium / Hooverphonic - The Wrong Place
🇷🇺 5. Russia / Manizha - Russian Woman
🇲🇹 6. Malta / Destiny - Je Me Casse
🇵🇹 7. Portugal / The Black Mamba - Love Is On My Side
🇷🇸 8. Serbia / Hurricane - Loco Loco
🇬🇧 9. United Kingdom / James Newman - Embers
🇬🇷 10. Greece / Stefania - Last Dance
🇨🇭 11. Switzerland / Gjon's Tears - Tout l'Univers
🇮🇸 12. Iceland / Da∂i Freyr og Gagnamagni∂ - 10 Years
🇪🇸 13. Spain / Blas Cantó - Voy A Querdarme
🇲🇩 14. Moldova / Natalia Gordienko - SUGAR
🇩🇪 15. Germany / Jendrik - I Don't Feel Hate
🇫🇮 16. Finland / Blind Channel - Dark Side
🇧🇬 17. Bulgaria / Victoria - Growing Up is Getting Old
🇱🇹 18. Lithuania / The Roop - Discoteque
🇺🇦 19. Ukraine / Go_A - Shum
🇫🇷 20. France / Barbara Pravi - Voilà
🇦🇿 21. Azerbaijan / Efendi - Mata Hari
🇳🇴 22. Norway / TIX - Fallen Angel
🇳🇱 23. The Netherlands (Hosts) / Jeangu Macrooy - Birth of a New Age
🇮🇹 24. Italy / Måneskin - Zitti E Buoni
🇸🇪 25. Sweden / Tusse - Voices
🇸🇲26. San Marino / Senhit - Adrenalina


Denk dat Hooverphonic blij zal mogen zijn om bovenaan de tweede helft van de tabel te eindigen, slechte draw voor België.
 
Dat liedje van Ukraïne leent zich toch echt to een remix (hardstyle / Regi / DV&LM - achtig iets).
Een iets betere / hardere beat/bass (weet niet hoe je het exact noemt) en Niels destadsbader die er een west-vlaamse tekst erop zet en je hebt de zomerhit van 2021 :clap:
 
Dat liedje van Ukraïne leent zich toch echt to een remix (hardstyle / Regi / DV&LM - achtig iets).
Een iets betere / hardere beat/bass (weet niet hoe je het exact noemt) en Niels destadsbader die er een west-vlaamse tekst erop zet en je hebt de zomerhit van 2021 :clap:
Of zwaardere folkmetal versie
 
San Marino: Engels van de zangeres niet te vet maar show zat in orde. Flo Rida op Eurosong begot. Tof begin. Verder aub.

Estland: Typische mooierd die een love song slash generisch popachtig iets brengt. In t lager zingen vond ik hem niet goed. Wel schoon heel witte tanden. Forgettable. Een keer is goed.

Tsjechië: Zijn rechterhand maakt al is rare bewegingen zijn stem van t zelfde. Flashy vestje. Met de danseressen precies paar keer schrik van Corona. Als je er dan toch zo'n twee meeneemt die wat suggestief moeten passeren en voor de rest mooi zijn en zwijgen schuurt er dan is deftig mee he seg. Oh my god tis super slecht nee maar die hoef ik nu ook niet per se nog eens te zien.

Griekenland: Duidelijk nog jong zou ik zo in junior Eurosong zetten maar cute. Haar beweginsgkes liepen simultaan met de headless hoodies naast haar die op t einde toch hoofden bleken te bevatten. Het onzichtbare trapke had ook nog iets. Ja tof. Mag verder.

Oostenrijk: Tearjeker materiaal. Maar al bij al toch maar magertjes. Schoon wel dat hij het doet. Maar voor dat verhaal had ik er toch een andere song van gemaakt. Twijfelgeval. Dan maar door.

Polen: Simpel slechtste van de twee halve finales so far. Fout fout niet eens Eurosong fout of grappig fout. Te serieuze solo versie van Get Ready ofzo.

Moldavië: Concurrentie voor Polen, slecht dus. Weg graag. Geen idee waar het over ging ook, echt in zen geheel niet.

IJsland: Begin was echt Cabral uit Portugal winnaar paar jaar terug. Voor de rest Fun! Kleurtjes kostuumpjes muziekinstrumenten. All good. Door aub veruit t beste na acht nummers. Voor mij geen probleem indien ze winnen.

Servië: Bebebebebe Sam Sam Sam Loco Loco. Doe maar zwart. Een poging tot Kinky meidengroep die nogal braaf bleef. Nog een van de degelijke wel. Zou nog doormogen. Geen winnaar aub.

Georgië: Sunshine i wanna touch you wind blows i Wanna feel you i wanna touch i wanna see i wanna ... be ... with you. Ocean i wanna hear you mountain i wanna feel you. Top lyrics. Gezongen door iemand waar de vrolijkheid vanaf spat. Nee dank u geen tweede keer.

Albanië: De eerste zin dacht ik ja nu zijn we vertrokken maar dan zakt het in. Refrein vond ik nog wel ok. Door de paar echt zwakke stuur maar door. Winnen zal er hopelijk wel niet inzitten.

Portugal: Tof tof. Hoed op de groei gekocht maar dit hoor ik graag. Lyrics zijn dan zeker niet de beste maar bij de betere, zeker.

Bulgarije: Bij momenten iets Birdy achtig iets vond ik. Als er iets is dat ik graag zo weinig mogelijk hoor is het dat. Spijtig moest onze Bulgaarse sympathiek zijn maar afvoeren gaarne. Top vijf slechtste over de twee finales heen voor mij. Growing up is getting old, spreek voor jezelf.

Finland: Ja metal zeker? In dat genre voor mij zeker niet opvallend of top maar zeker goed genoeg voor de finale. Het soort half gerap half gezing trok ik slecht. Scream dan volle bak ofzo (wel eentje gehoord op t einde natuurlijk) dat had ik nog wel willen zien. Voor wat ze brengen te braaf maar iets anders en wel enthousiast. Finale maar geen tweede Lordi.

Letland: Jessie J van den Aldi. Haar Engels komt van dezelfde welbekende winkel. Wel toffe space monsters. Halve finale is goed genoeg.

Zwitserland: Jot jot pas mal en français. Een van de weinige waar ik man en vrouw samenhoorde. Hij ging ervoor volle bak bewegingskes en stem zaten goed nummer in orde. Zeker door aub.

Denemarken: Zanger vond ik slecht. Maar tof genoeg flashy beetje stampvoetende gitarist erbij. Dit mag door ook zeker.

Dan heb ik er stuk of 7 die mogen afvallen denk ik. Paar die doormogen door de 7 slechte.

Toppers: IJsland, Portugal, Zwitserland (Denemarken, San Marino, Griekenland).

PS: Peter Van De Veire toppertje.

Edit: Moldavië door en Denemarken niet, tja.
 
Laatst bewerkt:
Waarom hebben ze mijn Zwitser in een Mrs Doubtfire outfit gestoken ffs. :cry:

1621617638365.png

:cry:
 
Ik zie Oekraine nog wel winnen. Deels vanwege de geo-politieke situatie waar ze zich in bevinden, met Rusland die letterlijk in hun nek aan het hijgen is, en ook omdat ze een aanstekelijk nummer hebben dat alle cliché's van Eurosong afvinkt (beetje zoals dat rariteitenkabinet van Israël een paar jaar terug).
 
Ik zie Oekraine nog wel winnen. Deels vanwege de geo-politieke situatie waar ze zich in bevinden, met Rusland die letterlijk in hun nek aan het hijgen is, en ook omdat ze een aanstekelijk nummer hebben dat alle cliché's van Eurosong afvinkt (beetje zoals dat rariteitenkabinet van Israël een paar jaar terug).
Zoals in 2016 dus. Ik ben ook wel fan van Oekraïne maar mijn winaar voor vanavond is Frankrijk.
 
Net met Madam Mamba aant zien se. Niet helemaal mijn ding, maar zonder de commentaar van Peter VbV zou het nog dragelijkzijn.
 
Terug
Bovenaan